forte flush gebruiken of niet
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    forte flush gebruiken of niet

    door Roy » wo jun 16, 2010 10:30 am

    Ik wil zeer binnenkort mijn olie gaan verversen, maar een vriend zei dat het wel eens goed was om forte motor flush toe te voegen voor dat de olie ververst wordt. Nu las ik weer ergens anders dat dit wel eens problemen kan gaan geven bij een oudere auto met hoge km stand (185000). Dus wat is verstandig. wel of niet...

    Dat is geloof ivm met het verwijderen van de smurrie die de motor bij elkaar houdt ofzo. Mijn motor is zo'n 15000 km geleden voor zo'n 2500 euro opgelapt, ivm hgf etc, dus je zou zeggen dat het een en ander wel in goede staat zou moeten zijn.
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » wo jun 16, 2010 10:36 am

    Zelf gebruik ik dat product in de werkplaats het is relatief veilig tenzij je auto echt HEEL zwaar vervuilt is.
    Heb er meestal goede ervaringen mee maar heb ook 1maal een motor gehad die vastliep, zat zoveel smurrie in dat het oliekanaal in de blok verstopte en op vrijwel 2sec tijd liep hij hierdoor vast.

    Dus als je het gebruikt blijf in de wagen zitten en hou je olietemp meter en oliedruk lampje in het oog gedurende de fase "verhoogt stationair draaien" :wink:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » wo jun 16, 2010 10:42 am

    Tja, da's nu net het probleem, want ik weet niet hoe vuil hij is en of dit al eerder is gedaan. Als het nog nooit gedaan is, zal er wel het een en ander aan vuil in zitten, denk ik. Hij heeft wel zo'n 2 jaar geleden een grote beurt gehad en toen is de olie voor het laats vervangen. De olie aan de peilstok is wel behoorlijk zwart.

    Maar ik loop dus het risico de motor in de soep te draaien? Ik weet niet of ik dat risico wel wil nemen...

    Mijn auto loopt stationair altijd te hoog bij het starten trouwens, dus dat is ook al een beetje tricky dan. (gasklep wordt volgende week vervangen door een 52mm)
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » wo jun 16, 2010 10:50 am

    Nuja vuil en vuil is 2... de wagen die vastliep hier moest gewoon een flush krijgen zo vuil was hij,(viel steeds stil erdoor) je zag de brokken gewoon zitten op de nokkenassen onder de vuldop.

    Als hij niet overdreven vuil is kan het normaal geen kwaad (heb die van mij ook al gedaan na een HGF)
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » wo jun 16, 2010 10:58 am

    nou ja, ik ga het gewoon doen, denk ik en hou die dingen die je zei dan even nauwlettend in de gaten.
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    door Ultimate » wo jun 16, 2010 7:06 pm

    Ik heb nog wel een flesje staan :wink:

    viewtopic.php?t=9886
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » wo jun 16, 2010 9:02 pm

    bedankt, maar ik heb zelf ook al een tijdje zo'n flesje, maar durfde het tot nu toe niet aan.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jun 16, 2010 11:58 pm

    ik heb 2 dozen staan, maar hey, er staat iets anders op als Forté :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » do jun 17, 2010 10:30 am

    Ik heb goede ervaringen met Forté. Het heeft ervoor gezorgd dat mijn auto door de apk is gekomen door de Co uitstoot te verlagen.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Avatar gebruiker
    tomjones911
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 127
    GeregistreerdCOLON vr apr 04, 2008 12:39 am
    WoonplaatsCOLON tessenderlo

    door tomjones911 » do jun 17, 2010 7:12 pm

    als je wagen zou vastlopen door dat busje forte dan heeft die destijds geen goede opknapbeurt gehad zou ik zo zeggen .
    ik heb dit tot twee maal toe gedaan omdat ik dacht dat dit mijn hydraulic tappet probleem zou verhelpen........om dan later te constateren dat het mijn bougie was....enfin..
    de eerste maal zag de olie heel zwart ,de tweede maal ietsje minder.
    tgeeft gewoon een fijn gevoel om te weten dat hij vanbinnen helemaal proper is.
    altijd oliefilter mee vervangen achteraf!
    done : k&nfilter ; 52mm ttb ; lowering pins ; milltek exhaust ;white blinker l+r ;alu veiligheidsriemhouder;solved hydraulic tappet problem ;
    to do : ; mount brake bracket ;console mkII plaatsen
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » do jun 17, 2010 8:07 pm

    Mijn garagist adviseerde mij laatst na een flush om 500 km later nogmaals de olie te wisselen.
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » do jun 17, 2010 9:01 pm

    tomjones911 schreefColontgeeft gewoon een fijn gevoel om te weten dat hij vanbinnen helemaal proper is.
    !


    da's ook precies waarom ik het wil doen, ik heb verder geen mankementen ofzo, maar leek me idd ook fijn om te weten dat de meeste rotzooi eruit is.
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » di jun 22, 2010 10:37 am

    Is het normaal om dan ook de carter ring pakking te vervangen? Ik wou namelijk morgen de olie gaan verversen, maar heb niet zo'n ding in huis.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jun 22, 2010 10:51 am

    De ring rond de carterplug, wil je zeggen ? Ja, vervangen !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » wo jun 23, 2010 12:11 pm

    Ik heb net even een carter ring gehaald, maar nu nog een dommer dilemma. Waar krik je de auto op, ik heb zo'n potkrikje, maar krijg hem nergens onder? Ik heb zelf nog nooit eerder onder de auto gehoeven en er dus ook nooit bij stil gestaan. Goed dat ik er nu achter kom en niet onder weg met een lekke band trouwens.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten