MG F advies gevraagd
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo jun 08, 2005 9:24 am

    Vandaar dat ik hem hartelijk dank :?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo jun 08, 2005 6:44 pm

    Marcel,

    Laat je niet gek maken door de vele (negatieve) verhalen over de MGF.

    Voor aanschaf met men zich allereerst realiseren dat een open auto ALTIJD meer rammeltjes e.d. heeft in vergelijking met een auto met metalen dak. Een auto die als roadster ontworpen is, zal dus ook rammeltjes hebben maar in de basis veel minder dan een standaard auto waar het dak vanaf gezaagd is.

    Een kleine serie auto (Wat de MGF uiteraard is) zal altijd meer technische opmerkingen opleveren. Praat maar eens met een kritische Audi TT rijder. (schrik je van). Het duurt nu eenmaal wat langer om de productie te optimaliseren en het produceren van 10.000 MGFje's duurt wel een tijdje langer dan hetzelfde aantal van de meeste andere auto's. Neergeslagen op de totale productie zal het in de statistieken dus nooit een hoogvlieger zijn.
    Mijn auto is van 1996 Een vroege. met diverse aanloopprobleempjes maar die kinderziekten zijn er al lang uit. ook bij de latere auto's.

    Je zult altijd interesse moeten hebben in de techniek e.d van een auto zoals de MGF. Er zijn slechts een paar honderd Fjes op onze markt. Een willekeurige garagehouder zal er zich dus niet snel in willen verdiepen, hij zal dus al snel een negatief commentaar geven in de hoop dat je iets anders koopt wat hij wel beheerst (kadettje cabrio o.i.d.)
    Dit forum en zeker een 5-tal andere bronnen, verzamelen de kennis van vele fanatieke MGF rijders waarmee je goed voorbereid bij een goede vakman terecht kunt. Let wel, niemand van ons kan weken blijven babbelen over alleen de goede dingen, vandaar dat je hier de minder sterke punten benadrukt ziet, mensen zoeken feedback van anderen.

    Ondertussen lachen wij MGF rijders de hele wereld uit: We hebben een leuke, Opvallende, goed rijdende, niet als a-sociaal bekend staande, redelijk betrouwbare, sportieve, open fun auto die heel goed dagelijks te gebruiken is. Leg die zaken, met je eigen wensen voorop naast elkaar en vergelijk dan wat de meest interessante auto is. Los van het subjectieve waardeoordeel is de F nog niet zo slecht.

    Ook het verhaal dat auto's welke vanaf de andere kant van het kanaal komen slecht zijn, is een fabeltje. Waar worden die betrouwbare Nissans, Honda's e.d. ook al weer gemaakt? Voor mijzelf geldt: zo'n 750.000 km in Rovers en MG's hebben mij weinig problemen opgeleverd.

    Ook in de door jou opgegeven regio zitten er wel een aantal garages (merk en ongebonden) die echt weten wat de aandachtspunten van de MGF zijn (al dan niet gecoached door ons).

    Als je je thuis voelt tussen mensen die een Engelse auto rijden, dan is die F misschien wel iets voor je, wat reed je ook al weer?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo jun 08, 2005 8:39 pm

    Leest als een trein Kasper :!:
  • Marcel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON do jun 02, 2005 5:39 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Marcel » wo jun 08, 2005 9:13 pm

    Kasper schreefColonAls je je thuis voelt tussen mensen die een Engelse auto rijden, dan is die F misschien wel iets voor je, wat reed je ook al weer?


    Kasper, Ik rijd Porsche 993 voor hobby en BMW M5 dagelijks. Ik heb 6.1/2 jaar in Schotland gewoond en reed daar TVR Chimaera dus ik ken het engelse gevoel wel, ook de negatieve klank van de engelse sportwagen, wat trouwens bij TVR absoluut ongegrond is, en dus ook het cabrio gevoel.

    Ik heb ook nog een andere hobby, Harley D. en de MGF zou voor mijn vrouw zijn. Ik neem al jullie adviezen ter harte maar de auto moet wel enigzins betrouwbaar zijn omdat zij er in gaat rijden en niet ik. Ik kan wel met de kleine onhebbelijkheden die we maar "het karakter" van een bepaalde auto zullen noemen, ben er echter niet zo zeker van hoe vrouwlief hier tegen aan kijkt.

    Ben daarom nu een beetje in dubio, MGF/Z3 (trouwens niet mijn favoriet maar wel van mijn vrouw)...


    we houden jullie op de hoogte en ik waardeer de responses, dat kenmerkt het leifhebbers forum. Zit zelf veel op porscheforum.nl ondr dezelfde naam (neem maar eens een kijkje zou ik zeggen).
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo jun 08, 2005 9:22 pm

    Een Harley die geen olie lekt is geen echte Harley zeggen ze vaak wat volgens mij ook wel wat zegt over de kwaliteit ervan.

    Technisch heb ik zelf niet zo heel veel verstand van de MGF maar kan wel zeggen dat ik er in de tijd dat ik er in rij, nu ruim een jaar, er niet veel kapot is gegaan. Het flexibele middendeel was eigenlijk wel de grootste ingreep.


    Zou je misschien eens foto's van de M5 kunnen posten (uiteraard mag de Porsche ook) vind het zelf nog steeds een van de mooiste auto's.
    Lotus Elise S2 111s
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo jun 08, 2005 10:32 pm

    de M5 was toch lange tijd de krachtigste bmw (V8?). Maakte men in 2000 de 850/840 nog?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jun 08, 2005 10:40 pm

    Ik dacht van niet, die is ondertussen al meer dan 10 jaar oud IMO

    De krachtigste ondertussen is de M6 (4.6 =>0-100) (een tiende sneller dan de M5) 8)
    Laatst bijgewerkt door 2 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo jun 08, 2005 10:43 pm

    Marcel schreefColonBen daarom nu een beetje in dubio, MGF/Z3 (trouwens niet mijn favoriet maar wel van mijn vrouw)...


    BMW:
    - Zijn er (te?) veel van dus niet uniek (iig niet als je Porche en M5)
    - Nog heel even en het is de nieuwe Golf (toekomstige favoriet bij boy-racers)
    - minder tijdloos design met minder klasse (F is niet leeftijdgebonden Z3 denk ik wel)
    - zitpositie en plaatsing motor ervaar ik als minder optimaal (minder overzicht op de weg door het hoge dashboard en lange neus)
    - gewicht (100kg meer dan de F)
    - minder hulp/sfeer van een eventueel forum en activiteiten als ritten
    + zelfde garage als je M5
    + betrouwbaarder dan een F (denk ik maar heb er zelf geen... ;))

    (allemaal gebaseerd op mijn mening hè, als je ergens een andere mening over hebt kan dat natuurlijk)

    * Wist je dat de MGF ontwikkeld is in de tijd dat BMW eigenaar was van MG Rover ?
    * Zie misschien goedkoop een nieuwe TF135 te scoren bij de faillisementsverkoop deze maand ? Als dat niet lukt een XPower SV-R kun je de M5 ook meteen weg doen :lol: http://www.bouland.nl/
    * Koop een MY2000 MGF of een TF als je minder (geen?) problemen wilt hebben.
    * Koop een MPi (MGF120 pk of TF135) ipv een VVC omdat een VVC zaken als distributieriemen vervangen compliceerd en je dus een "specialist" nodig hebt. De MPi kun je bij iedere garage op de hoek laten servicen. Begrijp me goed, een VVC is geweldig voor ons "mannen" maar als de vrouw ermee gaat rijden, is het dan belangrijk dat je vanaf 4500rpm meer vermogen tot je beschikking hebt ? (uitzonderingen daar gelaten hè, ik heb wel eens achter een nightfire Fje gereden :lol: :wink: )
    Building >200BHP K-series
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » do jun 09, 2005 1:26 am

    Sander schreefColon* Wist je dat de MGF ontwikkeld is in de tijd dat BMW eigenaar was van MG Rover ?


    De ontwikkeling van de MGF is gestart in 1989, BMW is in 1994 eigenaar geworden van MG-Rover. Helaas ontbrak het voor die tijd aan voldoende financiële middelen om het project 'PR3' tot productie te brengen. Die middelen waren voornamelijk opgeraakt door de RV8 die in 1992 uitgebracht is.

    De koop door BMW heeft dus wel gezorgd dat de MGF op de markt kwam, maar de ontwikkeling ervan ofwel de 'phoenix-revival' is al veel ouder en maakt het ook juist een échte MG: ontwikkeld door mensen met een hart voor het merk ipv uit louter marketing overwegingen zoals de duitse autobouwers normaal plegen te doen pe: 'new-mini' ... :roll:

    Vriendelijke groeten,

    John
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Marcel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON do jun 02, 2005 5:39 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Marcel » do jun 09, 2005 7:51 am

    Coen schreefColonEen Harley die geen olie lekt is geen echte Harley zeggen ze vaak wat volgens mij ook wel wat zegt over de kwaliteit ervan.

    Zou je misschien eens foto's van de M5 kunnen posten (uiteraard mag de Porsche ook) vind het zelf nog steeds een van de mooiste auto's.


    Mooie MGF Coen, ook de juiste wielen vind ik, mooie kleur.

    HD met het evo blok vanaf 1992 of zo zijn probleemloos.

    dagelijks vervoer - M5, vlak deze niet uit, is sneller dan Porsche en ben eigenlijk nog niets tegen gekomen in het dagelijks verkeer dat echt harder gaat - 400pk (0-100: 5 sec).

    Heb geprobeerd foto's te plaatsen naar een link op de porscheforum site maar werkt niet
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » do jun 09, 2005 8:30 am

    ben eigenlijk nog niets tegen gekomen in het dagelijks verkeer dat echt harder gaat - 400pk (0-100: 5 sec).

    Mijn partner in de zaak heeft een Mitsubishi Sigma gekocht bij die jongens die de koningin beveiligen, dat gaat echt verschrikkelijk hard.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Marcel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON do jun 02, 2005 5:39 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Marcel » do jun 09, 2005 8:51 am

    Demor schreefColonMijn partner in de zaak heeft een Mitsubishi Sigma gekocht bij die jongens die de koningin beveiligen, dat gaat echt verschrikkelijk hard.


    kweet niet ofdat wij op dezelfde planeet wonen maar zover ik kan zien, als je het tenminste over een Sigma hebt en niet over een lancer evo III geldt voor de "snelste" sigma hetvolgende, met daarachter de M5 cijfers

    top - 230 km/hr (250 begrensd, 300 onbegrensd)
    0-100: 8.1 sec (<5.0 sec)
    vermogen: 205pk (400pk)

    dat is toch niks aparts, ik denk dat je het verkeerde type voor ogen hebt..

    Evootjes daarentegen, net zoals Subaru's dat is een ander verhaal....
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do jun 09, 2005 10:02 am

    Bedankt! Het is een Brooklands uitvoering, die is niet in Nederland geleverd. Als je er een wil, zou je naar duitsland kunnen uitwijken. Deze uitvoering heeft namelijk een beige kap i.p.v. een zwarte. Helaas is deze uitvoering niet in een VVC geleverd.

    Als ik dat zo op het Porsche forum lees wat je allemaal wel niet voor negatiefs zag aan een F'je die je op het oog had en dan ook nog de ervaring van de buurman erbij, zou ik ook niet al te positief meer over een F denken

    Hier even het lijstje van minpunten die Marcel op het Porsche forum had gepost:

    - linksvoor schade gehad, slecht passende naden
    - mistlichtjes in de voorbumper waren zelf gemaakt
    - motorkap sloot niet goed aan
    - onder de voorkap allerlaei zelf gebastelde aansluitingen
    - "velsrand" aan de onder/zijkant verbogen en sporen van reparatie
    - scheurtje in voorbumper + laksporen van het spuiten
    - interieur is een klein drama met loszittende bekleding, half vast onderkant dashboard, slechtpassende dashboard stukken, kapotte "hout" omlijsting
    - zwarte raamomlijsting op nieuw gespoten ivm inbraak maar in een veel meerzwart glanzende kleur dan de rest
    - loszittend omhusel van katalysator
    - lekkage sporen motor
    - alles wat je aanraakte in of om de auto was vies, geen poetser dus
    - achterbanden waren aan onmiddelijke vervanging toe
    - sport uitlaat, die trouwens wel lekker dik was, staken links en rechts ongelijk uit.


    Als je een link plaatst van het topic waar de foto's in staan, kan ik ze zo hier op het forum zetten.
    Lotus Elise S2 111s
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do jun 09, 2005 11:23 am

    Marcel,

    Deze MGF zou ik zeker links laten staan. Er zijn 2de handse F'jes genoeg (of zelfs TF'en) in een onberispelijke staat.
    Sla er de tips nog eens op na, die al regelmatig aan bod kwamen op dit forum : Waar op te letten bij aanshaf van een 2de hands MGF, http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=86 bijvoorbeeld, maar er zijn nog veel topics geopend over hetzelfde onderwerp.

    Misschien dat iemand eens een mooie synthese weet te maken over dit onderwerp (waar op te letten bij aankoop 2de hands F) , dan zetten we dat "sticky".
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do jun 09, 2005 11:32 am

    Ook nog een tip van mij. Duitsers zijn vaak zuiniger op hun auto en proppen ze vaak vol met accessoires. Daar komt bij dat in Duitsland de keus een stuk groter is.

    Een nadeel is dat je in Nederland de auto moet laten keuren door de RDW. De wachttijd in de zomer is er een heel stuk hoger dan in de winter (met name door de carvans). Kun je in de winter soms binnen 1 à 2 weken geholpen worden, kost het je in de zomer al gauw 2 maand (gebaseerd op eigen ervarig vorig jaar). Het loont zeker om alle RDW stations af te bellen om te vragen welke de minste wachttijd heeft, dit verschilt namelijk ook aanzienlijk.

    Laat trouwens voor die tijd de auto ook nog even keuren bij een garage, dat je zeker weet dat de auto door de RDW keuring heen komt. Dit om extra vertraging te verkomen. Mocht de auto namelijk afgekeurd worden, kost dit je extra geld en moet je nog een keer extra terug komen. Deze wachttijd is alleen wel minder lang dan voor de eerste keuring (iets van 2 weken). Zorg er dan wel voor dat je eigen garage de auto heel goed keurt en niet zoals bij mij is gebeurd, ik kon nog een keer bij de RDW terug komen.
    Lotus Elise S2 111s

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten