MG F advies gevraagd
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » vr jun 10, 2005 10:52 pm

    Leuk dat je de 1e versie gekocht hebt. De echte eerste Beierse James Bond car :wink:

    De mooiste Z3 v/d twee modellen IMO. welke motor?
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » vr jun 10, 2005 11:16 pm

    Leuke auto, veel rijplezier toegewenst aan jou en je vrouw! :)

    MGF

    p.s. Je komt toch nog wel af en toe buurten op MGF.be hè? :wink:
    Laatst bijgewerkt door 1 op MGF, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Marcel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON do jun 02, 2005 5:39 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Marcel » vr jun 10, 2005 11:51 pm

    Sfeer bevalt me hier prima, lijkt erg op porscheforum.nl, lekker gemoedelijk, vriendelijk, respect dus kom nog wel eens langs...
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » zo jun 12, 2005 12:52 am

    Allereerst: Marcel gefeliciteerd met de aanschaf, die Z3 ziet er mooi uit.

    Bruno schreefColonMisschien een minder goed hitteschild bij een TF dan bij een F, boven de uitlaat, want echt, ik heb er geen last van. T'zou mij niet verbazen, want op de TF hebben ze met nog kleine details bezuinigd.

    Lijkt me inderdaad een goede mogelijkheid.
    k zal Paul er de eerstvolgende keer dat ik in de buurt van Vosselaar ben eens naar vragen.

    Coen schreefColonIn de F heb je een deel in het midden van de kofferbak waar een diepe deuk in zit, ik neem aan dat het bij jou hier warm wordt. Ten hoogte van de wielkasten zal het koeler zijn, misschien dat je daar bijvoorbeeld een netje kunt maken waar je de boodschappen achter kunt doen.

    De vorm van de koffer is inderdaad hetzelfde, alleen doordat die bodem opwarmt, warmt uiteindelijk de hele koffer op. Ik los dat nu op door spullen die echt gekoeld moeten blijven een beetje in een jas, deken oid te rollen. Niet ideaal, gebeurd ook niet zo vaak, maar vooral met weekends, vakanties, etc. wel iets om eens op te lossen.

    Bedankt voor de tips !

    groeten,

    John
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Marcel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON do jun 02, 2005 5:39 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    vervolg keuring Z3

    door Marcel » zo jun 12, 2005 7:54 am

    Wilde jullie dit niet onthouden na alle hulp, de foto's zijn te vinden op:
    http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=4464&start=50&sid=5f72b9a82c99da338a0c2da76e2d0f7f


    Vervolg op de keuring vandaag... Jezus wat ben ik blij dat ik hem heb laten keuren, wordt toch altijd gezegd, altijd laten keuren. Ik heb haar dus laten keuren bij de monteur die ook mijn M5 in onderhoud heeft, werkt dagelijks bij BMW en niet alleeen een toffe kerel maar ook nog eens een echte vakman.

    Ik wist dat de Z3 wat schadeheeft gehad, rechts voor, was ook niet echt super gemaakt. Verder waren er nog een paar plekjes die wat aandacvht nodig hebben, maar mijn gevoel zei me wel heel duidelijk, nog even een expert raadplegen. Vanmiddag dus met de verkoper en mijn vrouw er naar toe gereden, ik voorop met de M5, mijn vrouw met de verkoper er achteraan. Mijn vrouw met een smile zoals ik ze nog maar zelden heb gezien, het weer was dan ook OK.

    Aangekomen alwaar ze gekeurd zou worden vertelde ik mijn bevindingen en wat ik zelf al zoal gezien had. "Mijn" monteur keek er even in, om en onder en had het al in 5 minuten gezien, en zei heel duidelijk in bijzijn van de eigenaar dat ik hier maar van af moest zien.

    De eigenaar, die overigens wel volkomen ter goeder trouw was, was destijds (18 maanden geleden) verteld dat er rechtsvoor wat schade was geweest, ddor een aanrijding met een motorrijder echter:

    - rechtsvoor wielophangig vervangen, motor er euit geweest, veerpoot opnieuw gelast, nieuwe voorbrug rechtsvoor erin, linksvoor recht getrokken, schad slecht gemaakt en verdoezeld met plamuur, nieuwe dwarsschot er in, rechterportier vervangen door een groen deur, rechtsachter schade provisorisch gemaakt, met veel plamuur maar aan de binnenkant nog golfkarton. Op het zijruitje hadden ze rubbergemaakt om aansluiting met het dak te maken, leek erg origineel maar dus niet....

    De eigenaar zakte de mond van verbazing open, en alhoewel mijn vrouw natuurlijk hevig teleurgesteld was, wilde ze de wagen niet meer.

    Het was een nachtmerrie geworden....

    De eigneaar nam het heel erg sportief op en vertelde ons ook dat we maar van de verkoop moesten afzien, vol begrip.

    Mooie van dit alles is dat de keuring als vriendendienst werd afgedaan. Als ik er toch eens aan denk.

    Dus teleurstelling voor het meisje...

    Echter...ik had nog en paar Z3 op het lijstje staan inde buurt. Dat is het voordeel, er zijn er genoeg. Moest wel in het zilvergrijs.

    Na er nog een paar bezichtigd te hebben, uiteindelijk een zelfde deal gemaakt en toch nog geslaagd. Dit keer van een oudere man, was de wagen van zijn ex vrouw geweest, zilvergrijs met rood lederen beklding, volledige onderhouds historie ( wel oorspronkelijk duitse wagen, maar ja dat zijn ze allemaal eigenlijk, niet?), en laatste beurt 500 km geleden. Een paar kleinigheden, nieuwe banden achter, vrij binnenkort, voor zijn ze nieuw. een paar gebruikskrasjes, maar niks dramatisch, beetje poetsen en ze zijn weg. Het achterruitje uit de kap is wel behoorloijk bekrast. Ik begrijp dat dit te verhelpen is?? Zo niet het ruitje kan er zo uitgeritst worden en prijzen zijn niet al la Porsche.

    Dus Woensdag ophalen, toch nog een keurinkje, en als alles is zoals ik denk dat het is, rijdt Esmie Donderdag in haar nieuwe kappersauto....

    Over de originele velgen ben ik niet echt gek (16"), dus dat worden tzt nog wel 17 of 18". Kan zo'n Z3 goed hebben.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » zo jun 12, 2005 10:30 am

    Leuk verhaal om te lezen maar natuurlijk wel een teleurstelling, hopen dat de andere Z3 'beter' is.

    MGF
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » zo jun 12, 2005 4:41 pm

    Marcel, toch maar goed dat je de auto van te voren hebt laten keuren, vertrouwen op een ander kun je dus ook niet (hij kan het misschien ook helemaal niet geweten hebben).

    De foto's zijn alleen dood, ben nog wel benieuwd.

    Op het Porsche forum geeft "ER" nog de reactie waarom het geen Boxster is geworden, die zijn opzich ook al behoorlijk betaalbaar. Het lijstje met auto's wordt er dan ook nog aangenamer op :) 2 bij mij in de familie hebben er ook een, die vinden het een fantastisch auto om in te rijden plus dat je er een stuk exclusiever mee voor de dag komt.
    Lotus Elise S2 111s
  • Marcel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON do jun 02, 2005 5:39 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    z3

    door Marcel » zo jun 12, 2005 6:37 pm

    Coen,

    Heb destijds overwogen om ipv M5 een boxter aan te schaffen voor mijn vrouw (ik reed toen een merceds C-klasse als dagelijkse auto). Ik had echter zin in een M5. Boxter is nog steeds een optie in de toekomst als de M5 er bijv uitgaat of id.

    Momenteel geen optie, Z3 is stukken goedkoper dan een boxter, scheelte aan de onderkant van de markt een factor 2.5x

    en met een M5, 993 en een Z3 gaat het ook wel lukken....
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: z3

    door Coen » zo jun 12, 2005 8:15 pm

    Marcel schreefColonCoen,
    en met een M5, 993 en een Z3 gaat het ook wel lukken....


    Zou ook niet best zijn als dat niet zou lukken..


    Heb je niet vaak met de M5 dat je een stoplichtsprintje hebt? Of mensen die een stoplichtsprintje willen?
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo jun 12, 2005 11:39 pm

    De foto's zijn alleen dood, ben nog wel benieuwd.

    Ben je al geregistreerd op het forum... dan lukt het beter met de foto's.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door Powerman » ma jun 20, 2005 10:48 am

    De MGF , je bent een liefhebber of niet . 8)

    Toen ik m voor het eerst zag was ik gelijk verkocht , en heb nooit meer getwijfeld over iets anders. :D

    Geld verzameld en gekocht die MGF.

    En als je begint te twijfelen over een bmw , zit het niet in je genen die MGF liefde.

    En als je eenmaal in een MGF gereden hebt , whow you need more.

    :arrow:
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » ma jun 20, 2005 11:07 pm

    Precies, als je twijfelt heb je in een F niets te zoeken, vanaf dag 1 dat ik hem zag dacht ik, kan ik dat ooit betalen, en jawel..... 8)
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di jun 21, 2005 1:27 pm

    Afbeelding

    Afbeelding

    Heb ze zelf maar even gehost voor de forum leden die te lui waren om te even te registreren
    Lotus Elise S2 111s
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di jun 21, 2005 1:38 pm

    De Porsche is wel gaaf, de rest........... :?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • johnnl
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 120
    GeregistreerdCOLON wo jun 01, 2005 1:22 pm
    WoonplaatsCOLON W8 London UK

    door johnnl » di jun 21, 2005 2:54 pm

    erg origineel dat grijs :P

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten