Wilde jullie dit niet onthouden na alle hulp, de foto's zijn te vinden op:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=4464&start=50&sid=5f72b9a82c99da338a0c2da76e2d0f7f
Vervolg op de keuring vandaag... Jezus wat ben ik blij dat ik hem heb laten keuren, wordt toch altijd gezegd, altijd laten keuren. Ik heb haar dus laten keuren bij de monteur die ook mijn M5 in onderhoud heeft, werkt dagelijks bij BMW en niet alleeen een toffe kerel maar ook nog eens een echte vakman.
Ik wist dat de Z3 wat schadeheeft gehad, rechts voor, was ook niet echt super gemaakt. Verder waren er nog een paar plekjes die wat aandacvht nodig hebben, maar mijn gevoel zei me wel heel duidelijk, nog even een expert raadplegen. Vanmiddag dus met de verkoper en mijn vrouw er naar toe gereden, ik voorop met de M5, mijn vrouw met de verkoper er achteraan. Mijn vrouw met een smile zoals ik ze nog maar zelden heb gezien, het weer was dan ook OK.
Aangekomen alwaar ze gekeurd zou worden vertelde ik mijn bevindingen en wat ik zelf al zoal gezien had. "Mijn" monteur keek er even in, om en onder en had het al in 5 minuten gezien, en zei heel duidelijk in bijzijn van de eigenaar dat ik hier maar van af moest zien.
De eigenaar, die overigens wel volkomen ter goeder trouw was, was destijds (18 maanden geleden) verteld dat er rechtsvoor wat schade was geweest, ddor een aanrijding met een motorrijder echter:
- rechtsvoor wielophangig vervangen, motor er euit geweest, veerpoot opnieuw gelast, nieuwe voorbrug rechtsvoor erin, linksvoor recht getrokken, schad slecht gemaakt en verdoezeld met plamuur, nieuwe dwarsschot er in, rechterportier vervangen door een groen deur, rechtsachter schade provisorisch gemaakt, met veel plamuur maar aan de binnenkant nog golfkarton. Op het zijruitje hadden ze rubbergemaakt om aansluiting met het dak te maken, leek erg origineel maar dus niet....
De eigenaar zakte de mond van verbazing open, en alhoewel mijn vrouw natuurlijk hevig teleurgesteld was, wilde ze de wagen niet meer.
Het was een nachtmerrie geworden....
De eigneaar nam het heel erg sportief op en vertelde ons ook dat we maar van de verkoop moesten afzien, vol begrip.
Mooie van dit alles is dat de keuring als vriendendienst werd afgedaan. Als ik er toch eens aan denk.
Dus teleurstelling voor het meisje...
Echter...ik had nog en paar Z3 op het lijstje staan inde buurt. Dat is het voordeel, er zijn er genoeg. Moest wel in het zilvergrijs.
Na er nog een paar bezichtigd te hebben, uiteindelijk een zelfde deal gemaakt en toch nog geslaagd. Dit keer van een oudere man, was de wagen van zijn ex vrouw geweest, zilvergrijs met rood lederen beklding, volledige onderhouds historie ( wel oorspronkelijk duitse wagen, maar ja dat zijn ze allemaal eigenlijk, niet?), en laatste beurt 500 km geleden. Een paar kleinigheden, nieuwe banden achter, vrij binnenkort, voor zijn ze nieuw. een paar gebruikskrasjes, maar niks dramatisch, beetje poetsen en ze zijn weg. Het achterruitje uit de kap is wel behoorloijk bekrast. Ik begrijp dat dit te verhelpen is?? Zo niet het ruitje kan er zo uitgeritst worden en prijzen zijn niet al la Porsche.
Dus Woensdag ophalen, toch nog een keurinkje, en als alles is zoals ik denk dat het is, rijdt Esmie Donderdag in haar nieuwe kappersauto....
Over de originele velgen ben ik niet echt gek (16"), dus dat worden tzt nog wel 17 of 18". Kan zo'n Z3 goed hebben.