Banden
  • Zion
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo aug 04, 2004 12:23 am
    WoonplaatsCOLON Brabant

    door Zion » di jun 21, 2005 8:24 pm

    Een goedkope band zou dus de toyo zijn.
    Weet iemand een richtprijs?
    en waar kan ik hem vinden in Vlaams -Brabant?

    Dunlop zou dus beter zijn kwa levensduur deze krijg ik voor 105€ dus niet zo heel veel denk ik ....of zie ik dat verkeerd?
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di jun 21, 2005 8:41 pm

    Ik denk dat Dunlop niet zonder meer beter is alhoewel ik de prijs van €105,- wel erg laag vind. Toyo's vind je overal voor om en nabij de €100,- voor de 205 (achter) breedte en €90,- voor de 185 (voor) breedte. Als je voor 195 legt zou het ergens goedkoper kunnen wezen omdat dit een gangbaardere maat is.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » di jun 21, 2005 8:48 pm

    Zion,

    al eens bij u in Vilvoorde gekeken. Bandencentrale Amret (02 251 25 27) bevindt zich aan de Luchthavenlaan.
    http://www.vppneus.be/vp/agences_details.asp?num=1&langue=n
    Ik ga er met mijn bedrijfswagen langs. Prima service, maar ik heb totaal geen idee van de prijs.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di jun 21, 2005 9:03 pm

    Na het debacle van zondagavond zal ik maar niet meer hardop roepen dat Michelin Pilot Sport een goede band is. Maar toch: Niet goedkoop; wel goed in de regen, 30.000 km zonder problemen en comfortabel.

    Ik zie weinig MGF's met deze banden rijden echter het was een hele openbaring na die eerste beruchte Goodyears. (NTC3 of zoiets)

    Tja, voor ieder wat wils.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Zion
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo aug 04, 2004 12:23 am
    WoonplaatsCOLON Brabant

    door Zion » di jun 21, 2005 9:04 pm

    Ben inderdaad ook al eens bij Amret gepasseerd daar kosten de Dunlops 128€ en bij Rendant in Zemst op 115€.(maar hier wordt 7,5€ per band gevraagd voor montage)
    Die 105€ dat is in de Limburg waar ik ook regelmatig vertoef,
    denk dus dat ik naar de Dunlops ga grijpen daar de Toyo's ook rond de 100 € schommelen en blijkbaar zijn de dunlops kwalitatief beter.
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » di jun 21, 2005 10:02 pm

    Prijs particulier zit de Dunlop aan 115 Euro, inclusief monteren, balanceren, ventiel en milieutaks. Alle toeters en bellen. Uiteraard gaat die op de particuliere prijs.
    @Demor, ik heb nooit gezegd dat die 60000km gaan meegaan maar ik doe er liever 40 000 veilig dan 30000 met een onprettig gevoel. :lol: :lol:
    Ik ga er echter niet verder op ingaan, ik kan nog 101 argumenten geven waarom, hoe en wie... ik voor de Dunloppen kies...
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    GeregistreerdCOLON ma okt 25, 2004 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON Koningsbosch, Nederlands Limburg
    CONTACTCOLON

    door Rene » di jun 21, 2005 11:17 pm

    Goodyear is perfect maar na 35.0000 zijn ze zeker achter op.

    Ik koop binnenkort nieuwe en ben benieuwd wat ze in Belgie kosten. In Nederland is 128 euro een goede prijs.
    MG TF 135, Anthracite (zwart metalic), carbon-insite

    enne,.... standaard, ...... origineel.........oem !!!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jun 22, 2005 12:49 am

    Ik discusieer niet met een bakker over brood, dus discussier ik ook niet over banden met iemand die er dagdagelijks mee bezig is als broodwinning. Ik volg dus Zjagoewar, en kan je misschien als tip geven eens langs te gaan bij VR-banden in Mortsel. Je komt er dan bij iemand die, en banden door en door kent, en MG kent, welke bandenboer kan dat zeggen.... en je steunt er iemand van het forum mee, maar het moet natuurlijk allemaal een beetje in uw buurt liggen natuurlijk.

    Vele forumgangers gaan naar VR voor hun banden en uitlijnproblemen, en allen zijn zeer tevreden.

    Enkel een tip natuurlijk, want voor de rest ben ik helemaal onpartijdig, zoals een mod. eigenlijk ook moet zijn.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo jun 22, 2005 7:21 pm

    Blij te horen dat er toch nog mensen zijn die naar de specialisten luisteren. :lol: :lol: Iig je zal zien Zion dat de SP9000 de geschikte band is. Hopelijk zie ik je dan één van de dagen.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jun 22, 2005 7:38 pm

    Nog even dit, als er nu één ding is waar prijs NIET belangrijk is, dan is het toch wanneer het gaat over veiligheid. Dus, al is een Good year maar bijvoorbeeld 1% beter, dan nog is een meerkost in mijn ogen hier geen overdreven uitgave. T'zou eens net aan die hypothetische 1% meer grip moeten liggen...
    En neem van mij aan dat een Goodyear echt wel 1% beter is dan een Toyo, dus waarom nog twijfelen.

    Zjagoewar zei me trouwens net dat de Toyo's slijtvaste maar dus ook harde banden zijn (die zeer goed gekend zijn in de driftwereld, om die laatste reden) Wat dus wil zeggen dat ze behoorlijk goed zijn op een droog wegdek, maar op een nat wegdek zwaar het onderspit moeten delven tegenover een Good Year, of Uniroyal.
    Met andere woorden, slijtvast lijkt me omgekeerd evenredig met baanvast, of anders gezegd, hoe harder hoe slijtvaster en hoe zachter hoe baanvaster. Ik hoef geen band die lang mee gaat, Ik wil een band die me grip geeft !!
    Al eens ooit een Toyo gezien op een Ralleywagen of F1 ????

    Should I say more ?


    P.S. Ik zeg niet dat Toyo slecht is, ik zeg alleen dat Good year en Uniroyal beter zijn, en laten we het nu AUB niet hebben over duurder of goedkoper als het over banden en dus ook veiligheid gaat !!!
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo jun 22, 2005 8:41 pm

    Ik ga er nog aan toevoegen Bruno, dat de Pirelli P Zero Nerotoch wel aan de top van banden behoort, ik zou me geen betere band kunnen voorstellen, waarom staan ze dan niet op de F?? Ze hebben geen draairichting en dit is nadelig voor de F, zoals iedereen weet heeft de F een negatieve camber dus valt die optie al weg. Ik heb ze wel op mijn Lancia staan en ben er 300% tevreden van...
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » wo jun 22, 2005 8:57 pm

    Sorry, ik trek sportief op, maar met slecht weer weet ik me te beheersen, ik ga niet knallen op een nat wegdek en €600,- per jaar wordt me echt te dol. :?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo jun 22, 2005 9:08 pm

    Alles kost immers geld, het is natuurlijk een beetje wikken en wegen. Zoals je immers misschien nog NIET wist, blijft een band 4 jaar goed en dan wordt de rubber hard, dus wil je echt kilometers gaan doen moet je naar je bandenboer gaan, een set banden kopen van 2000, die vijf jaar oud zijn en ze op je wagen zwieren en dan kan je kilometers vreten!! Uiteraard gaat ie niet meer zo baanvast zijn en doen wat ie eigenlijk moet doen maar het gaat immers om de kilometers zeker???? :P Ik kom het dagelijks tegen dat mensen ergens banden gekocht hebben die een jaar of drie vier oud zijn en dit uiteraard aan een scherp prijsje!! En dan zeggen dat wij te duur zijn!! :wink:
    iig geval stel het voor met een fiets die je koopt en twee jaar in de garage stalt, je zal verschieten hoe de banden er na twee jaar uitzien, dit gebeurt natuurlijk ook met je autobanden.
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » wo jun 22, 2005 9:37 pm

    Bruno schreefColonEn neem van mij aan dat een Goodyear echt wel 1% beter is dan een Toyo, dus waarom nog twijfelen.

    P.S. Ik zeg niet dat Toyo slecht is, ik zeg alleen dat Good year en Uniroyal beter zijn, en laten we het nu AUB niet hebben over duurder of goedkoper als het over banden en dus ook veiligheid gaat !!!


    Ik betaal voor een Eagel F1 d3 bij de Sprint bij ons €105,00 per stuk incl monteren en balanceren.
    Ik denk niet dat een Toyo veel goedkoper is.

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo jun 22, 2005 11:32 pm

    Bruno schreefColonAl eens ooit een Toyo gezien op een Ralleywagen of F1 ????

    Should I say more ?


    Nee maar die dingen liggen wel af-fabriek op de Donkervoort D8, need I say more :lol: :lol:

    Anyway, koop gewoon één van de hiervoor in de hemel geprezen banden die je voor een goede prijs kunt krijgen bij de bandenboer naar jouw keus en je zit zeker niet verkeerd.

    Case closed ! :roll:
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten