uitlaten
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo feb 03, 2010 11:51 am

Bruce schreefColonHet geluid moet bij het vermogen passen.

Absoluut ook mijn idee .... en het geluid kan door de jaren heen wijzigen.
    In 1998 was 120pk niet mis
    In 2000 was 130pk best wel sportief
    In 2005 was 170pk mooi
    In 2009 werd 170pk als maar meer gewoon

Eén van de redenen waarom de Miltek wel eens wordt ingeruild voor een standaard TF uitlaat.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » wo feb 03, 2010 12:09 pm

Er zijn nog wel andere aspecten die door de jaren heen wijzigen.
    20 jaar geleden woog een kleine auto 700 kg. Nu weegt een kleine auto minstens 1200 kg.
    Dat is bijna een verdubbeling. Qua energiezuinigheid bvb kon een kleine wagen met eighties technologie zuiniger rijden dan een kleine auto nu.
    Gewoon omdat de wagesn zoveel zwaarder zijjn geworden en in stadsverkeer wreekt zich dat enorm.
    Als je nu een kleine auto met een relatief kleine motor sportief laat klinken en verder niets aan het vermogen doet dan heb je inderdaad niks, want het ding krijgt die hele hoop extra gewicht niet in beweging.
    Als je gaat voor sportief nu dan zou je bij een klein vermogen gelijk moeten beslissen om alle overbodige troep (elektrische dit en automatische dat) overboord te zetten. Uiteraard gaat dit weer niet voor de TC
    Wie herinnert zich nog de peugeot 205 GTI's en de golf GTI's?
    Dat waren echte moordmachines. Met hetzelfde vermogen geraak je nu amper vooruit aan een stoplicht of over een snelheidsdrempel.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo feb 03, 2010 1:25 pm

Klopt, mijn moeder had vroeger een Golf GTI met 115 of 120 pk, weet ik niet meer.... en hele brede banden: 195 :lol: dat ding was toen echt super snel.. dat ding had geen airco en abs en airbags en shit...

Nu is 120 pk het instapmodel..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » wo feb 03, 2010 2:17 pm

Hmmmm Peugeot 205 GTI. Ik had de 1.9 met 130pk. In 900kg ging dat hard van de plek. Geen stuurbekrachtiging (wel 205 banden) of elektrieke ramen. Jammer van het olie verbruik maar verder zou ik hem zo weer willen hebben. Ingeruild voor een Audi 80 :oops: op LPG.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
    VOP
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70
    GeregistreerdCOLON di feb 27, 2007 10:00 pm
    WoonplaatsCOLON Oostakker

door VOP » wo feb 03, 2010 7:05 pm

Heb ook 2 x 205 GTI gehad, eerste lichting 1,6 105pk en daarna een 1,9 130 pk (161 Nm/4750 rpm) deze gingen uiteraard snel mede door het lage gewicht van 870 kg, en het kart - achtig weggedrag, je kon toen een porsche doen blozen :lol: wel een tricky car om te rijden.
    MG TF Elegance Royal Blue 'O4
    & MG B Wit '77
    & BMW 118d Wit '07
    & C1 Red
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

door BlackFox » wo feb 03, 2010 7:17 pm

Mijn broer heeft momenteel een 205 1.9GTI, hij vond de F leuker rijden dan zijn GTI, als dat geen compliment is :lol:

Moet er wel bij vermelden dat die GTI niet meer 100% is qua wegligging en motor heb ik de indruk.