Binnenverlichting
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Binnenverlichting

    door wimk » ma dec 07, 2009 11:13 pm

    Hallo allen, bij ons gaat de binnenverlichting niet meer aan als de linker deur open gaat, wel als de rechter deur open gaat.
    Meestal zit er een schakelaartje in de deurpost, welke ik verdenk van slecht functioneren, ...echter ik ben aan een nieuwe bril toe... ik kan hem niet vinden...
    Wie weet de weg...??
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » di dec 08, 2009 11:39 am

    Zit deze niet in het slot net zoals in de kofferdeksel?
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » di dec 08, 2009 2:38 pm

    Volgens mij wel...
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    door wimk » di dec 08, 2009 2:55 pm

    Ik zal vanavond 'mijn licht' :idea: er weer eens op laten schijnen


    overgins ook door de wokshopmanual gebladerd, maar ook daar niets kunnen vinden...
  • Avatar gebruiker
    kostos
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 103
    GeregistreerdCOLON di aug 11, 2009 12:43 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    door kostos » di dec 08, 2009 7:04 pm

    uh..heb hetzelfde alleen dan bij de "motorkap" binnenverlichting..nieuw lampie ..maar hij doet t nog steeds niet..waar zit de schakelaar ;-)
    MGF Britisch Racing Green 1997
    Na complete demontage VVC, kop gereviseerd en koelsysteem vervangen en thermostaat modificatie toegepast. Nu weer langzaam de boel weer in omgekeerde volgorde terug plaatsen
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di dec 08, 2009 7:48 pm

    De "motorkap", voor dus, zit vlak bij het scharnier aan de passagierszijde. Meestal heb ik daar het stekkertje los liggen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    door wimk » wo dec 09, 2009 9:46 pm

    remcovankuilenburg schreefColonZit deze niet in het slot net zoals in de kofferdeksel?


    Ben er nog niet achter waar deze 'schakelaar' zit... ECHTER..
    de claxon doet t ook niet meer (Alarm ??)

    zou met elkaar te maken kunnen hebben..
    iemand nog iedeen ??

    thanks Wim
  • Avatar gebruiker
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

    door Janmgf » do dec 10, 2009 12:11 am

    Ik heb eens op het elektrisch schema gekeken.
    Het lijkt er op dat de binnenverlichtingsschakelaar is ingebouwd in de "motor door lock front".
    In het elektrisch schema zijn dat schakelaars resp. S127 (RH) en S128 (LH) in motorassy M 117 en 118.

    Storing van de binnenverlichting zou dus een relatie kunnen hebben met het slot en het alarm.

    Ik vond ook dit op het internet:

    Wiring Information

    The courtesy light switch is part of the door lock assembly.


    On a RHD MGF the Purple/Grey wire out of the door lock assembly should go to ground when the door is opened.

    On a LHD MGF the Purple/White wire out of the door lock assembly should go to ground when the door is opened.

    This can be checked with a multimeter or circuit tester.


    PS Courtesy light = binnenverlichting
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    door wimk » zo dec 20, 2009 5:01 pm

    ondertussen is ook de kofferbak verlichting uitgevallen en blijft t lampje dat de kofferbak open zou zijn branden!!

    Lampje is OK, er staat zelfs spanning op want bij het loshalen stootte ik tegen de rand en onstonden er vonkjes....


    Wagen is momenteel weg, bij iemand die er meer verstand van moet hebben.....
  • robert
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON vr dec 04, 2009 10:32 pm
    WoonplaatsCOLON breda

    verlichting

    door robert » zo jan 03, 2010 11:27 pm

    kunnen julli mij vertellen de schakelaars waar mee je de ramen open en dicht doet of daar lampjes in moeten brande .
    er zit namelijk wel let lampjes in maar doet het niet.
    mgf zeer mooi
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » zo jan 03, 2010 11:31 pm

    Die zouden het moeten doen. Bedoel je LED-lampjes? Normaal zijn dit gewone (hele kleine) lampjes die ik tot nu toe nog niet heb kunnen terugvinden...
  • robert
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON vr dec 04, 2009 10:32 pm
    WoonplaatsCOLON breda

    door robert » ma jan 04, 2010 2:30 pm

    er zitten groene lampjes in gesoldert maar ze doen het niet maar begrijp van je dat ze het wel moeten doen ga er nieuwe in solderen dan dankje wel gr rob
    mgf zeer mooi
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door mailman » za maart 13, 2010 8:27 pm

    Ik heb nu een tijdje hetzelfde probleem met de binnenverlichting. De binnenverlichting gaat niet aan, als de linker deur open gaat en het piepje dat afgaat als je lampen nog aan staan, doet het ook niet. Als je met de hand de binnenverlichting aan doet of als je de rechter deur opent, werkt het allemaal wel.

    Vandaag heb ik de deurpaneel van de linker deur verwijderd en voordat ik iets had aangeraakt, werkte alles weer naar behoren. Ik zag het stekkertje met het slot netjes zitten in de deur, dus dat zag er goed uit. Vervolgens heb ik de deur maar weer in elkaar gezet en een paar keer getest. Iedere keer werkte het weer. Een paar keer met de deur open en dicht geslagen, maar het werkte iedere keer prima. Nu kom ik 3 uur later weer bij de auto en werkt het weer niet.

    Waar moet ik nu gaan zoeken naar dit probleem? Weet iemand de gouden tip?
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    door wimk » za maart 13, 2010 9:30 pm

    Ik heb mijn TF vandaag maar bij garagist achter gelaten...
    hopelijk vinden zij de probleem veroorzaker wel.... en lossen ze het ook op.....

    weekje geduld....hopelijk hoor ik dan ook wat er nu loos was...
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » za maart 13, 2010 9:33 pm

    In de deur zit een elektrisch onderdeel. Dit is een blok dat allerlei draden aan zich heeft zitten. Deze draden zijn met twee stekkers aangesloten.
    Er zit een servo in om het slot open en dicht te maken.
    Het alarm reageert op openen en sluiten.
    De binnenverlichting reageert hier op.

    Ik heb beide stekkers losgekoppeld omdat ik een klapperende servo had die het slot niet goed open en dicht deed zodat dit het alarm weer deed afgaan. Een zomerklusje... :roll:

    Nadeel is dat mijn binnenverlichting het niet meer doet met de linker deur.
    Rechts wel. In deze herken ik dus het probleem.

    Haal het paneel eens van de deur af en controleer de stekkers eens.
    Ze kunnen nat zijn geraakt of langs de raamrails kapot gesleten (let dan op kortsluiting!)

    edit: ik zie dat je de auto naar de garage hebt gebracht... :oops:
    anyway, de tip is goed bedoeld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten