Slot ratelt
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di apr 27, 2010 2:01 pm

    Wiellem schreefColonWilde net gaan beginnen met het slot demonteren kom ik erachter dat er torx bitjes voor nodig zijn :(

    Vrees dat ik deze dan maar moet gaan aanschaffen :?


    gewoon even naar de bouwmarkt...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » di apr 27, 2010 2:03 pm

    Bruce schreefColon
    Wiellem schreefColonWilde net gaan beginnen met het slot demonteren kom ik erachter dat er torx bitjes voor nodig zijn :(

    Vrees dat ik deze dan maar moet gaan aanschaffen :?


    gewoon even naar de bouwmarkt...


    Hebben ze die daar? dacht dat het speciaal voor auto's was :lol:

    Zal dadelijk eens erheen gaan scheuren.
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » di apr 27, 2010 7:05 pm

    Eenmaal opengemaakt bleek er wat afgebroken te zijn en bleek het motortje kapot.

    Dus even bij Weusthof een nieuwe gehaald en hij werkt weer, lekker in de zon gereden 8)
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » di apr 27, 2010 7:55 pm

    :wink:
  • Rijkers
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 38
    GeregistreerdCOLON vr apr 29, 2005 7:22 pm
    WoonplaatsCOLON Larum (Geel), Belgium

    door Rijkers » za mei 08, 2010 2:45 pm

    Wiellem schreefColonEenmaal opengemaakt bleek er wat afgebroken te zijn en bleek het motortje kapot.

    Dus even bij Weusthof een nieuwe gehaald en hij werkt weer, lekker in de zon gereden 8)


    Gewoon uit nieuwsgierigheid: heb je naast het motortje ook het volledige electrische slot moeten kopen ? Ik heb namelijk ook hetzelfde voorgehad en da' heeft me toen een aardige duit gekost; 389€
    _______________________________________
    Car 1: BMW E91 320d touring (for its looks!) and comfort
    Car 2: X-power grey MG TF stepspeed (for fun !)
    Car 3:Ford Mondeo (for its huge space !)
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » za mei 08, 2010 3:01 pm

    Rijkers schreefColon
    Wiellem schreefColonEenmaal opengemaakt bleek er wat afgebroken te zijn en bleek het motortje kapot.

    Dus even bij Weusthof een nieuwe gehaald en hij werkt weer, lekker in de zon gereden 8)


    Gewoon uit nieuwsgierigheid: heb je naast het motortje ook het volledige electrische slot moeten kopen ? Ik heb namelijk ook hetzelfde voorgehad en da' heeft me toen een aardige duit gekost; 389€


    Heb een vrij nieuw tweedehands slot gekocht voor €60 bij Weusthof, gewoon het slot inclusief het motortje wat erin zit.

    Ik neem aan dat hen het voor jou er ook ingezet hebben?
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » za mei 08, 2010 5:37 pm

    Die nieuwe sloten zijn inderdaad redelijk duur, dat weet ik uit ervaring ;)
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » zo mei 09, 2010 5:52 pm

    Wiellem schreefColon
    Rijkers schreefColon
    Wiellem schreefColonEenmaal opengemaakt bleek er wat afgebroken te zijn en bleek het motortje kapot.

    Dus even bij Weusthof een nieuwe gehaald en hij werkt weer, lekker in de zon gereden 8)


    Gewoon uit nieuwsgierigheid: heb je naast het motortje ook het volledige electrische slot moeten kopen ? Ik heb namelijk ook hetzelfde voorgehad en da' heeft me toen een aardige duit gekost; 389€


    Heb een vrij nieuw tweedehands slot gekocht voor €60 bij Weusthof, gewoon het slot inclusief het motortje wat erin zit.

    Ik neem aan dat hen het voor jou er ook ingezet hebben?


    Hey... die moet ik ook maar eens gaan polsen dan. Mijn slot ratelt omdat de servos een optater hebben gehad door kortsluiting in dat circuit. Nu gebruik ik mijn AB en de elektronische sloten en het alarm niet meer omdat ik bang ben voor vals alarm. Alles met het sleuteltje ;)
    Voor 60,- wil ik ook wel een nieuw elektrisch openertje kopen :)
  • Rijkers
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 38
    GeregistreerdCOLON vr apr 29, 2005 7:22 pm
    WoonplaatsCOLON Larum (Geel), Belgium

    door Rijkers » ma mei 17, 2010 8:01 pm

    Wiellem schreefColon
    Rijkers schreefColon
    Wiellem schreefColonEenmaal opengemaakt bleek er wat afgebroken te zijn en bleek het motortje kapot.

    Dus even bij Weusthof een nieuwe gehaald en hij werkt weer, lekker in de zon gereden 8)


    Gewoon uit nieuwsgierigheid: heb je naast het motortje ook het volledige electrische slot moeten kopen ? Ik heb namelijk ook hetzelfde voorgehad en da' heeft me toen een aardige duit gekost; 389€


    Heb een vrij nieuw tweedehands slot gekocht voor €60 bij Weusthof, gewoon het slot inclusief het motortje wat erin zit.

    Ik neem aan dat hen het voor jou er ook ingezet hebben?



    Nope: was exclusief plaatsingsposten... Aangezien bleek dat er water in de binnenkant van de deur was terechtgekomen diende ook het mechanisme van de raam vervangen worden. Kostprijs: meer dan 400€ (ook zonder plaatsing). Moraal van 't verhaal: "als je slotje ratelt met een vreemd geluid, hou je dan vast voor kosten met een flinke duit... :| "
    _______________________________________
    Car 1: BMW E91 320d touring (for its looks!) and comfort
    Car 2: X-power grey MG TF stepspeed (for fun !)
    Car 3:Ford Mondeo (for its huge space !)
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » ma mei 17, 2010 9:02 pm

    ik had van de week ook iets leuks, dat toen ik mn deur open probeerde te maken de hendel niet meer werkte :?
    Dat is leuk als ik het hoofd stroom er van af heb en dan kan ik met de sleutel maar een deur van het slot halen waarvan de hendel niet meer reageerde :(
    Nadat ik in mn eigen auto heb moeten breken, heb ik de deur van binnenuit open gemaakt en de deur paneel er af gehaald en de deur hendel hoort een metaal plaatje naar beneden te drukken, maar deze zat te los en schoot weg. Ik heb hem met moeite weten goed vast te draaien (komt er niet lekker bij met een schroevendraaien) en meteen effe ingespoten met WD.

    Mvg, D.Blokker
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    EdwinH
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON vr jul 16, 2010 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door EdwinH » ma aug 30, 2010 9:57 pm

    Mijn ervaring met een ratelend slot is dat mijn accu plat was. Ik heel het panel eraf gehaald en slot getest. Connector schoon gemaakt, niks te vinden. Later ontdekt dus dat de accu plat was,.... accu geladen en slot ging opeens ook weer 'normaal' doen.
    Meevallertje dus, begrijp ik uit bovenstaande berichten...

    (moet het even kwijt dit verhaal hoor, m'n account is gelukkig sinds vandaag geactiveerd)
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » di aug 31, 2010 12:26 pm

    Door kortsluiting achter de radio :oops: heeft het circuit met de knipperlichten=alarm=sensor in slot op zijn donder gehad. Sindsdien ratelt ie ook. Linker deur meer dan rechts. Lijkt wel alsof ie de kracht er niet meer voor heeft het slot dicht te trekken. Ook uitgebouwd dus zonder enige inspanning te hoeven doen heeft ie het moeilijk.
    En de net-niet goed gesloten deur leverde mij valse alarmen op.
    Dit elektrische gedeelte heb ik dus maar afgekoppeld. Ik doe nu alles met het sleuteltje en zonder de afstandsbediening.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten