Sierstrip rand deuren en softtop
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Sierstrip rand deuren en softtop

    door ttdesign6 » vr jun 25, 2010 4:03 pm

    Een heel klein en kort projectje.

    Geen foto's van hoe het in de maak is, in een paar minuten was het gepiept. Even netjes langs de rand laten lopen en het was klaar.

    ''Afgekeken'' van Carl die zondag met de Antwerpse MG Club daar was en het zag er erg goed uit dus besloot ik dit ook te doen. Het resultaat mag er wezen vind ik.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » vr jun 25, 2010 4:45 pm

    Dat staat niet verkeerd i.c.m. je verchroomde deurgrepen :wink:
    Gr Dennis
    ______________________
    1997 Charcoal MG'F 1.8 MPI
    2001 Black Peugeot 307 1.6 16v
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » vr jun 25, 2010 4:51 pm

    is dat met plakrand ofzo?
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » vr jun 25, 2010 4:53 pm

    Inderdaad met een plakrandje ja. Heel simpel te monteren.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » vr jun 25, 2010 7:27 pm

    ziet er heel goed uit! Ik heb gisteren deze maar eens gekocht, lijkt wel hetzelfde trouwens:

    http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... SA:NL:1123
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » vr jun 25, 2010 7:45 pm

    Zelfde materiaal ja :wink:

    Let wel dat de breedte van de band het mooiste is op 7mm, dan sluit deze het mooiste aan op de zwarte band. Maar zo te zien is dit de juiste maat. :thumbsup:

    Echt mooi om te zien dat zo'n klein detail de auto weer wat mooier maakt. :lol:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr jun 25, 2010 9:55 pm

    Ondanks ik je wagen heel knap vind, ben ik helemaal geen fan van die chrome sierstrips uit de autohandel. Je ziet ze ten pas en ten onpas, sommige wagens hangen er heemaal vol van. Ik vind het een beetje goedkoop overkomen, maar dat kan meer te maken hebben met mijn vooroordeel, dan met het feit of het nu toch wel/niet mooi is.
    De mod op zich, heeft minder mijn goedkeuring (misschien dat ik mijn mening IRL herzie), maar van je wagen zoals ik hem zondag zag, ben ik wel fan.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Sierstrip rand deuren en softtop

    door Brooklands » vr jun 25, 2010 10:16 pm

    ttdesign6 schreefColonHet resultaat mag er wezen vind ik.


    Ik ben er ook geen fan van maar omdat het wel bescheiden is, dus niet te opvallerig zeg ik: gewoon doen als je het leuk vind.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » za jun 26, 2010 12:51 am

    @Bruno,

    Ik ben het volkomen met je eens dat het heel erg lelijk uitzhet, overal van die strips waar ze niet thuis horen. En mijn oordeel blijft ook dat ik het heel lelijk vind. Het nadeel is dat ik niet 1 2 3 een echte chromen strip kan vinden, dus dan maar zo. Over een tijdje maar eens irl aanschouwen.

    Ik ben vereerd met je oordeel over mijn wagen haha :lol:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » za jun 26, 2010 7:42 am

    Ik hou ook beslist niet van die overdreven chroom achtige versieringen, maar dit stripje is gewoon heel subtiel. Natuurlijk moet ik het eerst met eigen ogen bekijken. Niet mooi? Dan gaat ie er meteen weer af. Over nep chroom gesproken, al die mensen met die "chromen" deurhendels dan? ;)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za jun 26, 2010 12:22 pm

    'k Ben er niet echt fan van .... irl. op Carl's auto. 't Lijkt op je BRG, afgaand op de foto's, beter uit te komen. Misschien is het ook de combo met de deurgrepen.

    'k Liet het ook even aan Fran zien en zij vond het wel OK... zolang er mlaar geen chrome spiegelcovers op staan .... net wat ik nog in ged&chten had voor de BRG.
  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door Powerman » wo aug 11, 2010 9:08 pm

    Tijd voor een eigen site - Ik ben hier geen Fan van

    Lekker belangrijk :?

    Ziet er leuk uit die chrome strips geeft wat meer 2010 look op dit wat verouderde model MG 8)

    Ben wel een voorstander van wat extra chroom op MGs :D jammer dat je geen chrome spiegel kapjes meer kan krijgen.

    Een fan of aficionado is een enthousiast bewonderaar of liefhebber van een publiek persoon, muziekgroep, schrijver, kunstenaar, televisieserie, film, et cetera. Het woord is een afkorting van het Engelse ‘fanatic’ en werd aan het eind van de negentiende eeuw in Amerika geïntroduceerd als een benaming voor een gedreven aanhanger van een honkbalteam. Hoewel tegenwoordig de term ‘fan’ in deze context nog wel in zwang is (bijvoorbeeld voetbalfan), wordt voor fanatieke sportliefhebbers vaker het synoniem supporter gebruikt. Supporter komt dan weer van het Engelse woord "to support". Dus een supporter is iemand die zijn club 'steunt'.

    ‘Fan’ wordt vandaag de dag meer gebruikt bij de aanduiding van bewonderaars van muzikanten en acteurs. Soms organiseren fans zich in zogenaamde fanclubs, schrijven fanbrieven (of fanmail) aan hun idolen in de hoop op positieve respons en onderhouden of volgen fansites (pagina’s op het Internet) over het idool. Een fan is vaak intensief met zijn idool bezig en steekt daar doorgaans veel tijd, geld en moeite in.
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo aug 11, 2010 10:03 pm

    Dus ? :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door Powerman » do aug 12, 2010 12:44 am

    Ben niet zo fan fan al dat gefan - zal hem een worst wezen , hij vindt die chrome stripies gewoon mooi en laat dat met trots zien.

    Dus zo

    Ben niet zo fan = is zo een beetje als vindt het oerlelijk , recht voor zn raap , negatief
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do aug 12, 2010 8:22 am

    @Powerman: "geen fan" is niet gelijk aan "oerlelijk vinden"

    Ik ben geen fan van Björk (om maar iets te zeggen), toch heb ik er een CD van. Omdat ik het niet slecht vind, het kan appreciëren, maar ik dweep er niet mee, volg ze niet op de voet en ga niet naar concerten om er zoveel mogelijk mee te maken te hebben.

    Het chroom biesje en 'ik ben er geen fan van', go figure !!
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten