MG F advies gevraagd
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » do jun 09, 2005 1:43 pm

    Moet deze tips moet je toch een heel eind komen :)

    MGF
  • Daphne
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 208
    GeregistreerdCOLON do aug 26, 2004 9:11 pm
    WoonplaatsCOLON Almere (NL)

    door Daphne » do jun 09, 2005 9:34 pm

    Als vrouw die dagelijks met haar F naar haar werk rijdt moet ik me er ook maar even mee bemoeien :lol: :lol:
    Mijn auto uit 2000 heeft nu 70.000km op de teller en heeft naast HGF (waarschijnlijk wel een beetje m'n eigen schuld :oops: ) nog geen enkel probleem vertoond! Ik zou niet anders meer willen, dakje open de file in als het droog is, prima wakker worden...........
  • Marcel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON do jun 02, 2005 5:39 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Marcel » do jun 09, 2005 9:57 pm

    kijk daar kunnen we wat mee? en hoe zit het met de boodschappen om nog maar eens een stereotype opvatting aan te halen. Ik zal vragen of mijn vrouw kontakt met je opneemt... :lol:
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do jun 09, 2005 11:17 pm

    Marcel schreefColonkijk daar kunnen we wat mee? en hoe zit het met de boodschappen om nog maar eens een stereotype opvatting aan te halen. Ik zal vragen of mijn vrouw kontakt met je opneemt... :lol:


    2 kratten bier max. Volgens mij is je vraag nu wel voldoende beantwoord ;)

    Zonder gekheid, de kofferruimte is niet al te groot. 2 kratten bier gaan er maximaal in, er blijft dan nog een beetje ruimte over voor de rest van de boodschappen. (Een Audi TT is dan een vele betere optie, deze heeft toch zeker wel het dubbele van de kofferbak ruimte) IJs en dergelijken erin vervoeren is niet echt aan te raden wanneer je van de supermarkt naar huis gaat rijden en de motor warm is. In de kofferbak kan het namelijk soms heel erg heet worden omdat de motor achterin ligt.
    Lotus Elise S2 111s
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do jun 09, 2005 11:24 pm

    Coen schreefColon IJs en dergelijken erin vervoeren is niet echt aan te raden wanneer je van de supermarkt naar huis gaat rijden en de motor warm is. In de kofferbak kan het namelijk soms heel erg heet worden omdat de motor achterin ligt.


    Wrong ! De kofferbak achteraan wordt heus niet veel warmer dan een gewone kofferbak, maar geeft het gevoel alsof hij warm is als je de kofferbak opent. Dan voel je immers de motorhitte, maar die zit/ komt dus echt niet uit de kofferruimte. Doe de test, met een thermometer en overtuig uzelf. Dit is namelijkéén van de vele MG-misvattingen.
    Er zit tussen bagageruimte en motor een degelijk kevlar-achtig hitte-werend schild, en alles is hermetisch afgesloten.

    Wat de kofferruimte betreft, hij is wel degelijk groter dan je denkt. Als ik bijvoorbeeld naar de supermarkt ga, sta ik er steeds van versteld hoeveel zakjes er wel niet ingaan. En dat laatste is ook het key-word : zakjes ; immers als je op verlof wil gaan met de F : Sporttassen. Ga je winkelen opteer dan voor wegwerpzakjes, i.p.v. voor de "Delhaize groene shop-bak". Op die manier kan je er zeer veel in kwijt.
    Echter, als je gaat shoppen, en je brengt een bak bier mee, of als je gaat reizen met een koffer, dan moet je echt niet als vervoermiddel een F'je kiezen.

    De oplossing : Koop bij een huis-aan-huis brouwer, en neem het vliegtuig, zo steun je de kleine zelfstandige, en zorg je ervoor dat het terug goed gaat met de burgerluchtvaart.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » do jun 09, 2005 11:46 pm

    Bruno, wat betreft die 'beleving' van warmte geef ik je gelijk: de meeste warmte die je bij het openen voelt komt uit de motorruimte.
    Het tussenschot tussen koffer en motorruimte is bij mijn TF aan de zijde van de koffer ook nooit meer dan handwarm (na een rit van 1 - 1,5 uur).
    Maar de bodem van mijn koffer daarentegen: die is dan altijd behoorlijk warm. Ik heb het idee dat die hitte van de uitlaat komt die er vlak onder zit. Op korte ritten heb ik er geen last van.

    De enkele keer dat ik boodschappen mee heb moet ik dus steeds zorgen voor een goede isolerende laag onderin.

    Iemand die dit herkent ?
    Oplossing(en) ?

    Vriendelijke groeten,

    John
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr jun 10, 2005 12:41 am

    Misschien een minder goed hitteschild bij een TF dan bij een F, boven de uitlaat, want echt, ik heb er geen last van. T'zou mij niet verbazen, want op de TF hebben ze met nog kleine details bezuinigd.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » vr jun 10, 2005 1:27 am

    Bruno schreefColonWrong ! De kofferbak achteraan wordt heus niet veel warmer dan een gewone kofferbak, maar geeft het gevoel alsof hij warm is als je de kofferbak opent. Dan voel je immers de motorhitte, maar die zit/ komt dus echt niet uit de kofferruimte. Doe de test, met een thermometer en overtuig uzelf. Dit is namelijkéén van de vele MG-misvattingen.
    Er zit tussen bagageruimte en motor een degelijk kevlar-achtig hitte-werend schild, en alles is hermetisch afgesloten.


    Daar zou je trouwens nog wel eens gelijk in kunnen hebben. Als de kofferbak normaal koel is en er komt warme lucht van de motor bij, mengt dit zich nooit, de warme lucht blijft altijd boven de koude. (net als een open diepvries in de supermarkt)

    Of ik het nu helemaal goed verwoord weet ik ook niet. Heb het heel lang geleden een keer gekregen op de middelbare school

    Johan schreefColonIemand die dit herkent ?
    Oplossing(en) ?


    In de F heb je een deel in het midden van de kofferbak waar een diepe deuk in zit, ik neem aan dat het bij jou hier warm wordt. Ten hoogte van de wielkasten zal het koeler zijn, misschien dat je daar bijvoorbeeld een netje kunt maken waar je de boodschappen achter kunt doen.
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr jun 10, 2005 9:17 am

    Een oplossing: verwijderen van de katalysator :wink:
    Alle gekheid op een stokje, maar die kat. die stockeert aardig wat warmte, zeker tov. een simpel RVS buisje.

    In de koffer plaats ik 4 sporttassen, links en rechts eentje op hun zijkant, een beetje bovenaan duwen zodat ze onder de rand passen. En dan in het midden nog twee bovenaan.
    Als het moet krijg je in het interieur ook nog wel wat kwijt, zeker als je niet al te groot bent en de stoel niet helemaal naar achteren moet.

    Op dit vlak is de F zeker te gebruiken als dagelijkse auto.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » vr jun 10, 2005 10:37 am

    Marcel schreefColon....je het tenminste over een Sigma hebt en niet over een lancer evo III geldt voor de "snelste" sigma hetvolgende, met daarachter de M5 cijfers

    top - 230 km/hr (250 begrensd, 300 onbegrensd)
    0-100: 8.1 sec (<5.0 sec)
    vermogen: 205pk (400pk)

    dat is toch niks aparts, ik denk dat je het verkeerde type voor ogen hebt..

    Evootjes daarentegen, net zoals Subaru's dat is een ander verhaal....


    Key-words bij mij waren "...bij die jongens die de koningin beveiligen..." Sprinttijden ken ik niet maar hij heeft maar ze hebben er op een of andere manier daar bij de koninklijke politie 380PK :shock: ingelepeld. Met een lichtere auto dan de BMW is dat wel aardig.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Daphne
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 208
    GeregistreerdCOLON do aug 26, 2004 9:11 pm
    WoonplaatsCOLON Almere (NL)

    door Daphne » vr jun 10, 2005 7:36 pm

    Boodschappen, so what? Geen punt! Inhoud van een vol karretje past makkelijk achterin, de kratjes aan de voeten van de bijrijder :lol: , geen bloemetjes in de kofferbak, die overleven nog geen half uur :wink: !
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » vr jun 10, 2005 7:50 pm

    In mij Fje krijg ik 2 bakken bier (links en rechts), met daarop 2 bakken met 6 flessen spuitwaters, die leg je dan plat op het bier. daartussen leg je nog wat zakjes boodshappen.

    Bijkomend kan ik je vertellen dat wij met de *F* reeds tweemaal 3 weken door Frankrijk hebben getourd. En als we thuis zijn, heeft mijn vrouw 2/3 van haar kledij niet aangehad, terwijl ze toch elke avond iets anders aanheeft en wel 5 paar shoenen mee heeft. Dit om aan te tonen hoeveel er wel in de koffer (en erop) past. Je moet alleen weten HOE je het er het zo economisch mogelijk instopt.

    Wat betreft de warmte. ´k heb redelijk wat aangetrouwde familie in NL, af en toe nemen we bloemen mee, die dan in de kofferbak verdwijnen en die komen er na 2-3 uur karren fris uit!

    ´t feit dat deze thread nu reeds aan z´n 4de pagina bezig is, pleit inhet voordeel van een aankoop van een *F* mag ik hopen :wink:
  • Daphne
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 208
    GeregistreerdCOLON do aug 26, 2004 9:11 pm
    WoonplaatsCOLON Almere (NL)

    door Daphne » vr jun 10, 2005 8:49 pm

    helemaal eens :lol: , alle gekheid daar gelaten, de F is gewoon een heerlijk auto (zeker 300 dagen van het jaar dan......)
  • Marcel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON do jun 02, 2005 5:39 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    z3

    door Marcel » vr jun 10, 2005 9:57 pm

    De beslissing is gevallen, MGF serieus overwogen maar toch wat haken en ogen. De engelse kwaliteit, mijn voorkeur voor duitse degelijkheid, en het allerbelangrijkste het uitkomen van toch wel een klein droompje van mijn vrouw:

    Afbeelding

    ook nog redelijk wat van de prijs af, verder een nette auto, war ze nog wel even mee vooruit kan. Mag wel zeggen dat het triootje nu wel redelijk kompleet is met drie zilvergrijze duitse automobielen.

    Toch allemaal bedankt voor jullie informatie en behulpzaamheid. Het is een groep als deze die het autorij plezier een extra dimensie geven...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr jun 10, 2005 10:08 pm

    Wel Marcel,

    Graag gedaan,

    Ik hoop dat je vrouw evenveel rijplezier zal beleven aan haar Z3 als jij aan je M5 en 993....en evenveel als wij aan onze F/TF'jes

    Veel geluk met je aankoop, en als je ooit een meute F'en ziet voorbijrazen, aarzel dan niet eens te zwaaien, want dat zouden wij wel eens kunnen zijn.


    BTW, t'is dan wel geen F, maar toch een mooie Z3.

    Bruno
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten