BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
Frontbox
  • robinmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON za mei 17, 2008 9:03 am
    WoonplaatsCOLON ASSENDELFT

Frontbox

door robinmgf » zo apr 04, 2010 1:12 pm

Ik ben bezig om een zogenaamde frontbox te installeren in mijn MGF 1.8 ( zie hiervoor Dieters site).
    Nu blijkt bij installatie dat de sluiting van de deksel van de frontbox aan de bestuurderszijde net op het zekeringskastje rust. Lijkt me niet de bedoeling. Daar ik een MGF 1.8 MK 2(bouwjaar 2000) bezit zonder ABS en hierdoor de remleidingen anders lopen dan in een ABS versie, heb ik de volgende vraag. Is er iemand in het bezit van een gelijke MGF met frontbox? Zo ja, ook deze ervaring met installeren gehad? Iemand een suggestie hoe dit is op te lossen? De frontbox meer naar rechts blijkt door de loop van de remleidingen geen optie. Verder door hoogte frontbox en sluiting voorklep weinig bewegingsruimte in de hoogte.

Groetjes,
    Leo Suman
    Assendelft

Robinmgf
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » zo apr 04, 2010 1:33 pm

das eentje voor Bruno, die heeft ook zo'n frontbox. Waar heb je die gevonden ? ze zijn best zeldzaam!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • robinmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3

door robinmgf » ma apr 05, 2010 9:34 am

Beste Carl,

Via Ebay. Wel veel geduld hebben en goed zoeken. Zijn inderdaad erg zeldzaam (gemaakt tot 2001).
    Heeft Bruno nog suggesties voor mijn probleem.. Heeft hij of kent hij iemand met dezelfde type MGF 1,8 MK 2 zonder ABS die ook is voorzien van een frontbox? Misschien heeft die dan wel wat foto's van de installatie. Bijv. van het uitsnijden van het schutbord? Ik heb de uitsnijdingen gedaan volgens de tekening geplaatst op Dierters Site.

Groetjes,
    Leo Suman
  • robinmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3

door robinmgf » ma apr 05, 2010 9:36 am

Nogmaals,

Sorry, Dieters Site natuurlijk!

Groetjes,
    Leo Suman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma apr 05, 2010 9:50 am

Tja ik kan je niet echt helpen vrees ik, want de mijne is zo gekocht, dus montage heb ik niet zelf gedaan, daarenboven heb ik ABS.
    Ik weet wel, dat je wat moet wiebelen met de box, daar deze soms onderaan op de rand van de carrosserie blijft hangen en dan niet diep genoeg doorzakt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1