vals alarm
  • bertus
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON wo jul 13, 2005 10:14 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond

    vals alarm

    door bertus » wo jul 13, 2005 10:23 pm

    Na 2 wkn op vakantie geweest te zijn vertelde onze buurvrouw dat het alarm van onze mgf bj 1999 een aantal keren s'ochtends om ongeveer 8.00 uur is afgegaan. Ook nu sinds een 2tal weken is dat wederom een keer of 4 gebeurd. Ik ben zelf al op zoek gegaan naar de oorzaak, maar heb niets kunnen vinden. De volumetrische sensor is niet aangesloten, dat is het enige wat ik heb kunnen ontdekken.

    Ook komt het soms voor dat het niet lukt het alarm te aktiveren. Dan moet soms het bestuurdersportier of bijrijdersportier geopend en gesloten worden en daarna lukt het wel.

    Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn, ik heb tijdelijk de claxon losgegooid zodat niet de hele buurt opgeschrikt wordt als het alarm afgaat.

    Alvast bedankt.

    Groeten.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo jul 13, 2005 10:47 pm

    De volumetrische sensor is niet aangesloten

    Dit heb je zelf gezien achter de T-bar, waar de sensor zit ?
    Anders zou ik zeggen dat de F misschien vrij dicht bij een keuken geparkeerd staat en dat de microwave het alarm triggert (no kidding, het kan).

    Ook komt het soms voor dat het niet lukt het alarm te aktiveren. Dan moet soms het bestuurdersportier of bijrijdersportier geopend en gesloten worden en daarna lukt het wel.

    Enkel of dubbelactiveren ?
    Het lijkt wel een slecht contact... wat z'n effect kan hebben als een Harley-rijder op weg naar z'n werk, omstreeks 08u00, voorbij komt knallen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • bertus
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON wo jul 13, 2005 10:14 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond

    door bertus » wo jul 13, 2005 11:01 pm

    Ik heb idd gezien dat de sensor achter de T-bar zit. Deze was niet aangesloten. heb wel ff getest of tie werkte (en dat deed ie) daarna toch maar weer losgegooid. Voor de zekerheid.

    Een harleyrijder heb ik nog niet kunnen spotten, zal hier eens opletten. Is een goeie had ik nog niet aan gedacht..

    Alvast bedankt.

    Verdere suggesties zijn natuurlijk welkom.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo jul 13, 2005 11:07 pm

    Taxi's hebben ook apparatuur aan boord die het alarm doet afgaan (maar dat was de sensor achter de T-bar die daar op stoort)

    Zo ook GSM/DECT/Bluetooth/...

    Probeer eens een patroon te ontdekken ?
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jul 13, 2005 11:24 pm

    Je kan de wagen ook eens aan een T4 hangen natuurlijk...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • bertus
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON wo jul 13, 2005 10:14 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond

    door bertus » wo jul 13, 2005 11:31 pm

    Bruno: Is het erg als ik niet weet wat een T4 is?
    Sander: Ik zal proberen een patroon te ontdekken.
    ErikB: Enkel of dubbel activeren kan dan beide niet, na wat slaan met deuren enzo lukt het dan opeens wel. (hmm lijkt dan toch op een los of slecht contact!!!!!!)[/quote]
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jul 13, 2005 11:36 pm

    Tja, wat is erg.... :wink: De T4 is de computer waar de MG wordt met uitgelezen in de garage.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • bertus
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON wo jul 13, 2005 10:14 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond

    door bertus » wo jul 13, 2005 11:45 pm

    Aha, had ik zelf kunnen bedenken....
    hmm moet ik toch weer naar de dealer... of hebben niet dealers ook een T4..

    Kan zo'n T4 ook evt. slechte contacten achterhalen?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jul 13, 2005 11:49 pm

    Niet-dealers hebben geen T4, je moet er dus mee naar de dealer of naar ons komen. T'zal echter moeilijk zijn de T4 in de mg te steken op de kempenrit wegens "nogal groot", dus toch maar naar de dealer ? :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do jul 14, 2005 9:36 am

    Ik had onlangs ook iets soortgelijks: soms kon ik het alarm aanzetten, soms niet. Telkens ik de afstandsbediening gebruikte om de boel te sluiten maakte de bestuurdersdeur een ratelend geluid.
    Ik ben op zoek gegaan en de uiteindelijke oplossing gevonden in een afgebroken contact van 1 vd 2 motorkes in het slot. Hoe kan je het nu zelf onderzoeken? Wel:
    1 haal de bekleding van de deur en haal de deurhendel (buitenkant) en slot eruit. (details te vinden op de Rave cd of Dieters webside)
    2 haal het slotmechanisme uit de deur (best ook eens kijken bij Dieter of het raam nu open of juist gesloten moet tijdens het demonteren)
    3 open het slotmechanisme
    4 haal voorzichtig de motorkes uit het slotmechanisme en check of daar alles goed vast zit, zoniet, neem de soldeerbout en repareer het. Een van de motoren doet het slot open, de andere moet ergens een pin tegen een contact duwen en deze laatste is met zijn aansluitpunten opgehangen aan het slotmechanisme. Door de trillingen die het ondergaat tijdens het rijden en dichtslaan van de deuren blijkt het los te komen.

    succes,

    Tomas
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do jul 14, 2005 9:22 pm

    Thomas,

    Dat ratelen van het slot gebeurt bij mij ook. Is de door jou aangedragen procedure de oplossing voor dat probleem?

    Mijn alarm werkt wel prima. Zoals een F behoort laat hij zich regelmatig horen, 1e type volumetisch alarm, met de sleutel op slot zetten geeft mij een goede nachtrust en zo houd ik goede buren.

    alvast bedankt voor de tip.

    m.vr.gr.

    Kasper
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do jul 14, 2005 11:20 pm

    Het kan ook zijn dat je de armjes en staafjes eens moet invetten omdat ze niet lekker meer lopen.
    Building >200BHP K-series
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » vr jul 15, 2005 9:30 am

    Bij mij begon het ratelen pas echt erg te worden het moment dat het motorke niet meer werkte. Ik denk idd meer richting Sander dat je alles eens goed moet invetten. Als het iets te lang duurt voor hij contact heeft stuurt hij het motorke waarschijnlijk nogmaals aan.
  • bertus
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON wo jul 13, 2005 10:14 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond

    door bertus » wo jul 20, 2005 11:18 pm

    Allen bedankt voor jullie tips!

    Ik heb de daad bij het woord gevoegd en de bekleding los gehaald, maar nog niet de motortjes. Want ik merkte iets raars op! :?

    Als we smorgens bij de auto komen en het alarm heeft geklonken dan brandt het lampje in het dashboard constant. Nu was ik ff wat aan het testen en wat blijkt als ik een alarm forseer door b.v. de motorkap open te trekken terwijl het alarm geactiveerd is dan gaat het alarm af ongeveer 30 sec en daarna begint het lampje op het dashboard weer geweer te knipperen, dit gebeurd ook wanneer ik de deuren opentrek of wanneer de volumetrische sensor aangesloten is iets beweeg in de auto.

    Heeft iemand een idee :idea: wat dit zou kunnen betekenen, ik weet dat als b.v. een deur op de achterklep niet goed dicht is dat het lampje ook constant brandt. Kan het misschien iets zijn met de startonderbreker o.i.d..

    Ik hoor graag wat jullie ervan denken.

    Nogmaals bedankt voor de tips en ik hoop snel nieuwe te ontvangen.
    En anders toch maar jullie (Bruno) toekomen aan de T4 hangen!!!!!!!!!

    Groeten,
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » do jul 21, 2005 1:13 am

    Ik heb het even nagekeken en getest, bij mijn TF werkt het als volgt:
    - Alarm in werking stellen:
    Lampje knippert 10 sec. snel, daarna langzaam (ca. 1x/sec)
    - Als alarm geactiveerd wordt:
    30 sec. alarm, daarna knippert het lampje normaal (1x/sec)
    Na deactivering met de zender gaat het lampje snel knipperen (ca 5x/sec)
    Dit blijft zo tot het contact aan gezet wordt.
    - Als een portier of koffer niet goed gesloten is, blijft het lampje de eerste 10 sec. uit.
    Na 10 sec gaat het weer normaal knipperen (1x/sec), het lampje gaat dus niet continue branden.
    De alarmlichten gaan niet knipperen en er wordt een kort signaal gegeven met de claxon. Na goed sluiten van het portier/koffer gaan de alarmlichten alsnog knipperen.

    Daarnaast staat in de handleiding dat als de richtingaanwijzers niet knipperen als alle portieren/koffer goed gesloten zijn er een probleem is met het alarm. Er staat niets over het constant branden van het lampje en in de praktijk heb ik dat ook nog niet gezien (ook niet tijdens deze test).

    Zoals gezegd: dit is bij een TF, ik weet niet of het alarm vanaf 1999 hetzelfde gebleven is.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten