Zenuwachtige TF
  • zeuneke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 29
    GeregistreerdCOLON ma nov 16, 2009 10:52 pm
    WoonplaatsCOLON Tielen

    Zenuwachtige TF

    door zeuneke » di maart 30, 2010 11:00 pm

    Collega's,

    na nog eens enkele ritten met de TF vindt ik hem toch zenuwachtig op de baan, ook voel ik elke rioolput hard in de wagen;Wat denken jullie? uitlijnen? Bandenspanning? Wil iemand met ervaring een testrit doen?

    Hij staat op 16" originele velgen en banden van goede kwaliteit...
    Ik kan eigenlijk niet geloven dat dit het echte "goede" weggedrag is van een TF

    alle advies is welkom !

    frank
    MG B roadster 1969
    Matra Murena 2.2 1981
    Porsche 944 1986
    MG TF 2003
    Peugeot 306 cabrio Roland Garros
    Peugeot 106 (werkbakje)
    Peugeot 807 (werkbak)
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » wo maart 31, 2010 1:01 am

    Bandenspanning is simpel zat, zet een compressor op je banden en kijk hoeveel bar je nog heb. Bijvullen tot het juiste aantal. Zakt dit binnen week oid weer naar beneden dan is je band lek.

    Of hij uitgelijnd moet worden is iets lastiger. Laatste keer dat ik het had (niet met TF) ging de auto simpelweg niet rechtuit maar moest ik steeds bijsturen. Op hogere snelheid ging de hele wagen gewoon trillen. Ook merk je het aan het brandstofverbruik dat hoger ligt door de slijtage. Banden slijten ook harder als ze niet recht staan. Garage kan em op de brug gooien met de meetapparatuur, kost een paar tientjes. Sowieso zijn F'jes en TF'jes best hard geveerd voor zover ik weet.
    De nachtspotter!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo maart 31, 2010 1:15 am

    Banden van goede kwaliteit zeg je, maar welk merk en maat is dat dan concreet ?
    Weet dat een MG heel raar kan reageren met een verkeerde combinatie van banden voor en achter.
    Ik wil altijd wel eens proefrijden als je wil.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • zeuneke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 29
    GeregistreerdCOLON ma nov 16, 2009 10:52 pm
    WoonplaatsCOLON Tielen

    door zeuneke » wo maart 31, 2010 1:13 pm

    bruno ,ik kom er wel eens mee af, de banden zijn eagles dus....

    frank
    MG B roadster 1969
    Matra Murena 2.2 1981
    Porsche 944 1986
    MG TF 2003
    Peugeot 306 cabrio Roland Garros
    Peugeot 106 (werkbakje)
    Peugeot 807 (werkbak)
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » wo maart 31, 2010 5:31 pm

    Je zegt dat je iedere putdeksel voelt?
    Misschien de hoogte eens laten nakijken?
    Ik had weinig lucht in de banden en hij stond veels te laag...
    Ik voelde ook alles. Lucht verhielp al iets maar oppompen naar de juiste hoogte verhielp alles bij mij.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo maart 31, 2010 7:03 pm

    Helmet schreefColon... maar oppompen naar de juiste hoogte verhielp alles bij mij.

    't Gaat om een TF.

    Best eens iemand laten meerijden EN zelf meerijden met een andere.

    Wordt ie normaal bevonden, dan zijn er nog wel enkele modificaties mogelijk.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo maart 31, 2010 8:23 pm

    zeuneke schreefColonbruno ,ik kom er wel eens mee af, de banden zijn eagles dus....

    frank


    Wat voor eagles (4 keer dezelfde) uitgezonderd de maat dan ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo maart 31, 2010 10:30 pm

    wielen laten balanceren en de wagen opnieuw laten uitlijnen is het eerste wat ik zou proberen.
  • zeuneke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 29
    GeregistreerdCOLON ma nov 16, 2009 10:52 pm
    WoonplaatsCOLON Tielen

    door zeuneke » ma apr 19, 2010 8:53 pm

    Heren, ik heb eindelijk de tijd genomen om mijn bandendruk te controleren en wat blijkt... zijn waarschijnlijk door een onervaren MG mekanieker ofzo allemaal op 2,2 bar gezet wat helemaal fout is.
    Ik heb ze dus op de juiste druk gebracht 1.8 vooraan en 2.5 achteraan. Je verschiet van het effect op het baan gedrag , hij stuurt niet alleen veel rustiger ,maar op het "bonken" bij elk putdeksel ofzo in de weg is gedaan. Nooit gedacht dat de bandendruk zo belangrijk was , waarschijnlijk omdat de motor achter ligt en de voorkant zo licht gebouwd is . In alle geval wil ik een ervaren persoon (bruno) nog laten proberen wat hij ervan vind .

    Frank
    MG B roadster 1969
    Matra Murena 2.2 1981
    Porsche 944 1986
    MG TF 2003
    Peugeot 306 cabrio Roland Garros
    Peugeot 106 (werkbakje)
    Peugeot 807 (werkbak)
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma apr 19, 2010 10:03 pm

    Geen idee of ze voor de TF andere bandendruk hanteren, maar voor de F is de juiste bandenspanning 1,7 bar voor en 1,9 bar achter.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di apr 20, 2010 12:05 am

    Remieme schreefColonGeen idee of ze voor de TF andere bandendruk hanteren, maar voor de F is de juiste bandenspanning 1,7 bar voor en 1,9 bar achter.

    Toch wel serieus laag, ik heb nu 1,9 voor en 2,1 achter geloof ik (rondom 215) en nu lijkt het al alsof de banden plat staan :lol:
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » di apr 20, 2010 12:30 am

    Remieme schreefColonGeen idee of ze voor de TF andere bandendruk hanteren, maar voor de F is de juiste bandenspanning 1,7 bar voor en 1,9 bar achter.


    Mijn bandendruk is toch wel hoger....
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di apr 20, 2010 7:15 pm

    bandendruk is een van de mogelijkheden om mee te spelen, ik doe dat bij m'n F, maar blijkbaar werkt dat ook bij een TF.

    Ik zit overigens wel een stukje hoger dan de adviesdruk.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » di apr 20, 2010 9:09 pm

    1.9 voor en 2.2 achter F en TF
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » wo apr 21, 2010 12:41 pm

    ik heb 1.9 voor en 2.5 achter als ik me niet vergis (195/45r16 en 205/45r16)
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten