F,je van de dood gered?
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    door Hippert » ma jun 21, 2010 11:59 pm

    Blue Maniac schreefColonhet had met persoonlijk letsel veel erger geweest.



    ik vind echt dat je enorm veel geluk heb gehad als ik dat zo lees.
    Je had er misschien wel veel erger vanaf kunnen zijn....lichamelijk
    Maar het is wel allemaal gedoe.



    maar ben je all risk of WA+ verzekerd?
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    door DannyVVC » ma jun 21, 2010 11:59 pm

    had ik maar zo'n verzekering :S

    Ik ben nu genoodzaakt om over een maand of 2 maanden me F in onderdelen te verkopen : :(
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jun 22, 2010 9:09 am

    Blue Maniac schreefColonJongens, jongens, geen ruzie maken er is plaats voor iedereen :lol:
    Ik ben gewoon verzekerd bij ... ik weet eigenlijk niet of ik dat wel mag melden? straks wordt ik geroyeerd vanwege zo'n actie :no: en dat zou ik toch niet willen :cry:
    Laat eerst maar weten of dat wel door de beugel kan :devil-(

    'k Zie niet in waarom je dat niet zou mogen vermelden.
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » di jun 22, 2010 9:14 am

    Wat een verhaal! :shock:

    Blij dat het goed afgelopen is, zonder lichamelijke schade.
    Dat had echt wel heel anders af kunnen lopen.

    Gelukkig ben je goed verzekerd :shock:
    heb nog nooit van zo een verzekering gehoord, premie zal er wel niet om liegen dan lijkt me?
    Gr Dennis
    ______________________
    1997 Charcoal MG'F 1.8 MPI
    2001 Black Peugeot 307 1.6 16v
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    door Blue Maniac » wo jun 23, 2010 10:51 am

    Dank voor jullie steunbetuiging dit wordt gewaardeerd! :wink: Ik heb door deze kwestie al een aantal evenementen moeten laten passeren en dat blijf ik jammer vinden. Ik hoop van harte dit jaar nog eens aan te kunnen sluiten en te genieten van de F.
    Wat die verzekering aangaat is dit niet zo spannend als het lijkt, wat ik natuurlijk niet weet is of in België de zelfde regels gelden als in Nederland betreffende het bonus malus systeem, ik persoonlijk geniet de max. korting van 77.5% op mijn huidige premie en betaal daardoor niet meer dan 400.00 euro per jaar voor deze dekking.
    De uitvoerige dekking is zeer royaal te noemen maar daarmee onderscheiden zij zich blijkbaar van de overige verzekeraars.

    Ik was eerst nog van plan over te stappen naar een toch wat voordeligere aanbieder, dit omdat er in totaal vier wagens voor de deur staan en nog eens twee motoren en dacht hiermee toch weer iets te kunnen besparen op mijn toch wel totaal forse premies per jaar.
    Gezien het laatste voorval blijf ik maar waar ik zit, want eigenlijk ben ik verder meer dan prima tevreden, maar goedkoper kan het altijd, maar of het slim is??
    Hierbij plaats ik de link en als je oprecht interesse hebt stuur dan even een PB dan kan ik altijd de tussenpersoon doorgeven waar ikzelf alles heb ondergebracht en die het altijd prima weten te regelen.
    www.asrverzekeringen.nl/particulier/ver ... index.aspx

    We weten allemaal dat verzekeren duur is, maar in mijn specifieke geval verdiend het zich gelukkig weer terug en dat was op advies van mijn tussenpersoon. Overigens heb ik op één motor na alle voertuigen hier ondergebracht. Met een vrouw en twee dochters die ook veelvuldig gebruik maken wellicht toch nog steeds de meest verstandigste keus.
    Ik ga vanmiddag weer even kijken hoe het met de F staat en hoop hem binnenkort weer mee te mogen nemen.
    Ik heb om hem te verwennen maar een mooie Kenwood radio besteld die als het goed is vandaag binnenkomt. Mijn handen jeuken wel om hem weer te aan te pakken. Het is toch net je kind.
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » wo jun 23, 2010 12:55 pm

    denk dat je dezelfde verzekerıngsmaatschappıj hebt als ık :P

    4 letters gok ık zo ;)

    fıjn dat je de F hebt kunnen behouden :thumbsup:
    MGF Co-pilote
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » wo jun 23, 2010 3:51 pm

    AHRO :lol:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo jun 23, 2010 8:02 pm

    Voor de maatschappij zou ik toch even Blue Maniac's artikel nalezen :wink:

    't is wel een bekende voor mij, met vergelijkbare ervaringen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » wo jun 23, 2010 10:50 pm

    ik ken adhd maar ahro zegt me niks ... :wink:
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    door Blue Maniac » do jun 24, 2010 10:00 am

    Kasper schreefColonVoor de maatschappij zou ik toch even Blue Maniac's artikel nalezen :wink:

    't is wel een bekende voor mij, met vergelijkbare ervaringen.


    :thumbsup: Klopt, geen geheim hier, niemand hoeft meer te raden :thumbsup:
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    door Blue Maniac » di jun 29, 2010 12:13 pm

    Inmiddels mijn F'je weer opgehaald en hij is nu geschat voor 90% in orde. Wat nog resteert, is dat hij wat zwaar stuurt en daarover verschillen we van mening wat dit zou kunnen zijn.
    De dealer geeft de banden de schuld, hij heeft geen vertrouwen in de Toyo proxes en geeft aan het probleem van het zwaarder sturen daarin te zoeken. Ikzelf en met mij de bandenspecialisten zijn het met deze stelling niet eens.

    Nu moeten de achterste wiellagers nog vervangen worden en dit zou mogelijk een deel van het probleem kunnen veroorzaken?, dit is volgens mijn schadehersteller de grootste flauwe kul. Volgens hem heeft dit niets met elkaar te maken, ik weet gezien de ervaringen dat er andere meningen zijn.

    Afgelopen weekeinde ben ik samen met partner een weekeind naar de Eifel geweest en heb de F goed op zijn staart getrapt. De wegligging is werkelijk top, door alle modificaties is de wagen zeer stijf geworden en dat merk je met rijden wel degelijk. Wel moet het hydragas systeem nog een maal ontlucht worden en opnieuw op druk gebracht, de dealer heeft hem nu op 400 gezet.
    Nadeel van laag is wel dat tijdens het uitladen van de trailer een grote hap uit mijn voorspoiler is gegaan, dit wordt wel weer hersteld maar ik baal hier goed van.

    Kortom, door het plaatsen van een nieuw subframe en een aantal andere zaken is hij bijna weer in oude staat (of zelfs beter) wat nu resteert, is het zwaar sturen. Hopelijk krijgen we dit ook snel op orde.
    Uiteraard zijn alle goede suggesties meer dan welkom, door dit forum heb ik de hersteller al wat kunnen dirigeren, anders was er zeker meer mis gegaan dan een hap uit de spoiler.
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jun 29, 2010 9:45 pm

    Zwaar stuur ? Dat is toch net hetgeen je wil, als je wat sportiever wil rijden ?
    Vandaar dat de EPAS overide switch nog op mijn lijst staat.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di jun 29, 2010 11:00 pm

    Dat zware sturen is natuurlijk supersimpel te controleren door de zekering van de EPAS even los te nemen.

    Liggen aan de banden: die sleutelaar van je moet echt eens bijscholen :wink:
    (of meer F-jes in onderhoud nemen)

    Wellicht heb je wat gecorrodeerde contacten op de zekering zitten, dat heb ik wel eens meer gehoord.

    En ja: ik heb een EPAS switch, en niet zonder reden......
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    door Blue Maniac » wo jun 30, 2010 8:29 am

    Bruno schreefColonZwaar stuur ? Dat is toch net hetgeen je wil, als je wat sportiever wil rijden ?
    Vandaar dat de EPAS overide switch nog op mijn lijst staat.


    Zwaar sturen is niet direct een van mijn wensen! ik ben erg tevreden over het stuurgevoel, echter door de schade lijkt hij in de eerste aanslag vanuit de nul positie zwaar te lopen. Hierdoor ben je continu aan het corrigeren, wat een uitputtende bezigheid is. Kortom het stuur komt niet meer terug in de rechtuitstand na een bocht of stuurcorrectie.
    Ikzelf kan hier nog wel mee omgaan voor een korte periode, maar voor vrouw en dochters gaat dit zeker niet lukken.

    Ben inmiddels wel in een forse discussie beland met mijn expert, schadehersteller en dealer. De een zegt stuurhuis, de ander banden en de expert is er een beetje klaar mee. Kortom er gebeurd dus even niets.

    Kasper schreefColonDat zware sturen is natuurlijk supersimpel te controleren door de zekering van de EPAS even los te nemen.

    Liggen aan de banden: die sleutelaar van je moet echt eens bijscholen
    (of meer F-jes in onderhoud nemen)

    Wellicht heb je wat gecorrodeerde contacten op de zekering zitten, dat heb ik wel eens meer gehoord.

    En ja: ik heb een EPAS switch, en niet zonder reden......


    Heb ik gedaan en ik had dit ook al eens eerder uitgeprobeerd om het "gevoel"te ervaren. Echter, het weggedrag van mijn F was prima te noemen en ik ervaarde het uitschakelen niet echt als prettig.
    Afgelopen weekeinde behoorlijk de spurt er in gehad in Duitsland, ik kom daar regelmatig met de motor vanwege het fraaie bochtenwerk (en de kartoffelsalad) en het wegdek is daar over het algemeen top. Ik kan niet anders zeggen dat het rijden met de F minstens zo leuk is, zo niet leuker!! :thumbsup:
    Door de fantasische grip van de banden en het verlagen plakt de F werkelijk op de weg en heb ik zelfs een paar motoren los kunnen rijden.
    Het voordeel van vier banden ten opzichte van twee! :lol:
    Blijft echter wel jammer dat je niet echt kunt genieten van het rijden op zich, maar constant de focus op het corriseren van het stuur aanwezig is, buiten het feit dat dit zeer vermoeiend is.
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » wo jun 30, 2010 2:09 pm

    ga voor een TF stuurhuis, is directer dan een F stuurhuis en volledig compatibel.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten