BUTTON_POST_REPLY 40 berichten
weer kokende vloeistof
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    door etienne » zo jan 03, 2010 9:22 pm

    ja geen enkel probleem meer gelukkig :lol: :lol:
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » zo jan 03, 2010 10:49 pm

    :thumbsup:
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » vr feb 19, 2010 2:15 pm

    Ik wou niet nog een koelwater topic openen, dus geef deze even een schop. Ik heb vanmorgen even mijn auto afgespoten met een hogedruk en ook zoveel mogelijk van onderen, voor zover ik daarbij kon tenminste. Nu zag ik in de waterplassen een filmpje op het water drijven, welke afkomstig moet zijn van koelvloeistof, denk ik. Ik heb toen het nivo gecontroleerd en deze was een cm gezakt tov van normaal. Ik controleer het nivo meestal een paar keer in de week, maar heb dit eerlijk gezegd de hele week nog niet gedaan, wegens ziekte. Ik zag ook dat er ter hoogte van de motor een vlek op de grond zat.

    Er lekt dus ergens vloeistof. Iemand ervaring mee, wat dit kan zijn? Verder geen gekke dingen, geen mayo of vlekken, kokende vloeistof, temp normaal, motor loopt goed.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr feb 19, 2010 2:57 pm

    Mogelijk een van de darmen verduurt?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr feb 19, 2010 3:03 pm

    Die olie film heb je altijd wel een beetje. Koelvloeistof drijft niet op water ? Het zal dus wel olie zijn.

    Een cm verlies is niks om je direct zorgen over te maken. Wel als het een cm is in een korte tijd. Parkeer dus je F als deze droog is, paar kranten of liever nog wit papier en kijken waar het lekt en welke kleur het is. Helder is (regen) water, bruin/zwart is olie en hydragas is groen/geel. Koelvloeistof kan vanalles zijn. Daarna lek opsporen.
    Building >200BHP K-series
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » vr feb 19, 2010 3:59 pm

    gemakkelijkste is de auto langs de onderkant bekijken, dan zie je het direct ;)
  • Roy
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo jun 10, 2009 1:40 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    door Roy » ma feb 22, 2010 12:42 pm

    :), ja, maar dat heb ik natuurlijk al gedaan, maar ik zag niks lekken. Of bedoel je dat de auto op een brug moet? Ik heb de koelvloeistof bijgevuld, maar tot nu toe blijft hij mooi op nivo. Dus als er iets lekt, dan is het lek iig niet groot, volgens mij.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » ma feb 22, 2010 7:25 pm

    Roy schreefColon:), ja, maar dat heb ik natuurlijk al gedaan, maar ik zag niks lekken. Of bedoel je dat de auto op een brug moet? Ik heb de koelvloeistof bijgevuld, maar tot nu toe blijft hij mooi op nivo. Dus als er iets lekt, dan is het lek iig niet groot, volgens mij.


    Volgens mij is je auto helemaal ok.

    Je vloeistofpeilen blijven helemaal ok, dus dat is al geen probleem.
    Je schreef in je post eerder dat er bij het afspuiten een oliefilmpje op het water lag. Als je je motor afspuit zal er wel iets van olie afkomen en als je aan de wielkassen spuit zal je misschien een beetje vet mee wegspuiten ter hoogte van de bovenste draagarm. Dit is allemaal geen probleem me dunkt.

    Succes nog.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • robert
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON vr dec 04, 2009 10:32 pm
    WoonplaatsCOLON breda

    koelwater

    door robert » zo apr 25, 2010 5:36 pm

    heb al een tijd dat mijn koelvloestof zak.
    nu denk ik dat de waterpomp lekt en waarom.
    wand achter die zwarte kap waar ook de distributi riem zit kom water onder uit.
    heb hem altijd bij gevuld met water omdat ik toch eerst die lek wou weten.
    nu ik dat weet kom er een nieuwe water pomp met riem op.
    heb ik nog een vraag motor loop als een zonnetje maar snap niet dat mijn water oranje bruin is zou dat komen om dat ik het steeds gevuld heb met water?
    mgf zeer mooi
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » di apr 27, 2010 9:11 am

    Oranjebruin water komt of door roest of door een middel om lekken te dichten.
    Als't een beetje oranje is is het roest als het echt donker oranje is dan is't anti-lek.

    Als je de waterpomp toch vervangt dan moet je absoluut je hele systeem spoelen en de correcte koelvloeistof gebruiken.
    Let vooral op dat de verschillende jiggle valves goed gespoeld worden als er anti-lekmiddel is gebruikt, want dat geeft gegarandeerd miserie in een K-motor.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
BUTTON_POST_REPLY 40 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten