MG F advies gevraagd
  • Marcel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON do jun 02, 2005 5:39 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    MG F advies gevraagd

    door Marcel » ma jun 06, 2005 11:35 am

    Ik ben op zoek naar een MG F voor mijn vrouw. Nu krijg ik het volgende verhaal van een kennis van me. Is dit een "pech geval" of inderdaad representatief voor het bezit van een MG-F:

    "Een goede vriend van me (woont 300 m. verderop) rijdt ook zo'n MG van het type wat jij hebt bekeken (een 25th ann. versie). 1 advies: begin er niet aan!

    Hij heeft de wagen nu bijna een jaar en is al bijna 5.000€ armer aan onderhoud, allerlei dingen die stuk gaan etc. De bouwkwaliteit van die auto is echt bedroevend. Wat heet hij o.a. allemaal meegemaakt: bestuurdersportier wil niet meer open, brand door kortsluiting in standaard bedrading, tig kraakjes en piepjes in het dashboard, kapotte versnellingsbak, softtop die lek heeft linksvoor waardoor veel lucht naar binnenkomt, softtop en hardtop die beiden water lekker, kapotte startmotor, lekke schokdempers, afbladderende lak op diverse plaatsen etc.

    Kortom: je valt van het ene in het andere probleem. Ik zou het niet doen en op zoek gaan naar wat anders."
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jun 06, 2005 12:23 pm

    Hallo Marcel, welkom op het forum.

    "Een goede vriend van me (woont 300 m. verderop) rijdt ook zo'n MG van het type wat jij hebt bekeken (een 25th ann. versie). 1 advies: begin er niet aan!

    't Zal om een 75th Anniversary gaan, maar dat bedoelde je ongetwijfeld.

    Hij heeft de wagen nu bijna een jaar en is al bijna 5.000€ armer aan onderhoud, allerlei dingen die stuk gaan etc.

    Dat is waanzinnig veel... maar met wat pech zou het kunnen, read on.

    bestuurdersportier wil niet meer open

    Van de duizende postings die ik in al die jaren heb gelezen, heb ik dit inderdaad al wel eens gelezen. Het is echter absoluut geen regel en eerder een uitzondering. De prijs voor herstelling mag hiervoor zeker niet oplopen.
    brand door kortsluiting in standaard bedrading

    :shock: Nog nooit gehoord.... wel al bij m'n collega z'n VW Golf, maar mij onbekend bij een F/TF. Ik ga het zeker onthouden. Meer details hierover ziin welkom. De prijs van de herstelling loopt dan ongewtijfeld op.
    kraakjes en piepjes in het dashboard

    Op dit vlak is het absoluut geen moderne auto... zeker niet als de auto dagelijks gebruikt wordt. Het ene "kraakje" vraagt meer aandacht dan het andere "kraakje".
    softtop die lek heeft linksvoor waardoor veel lucht naar binnenkomt, softtop en hardtop die beiden water lekker

    Deze problemen zijn volledig toe te schrijven aan een slechte service bij de dealer/garage. Een vakman of goede hobbyist heeft dit zo verholpen.
    kapotte versnellingsbak

    :shock: sorry maar wat gebeurt er juist met die F :?:
    kapotte startmotor

    Hey, de mijne is ook al vervangen.... door een ander probleem dat niets met standaard MG's te maken heeft. Een startmotor kan inderdaad stuk gaan. Vroegtijdig falen is jammer, maar kan gebeuren.
    lekke schokdempers

    Hoeveel kilometers heeft die F op de teller. Ongetwijfeld dat merendeel van de MGF's nog steeds rondrijdt met de eerste set dempers. Een lek in het hydragas systeem komt meer voor, vnl. in the early days (niet van toepassing op een 75th)
    afbladderende lak op diverse plaatsen

    Het gaat hier 1) over een Lemon, en die zijn gelukkig nog een stukje zeldzamer, maar ongetwijfeld niet onbestaande op de 2nd hand market, 2) een zwaar misbruikte MGF.

    Tot slot kan ik je meegeven dat het inderdaad een stuk helpt als je de auto graag ziet, want het is inderdaad een typsich Engelse auto met z'n ongemakjes. Maar die schuilen niet in de problemen die hierboven opgenoemd zijn.

    hth,[/quote]
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jun 06, 2005 12:38 pm

    ErikB schreefColon:shock: Nog nooit gehoord.... wel al bij m'n collega z'n VW Golf, maar mij onbekend bij een F/TF. Ik ga het zeker onthouden. Meer details hierover ziin welkom. De prijs van de herstelling loopt dan ongewtijfeld op.


    Weliswaar geen electrabrand maar dit is de enige brand bij een F waar ik ooitvan heb gehoord:
    http://www.mgfcar.de/burnt_baby/index.html

    De PG1 bak van de F is één van de meest robuuste bakken ! Zeer zeldzaam als die echt verwisseld moeten worden.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jun 06, 2005 1:00 pm

    Weliswaar geen electrabrand maar dit is de enige brand bij een F waar ik ooit van heb gehoord:
    http://www.mgfcar.de/burnt_baby/index.html

    Ja, die herinnerde ik ook, maar wist niet dat die online stond.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » ma jun 06, 2005 4:29 pm

    Een soort gelijk verhaal hebben wij ook te horen gekregen bij ''Cabrioland'' waar wij toen gingen kijken, hij had het over kappen die stuk gingen, ontzettend veel motorproblemen en constructiefouten bij de F, en zei dat wij maar beter een MX-5 konden kopen waarop mij vader antwoorde: ''Ja maar daar wil ik niet in gezien worden'' en zo zijn we de winkel uitgelopen.
    Gewoon vreselijk hoe die man de F de grond in aan het helpen was.

    p.s.
    Markus Burnt Baby (MGF MY2000)


    Die rode bekleding van deze F is toch nooit geleverd op de MY2000?

    MGF
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » ma jun 06, 2005 7:18 pm

    Die rode bekleding van deze F is toch nooit geleverd op de MY2000?

    Als dat zo is zal het wel aftermarket geplaatst zijn, zoals zovelen hier doen :o
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » ma jun 06, 2005 7:52 pm

    Demor schreefColon
    Die rode bekleding van deze F is toch nooit geleverd op de MY2000?

    Als dat zo is zal het wel aftermarket geplaatst zijn, zoals zovelen hier doen :o


    Mmm, ik zou mijn auto nooit met de (minder mooie) bekeding van een MY1996 (?) uitrusten, probeer dan de leren bekleding van een MY2000 te vinden, maar ieder z'n smaa natuurlijk :)

    MGF
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jun 06, 2005 7:53 pm

    Ik dacht, dat rood leder wel ooit geleverd is geweest op de MKI.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » ma jun 06, 2005 7:55 pm

    Bruno schreefColonIk dacht, dat rood leder wel ooit geleverd is geweest op de MKI.


    Klopt, de 75th had deze ook geloof ik, de MY2000 is volgens mij alleen gelevert in het beige/wit met rood.

    MGF
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jun 06, 2005 7:58 pm

    de 75th heeft bordeaux leder, geen rood
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » ma jun 06, 2005 8:00 pm

    Bruno schreefColonde 75th heeft bordeaux leder, geen rood


    Hmm, raadselachtig waar die (niet zo mooie)) bekleding van die 'aangebrande' F dan vandaan komt.

    (Dom trouwens dat ik het verschil niet zie tussen het mooie bordeaux en het 'minder mooie' helle rood.)

    MGF
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jun 06, 2005 11:13 pm

    De middenconsole is ook niet de laatste nieuwe.
    1) console, 'door pods', e.a. zijn na het brandje verwisseld.
    2) de auto zit in die zone tussen MY2000 en Mk2 (hoe zat dat nou ook alweer).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Marcel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON do jun 02, 2005 5:39 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Marcel » di jun 07, 2005 7:23 am

    Allemaal reeds bedankt voor het advies, ik hoor nog steeds gemengde berichten, en het lijkt ook alsof we een beetje de draad van de initiele vraag aan het verliezen zijn. Het gaat nu over midden consoles, ook interessant maar zover ben ik (nog) niet.

    Dus MGF - doen of niet, alhowel me dat niet helemaal een objectieve vraag lijkt op een MGF forum...

    Zijn er ook MGF specialisten in het land/regio net zoals bij Porsche, waar je voor reparatie en advies terecht kunt. Ik woon in de regio Eindhoven-Den Bosch-Nijmegen
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jun 07, 2005 9:14 am

    Dus MGF - doen of niet, alhowel me dat niet helemaal een objectieve vraag lijkt op een MGF forum...

    Mag ik antwoorden met enkele vragen ?
    - Wordt het een dagelijkse auto ?
    - Hoeveel kilometers dienen ermee gereden te worden ?
    - Ken je iets van auto's en/of ben je bereid iets bij te leren ?

    Zijn er ook MGF specialisten in het land/regio net zoals bij Porsche, waar je voor reparatie en advies terecht kunt. Ik woon in de regio Eindhoven-Den Bosch-Nijmegen

    Forums en de merkenclubs zijn de beste resource.... echt goede dealers zijn zeldzaam, zeer zeldzaam, echt zeer zeldzaam, ....
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Marcel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON do jun 02, 2005 5:39 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Marcel » di jun 07, 2005 9:30 am

    Erik in antwoord op je vragen:

    - Wordt het een dagelijkse auto ?
    Het is de dagelijkse auto voor mijn vrouw, maar het is wel een van de drie, zij rijdt momenteel een CLio, zelf rijd ik dagelijks een BMW M5 uit 2000 en voor de hobby een Porsche 993 targa

    - Hoeveel kilometers dienen ermee gereden te worden ?
    10,000 km/jaar

    - Ken je iets van auto's en/of ben je bereid iets bij te leren ?
    Ik heb een autotechnische opleiding (Apeldoorn), ken dus wel iets van auto's. Will ook wel olie verversen, kleine reparaties etc doen, maar heb geen tijd, zin om bijvoorbeeld een hele motor uit te bouwen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten