Nog even dit, als er nu één ding is waar prijs NIET belangrijk is, dan is het toch wanneer het gaat over veiligheid. Dus, al is een Good year maar bijvoorbeeld 1% beter, dan nog is een meerkost in mijn ogen hier geen overdreven uitgave. T'zou eens net aan die hypothetische 1% meer grip moeten liggen...
En neem van mij aan dat een Goodyear echt wel 1% beter is dan een Toyo, dus waarom nog twijfelen.
Zjagoewar zei me trouwens net dat de Toyo's slijtvaste maar dus ook harde banden zijn (die zeer goed gekend zijn in de driftwereld, om die laatste reden) Wat dus wil zeggen dat ze behoorlijk goed zijn op een droog wegdek, maar op een nat wegdek zwaar het onderspit moeten delven tegenover een Good Year, of Uniroyal.
Met andere woorden, slijtvast lijkt me omgekeerd evenredig met baanvast, of anders gezegd, hoe harder hoe slijtvaster en hoe zachter hoe baanvaster. Ik hoef geen band die lang mee gaat, Ik wil een band die me grip geeft !!
Al eens ooit een Toyo gezien op een Ralleywagen of F1

??
Should I say more ?
P.S. Ik zeg niet dat Toyo slecht is, ik zeg alleen dat Good year en Uniroyal beter zijn, en laten we het nu AUB niet hebben over duurder of goedkoper als het over banden en dus ook veiligheid gaat !!!