BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Uitlezen computer steptronic
  • kristofbruynseels
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON do jul 24, 2008 5:21 pm
    WoonplaatsCOLON Boutersem

    Uitlezen computer steptronic

    door kristofbruynseels » wo maart 31, 2010 6:32 am

    Wie o wie kan hier in België nog de computer van een MGF steptronic uitlezen?
    De automaat van mijn F wil blijven gaan, ook als je remt en stilstaat voor vb een verkeerslicht. Het toerental zakt dan naar 400 tpm en hij wil altijd terug vertrekken.
    Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn.
    De versnellingsbak olie is het niet.

    Groetjes

    Kristof
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » wo maart 31, 2010 6:42 pm

    In Oisterwijk zit iemand die hem kan uitlezen en evt. reviseren als het nodig is. Dit bedrijf deed de garantie service van rover.

    www.eur-o-matic.com
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » wo maart 31, 2010 7:16 pm

    den Berg :wink:

    Bruno kan uitlezen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo maart 31, 2010 7:24 pm

    In zo'n specifieke geval zou ik ook naar Oisterwijk afreizen: uitlezen met een T4 is 1 (al betwijfel ik of dat ook geld voor de steptronic). Deze mensen hebben altijd aan dit (Nederlandse) transmissie systeem gewerkt en zijn daarin gespecialiseerd.
    Oisterwijk ligt net over de grens bij Tilburg, dus een eindje boven Turnhout)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo maart 31, 2010 9:44 pm

    Inderdaad een goeie tip .... zelf als ze niet zouden kunnen uitlezen weten ze wel perfect hoe de box werkt.
  • kristofbruynseels
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON do jul 24, 2008 5:21 pm
    WoonplaatsCOLON Boutersem

    door kristofbruynseels » do apr 01, 2010 5:58 am

    Ok, thanks voor de tips.
    Heeft er iemand het adres en telefoon nummer van die mensen?
    Eventueel een e-mail adres?
    Groetjes
    Kristof
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do apr 01, 2010 8:35 am

    Klik op de URL en ....

    Mail: info@eur-o-matic.com
    De Nedervonder 15a
    5061 JP Oisterwijk
    Tel nr: (+31) 13 5234016
    Fax nr: (+31) 13 5234018
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » vr apr 02, 2010 11:54 am

    Dus toch kruipneigingen van de automaat.
    In dat geval blijft de koppeling hangen of wordt ze verkeerd gestuurd.
    Heeft hij de kruipneiging ook in de achteruitstand?
    Motorstoring kun je nu wel uitsluiten, het zit bijna zeker in de besturing voor de koppeling.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » vr apr 02, 2010 10:40 pm

    ErikB schreefColonInderdaad een goeie tip .... zelf als ze niet zouden kunnen uitlezen weten ze wel perfect hoe de box werkt.



    Hij heeft het nog beter voor elkaar dan de T4. Hij heeft een lezer zo groot als een route rol en legt hem op zijn schoot zodat hij tijdens het rijden kan uitlezen en ressetten.

    Je geeft aan dat de olie niet het probleem kan zijn. !

    Is de olie nieuw en het juiste type? (ander soort geeft al kruip neigingen) er zijn maar 2 merken.
    Is het olie filter in de bak vernieuwd?
    Is de olie WEL gepeild met draaiende motor?

    schrokke schreefColonMotorstoring kun je nu wel uitsluiten, het zit bijna zeker in de besturing voor de koppeling.


    De koppeling wordt niet afzonderlijk gestuurd maar door de olie druk in de bak. Vieze of dikkere of koude olie geeft al kruipneigingen.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr apr 02, 2010 10:59 pm

    Kijk input van een ervaringsdeskundige: Bedankt Tukker!

    Tja een CVT is echt geen normale automaat. Al heb ik daar ook totaal geen verstand van :wink:

    Succes Kristof
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » za apr 03, 2010 4:36 pm

    Tukker schreefColon
    schrokke schreefColonMotorstoring kun je nu wel uitsluiten, het zit bijna zeker in de besturing voor de koppeling.




    In een eerder topic hievover schreef hij dat bij het terug naar N schakelen het motortoerental fors daalde. Dat vond ik zeer eigenaardig en kon het alleen maar aan een foute motorregeling koppelen.

    Nu blijkt het toch andersom te zijn en kan je bijna zeker stellen dat het probeem aan de CVT te wijten is. En dat bedoelde ik dus, zoek niet verder naar een probleem in de motor, het zit in de bak.
    De koppeling word gestuurd door de hydrauliek van de CVT. Ofwel zit daar een probleem ofwel is het de koppeling zelf.
    Als hij het nu bij het inschakelen van de achteruitrijd koppeling niet zou hebben weet je bijna zeker dat het aan de vooruit koppeling ligt.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » za apr 03, 2010 7:30 pm

    vorige topic heb ik gemist.

    De cvt past zich aan aan de motor, Het gaspendaal stuurt het toeren tal en de speedsensor op de cvt bepaald wat de vario moet doen.

    Met andere woorden, je trapt het pendaal in tot 3000 toeren en de bak zal gaan versnellen. hoe dichter het toerental van ingaande en uitgaande elkaar nadert zal de versnelling geleidelijker worden. Dus met 6000 toeren ben je eerder op de 100 km/uur.
    De verhouding is ongeveer 40 km/uur per 1000 rpm. dus 120 is 3000 rpm.

    De sportstand veranderd de vario verhouding tijdens het versnellen. Het zelfde effect als je het gaspendaal niet 1 maar 2 cm in trapt.
    wanneer er niet versneld wordt is de verhouding gewoon weer 120/3000 rpm.

    Manual schakelen is niets anders dan de vario in een voorgeprogrammeerde stand vast te zetten waardoor het toerental direct effect heeft op de snelheid.
    een te hoge versnelling geeft het zelfde effect als bij een gewone bak echter hebben zij dit software matig ondervangen door de controle weer over te nemen, dit gebeurd ook wanneer je niet schakeld bij 7000 rpm.

    De koppeling komt in als het toerental onder de 800 rpm zakt maar wanneer de olie te dik of vervuilt is resulteerd dit in het niet geheel vrij komen van de koppeling waardoor de motor belast blijft en hij stationairr problemen krijgt.
    De mg met een gewone versnelling blijft ook niet stationair draaien als je op de rem staat en de koppeling vergeet.

    Eur-o-matic kan dit perfect testen echter reparaties zijn duur, om de cvt of de koppeling te verwijderen moet de gehele motor uitgebouwd worden.
    advies is ieder 1 1/2 jaar de olie verversen (40.000) en om de 3 jaar het filter.

    Olie. er zijn maar 2 soorten geschikt. esso EZL 799 en de kroonolie ATF SP 2022. andere types resulteerd in problemen.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten