In de deur zit een elektrisch onderdeel. Dit is een blok dat allerlei draden aan zich heeft zitten. Deze draden zijn met twee stekkers aangesloten.
Er zit een servo in om het slot open en dicht te maken.
Het alarm reageert op openen en sluiten.
De binnenverlichting reageert hier op.
Ik heb beide stekkers losgekoppeld omdat ik een klapperende servo had die het slot niet goed open en dicht deed zodat dit het alarm weer deed afgaan. Een zomerklusje...
Nadeel is dat mijn binnenverlichting het niet meer doet met de linker deur.
Rechts wel. In deze herken ik dus het probleem.
Haal het paneel eens van de deur af en controleer de stekkers eens.
Ze kunnen nat zijn geraakt of langs de raamrails kapot gesleten (let dan op kortsluiting!)
edit: ik zie dat je de auto naar de garage hebt gebracht...
anyway, de tip is goed bedoeld