trim hoogte
  • nuchelmans
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 10:32 pm
    WoonplaatsCOLON Munstergeleen

    trim hoogte

    door nuchelmans » ma feb 15, 2010 6:00 pm

    hallo

    ik ben in het bezit van een mgf trophy 160,de trimhoogte zakt steeds,laatst weer op hoogte laten brengen,daarna laten uitlijnen,na het uitlijnen is de wagen weer gezakt,hoe kan dit,op dit moment heb ik voor een hoogte van 32,5cm en achter 30 tot 31cm rechts en links.volgens het instructie boekje moet de wagen hoger staan.wat is de ideale hoogte en kan ik met de huidige hoogte nog rijden.

    groetjes jos
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma feb 15, 2010 6:08 pm

    Zakt de wagen links en rechts evenveel ? Als je net hebt gevuld moet je een rondje rijden voordat de definitieve hoogte zichtbaar is. Heft beste kan je de hoogte vergeten en puur op druk afstellen. Ik dacht 400-450psi maar Bruno weet het het beste.
    Dan zou je wagen perfect moeten staan. Is het warm weer staat je wagen hoger dan bij koud weer. Dat komt door de lucht in de veerbollen en is normaal.
    Building >200BHP K-series
  • nuchelmans
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 10:32 pm
    WoonplaatsCOLON Munstergeleen

    door nuchelmans » ma feb 15, 2010 7:32 pm

    Sander schreefColonZakt de wagen links en rechts evenveel ? Als je net hebt gevuld moet je een rondje rijden voordat de definitieve hoogte zichtbaar is. Heft beste kan je de hoogte vergeten en puur op druk afstellen. Ik dacht 400-450psi maar Bruno weet het het beste.
    Dan zou je wagen perfect moeten staan. Is het warm weer staat je wagen hoger dan bij koud weer. Dat komt door de lucht in de veerbollen en is normaal.


    hallo sander

    de opgegeven wagen hoogte kan dit nog of geeft dit problemen met rijden,en is er iets kapot denk je.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » ma feb 15, 2010 9:21 pm

    Wanneer heb je hem laten bijvullen. in hoeveel tijd zakt je auto?
    Links en Rechts?
    Je kunt natuurlijk altijd een kleine lekkage hebben, maar aan beide kanten?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma feb 15, 2010 11:32 pm

    De wagenhoogte die je opgeeft is dan wel lager dan voorgeschreven, maar niet abnormaal met dit weer. De meeste F'jes hier, hangen vrij laag nu.
    Gisteren de mijne nog even terug naar 450psi gebracht, omdat hij veel te laag lag. De 50psi extra hebben de wagen (met low.pins) met moeite een cm'tje omhoog gebracht.
    Wil je toch volgens voorgeschreven hoogte 368mm werken (wat niet ideaal is), moet je ook de voorgeschreven temperatuur in de gaten houden. er zijn immers te veel factoren die de hoogte, gemeten per cm/mm kunnen beinvloeden. Juister is dus, zoals Sander zegt, de druk. Als die meer dan 350 psi bedraagt is er imo niks aan de hand, zolang de uitlijning ok is.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di feb 16, 2010 10:05 am

    Bruno schreefColonWil je toch volgens voorgeschreven hoogte 368mm werken (wat niet ideaal is)

    Voor alle duidelijkheid, 368mm +/- 10mm is voor een non-Trophy F. De Trophy ligt standaard al een cm of twee lager. Dus zoals aangegevn best de ruk in het systeem even bekijken.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di feb 16, 2010 11:01 am

    ErikB schreefColonDus zoals aangegevn best de ruk in het systeem even bekijken.


    :lol: :lol: :lol:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » di feb 16, 2010 12:02 pm

    Bruno schreefColon
    ErikB schreefColonDus zoals aangegevn best de ruk in het systeem even bekijken.


    :lol: :lol: :lol:


    Dit bekijk ik liever niet.... :lol: :lol: :lol:
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di feb 16, 2010 1:08 pm

    Bruno schreefColon
    ErikB schreefColonDus zoals aangegevn best de ruk in het systeem even bekijken.


    :lol: :lol: :lol:

    Mijn excuses .... iedereen weet dat het de rek in het systeem moet zijn :wink:
  • nuchelmans
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 10:32 pm
    WoonplaatsCOLON Munstergeleen

    door nuchelmans » do feb 18, 2010 10:20 pm

    Murphy schreefColonWanneer heb je hem laten bijvullen. in hoeveel tijd zakt je auto?
    Links en Rechts?
    Je kunt natuurlijk altijd een kleine lekkage hebben, maar aan beide kanten?


    hallo murphy

    ik heb hem 2 weken geleden op hoogte laten brengen,een week later laten uitlijnen en is nu weer gezakt,kan dit door het uitlijnen komen?
    voor blijft ie op hoogte maar achter zakt die,rechts meer als links,van de sporing klopte helemaal niets meer en een maand of 3 terug ook laten uitlijnen.

    groet jos
  • nuchelmans
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 10:32 pm
    WoonplaatsCOLON Munstergeleen

    door nuchelmans » do feb 18, 2010 10:28 pm

    hallo bruno

    wat is dat met dat rukken van jullie?

    ik heb het over een hoogte van 30-31 cm aan de achterzijde.dit is zelfs voor een trophy te laag of niet?


    gerukt jos
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » do feb 18, 2010 11:50 pm

    Hey Jos,

    door uitlijnen kan je auto niet zakken. Als je op twee weken tijd ca 4 cm zakt zou je toch beginnen te denken aan een lekkage. Vindt je ergens vloeistof? Het spul lijkt een beetje op antivries.
    Als de auto nog hetzelfde veert als voorheen kan er volgens mij rustig mee gereden worden (kijk uit voor drempels) Als de auto op zijn rubbers ligt moet je voorzichtig worden.
    Persoonlijk ben ik ook een newby ,maar hier zit kennis genoeg, wellicht hebben zij de gouden tip
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr feb 19, 2010 11:22 am

    hij kan niet achter zakken en voor niet, dat is raar, want die twee staan met elkaar in verbinding, er moet iets anders aan de hand zijn,...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » vr feb 19, 2010 11:30 am

    Bruce schreefColonhij kan niet achter zakken en voor niet, dat is raar, want die twee staan met elkaar in verbinding, er moet iets anders aan de hand zijn,...

    Dat kan wel als je de koffer stevig vult met zware dingen.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    door DannyVVC » vr feb 19, 2010 11:51 am

    nuchelmans schreefColon
    Murphy schreefColonWanneer heb je hem laten bijvullen. in hoeveel tijd zakt je auto?
    Links en Rechts?
    Je kunt natuurlijk altijd een kleine lekkage hebben, maar aan beide kanten?


    hallo murphy

    ik heb hem 2 weken geleden op hoogte laten brengen,een week later laten uitlijnen en is nu weer gezakt,kan dit door het uitlijnen komen?
    voor blijft ie op hoogte maar achter zakt die,rechts meer als links,van de sporing klopte helemaal niets meer en een maand of 3 terug ook laten uitlijnen.

    groet jos



    Als je nou eerst eens begint met alle adviezen op te volgen dus de DRUK in je systeem laat meten.....

    Danny

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten