BUTTON_POST_REPLY 45 berichten
Hoogte MGF?
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » di sep 22, 2009 4:20 pm

    uhm, ik heb toch bijna 30k km gereden met mijn bandjes... en heb nu alweer 15k afgelegd met mijn "nieuwe" banden die nog lang niet aan vervanging toe zijn.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » di sep 22, 2009 10:26 pm

    Nem58 schreefColonuhm, ik heb toch bijna 30k km gereden met mijn bandjes... en heb nu alweer 15k afgelegd met mijn "nieuwe" banden die nog lang niet aan vervanging toe zijn.


    en bij welke rijhoogte?
    Heb je eventueel uitlijngegevens? interessant om dit erbij te vermelden!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » wo sep 23, 2009 4:07 am

    Ik rijd toch ook al 25000 km sinds de aankoop van mijn f je met dezelfde set banden.De banden waren niet nieuw dus 35oookm moet wel haalbaar zijn denk ik.Bij aankoop hebben ze hem op hoogte gezet en uitgelijnd volgens standaart waarden.Nu is het hoog tijd om hem terug op hoogte te zetten want de vering zo goed als niks :-)
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » wo sep 23, 2009 9:49 am

    Het is perfect normaal met je F lang met je banden te doen, er is geen verschil met een andere auto, ALS hij op dce correcte hoogte staat.
    Wie durft er cijfers geven van bandenverbruik met verlaagde setup?
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo sep 23, 2009 10:04 am

    Carl schreefColon....
    Wie durft er cijfers geven van bandenverbruik met verlaagde setup?
    heb wel eens 8.000 km gehoord (en dan niet als klacht)

    BTW, het is overigens ook maximaal zo'n jaar of 5, dus als je 2000 km per jaar met je F rijdt, gaan ze ook maar 10K km mee :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » wo sep 23, 2009 10:53 am

    5 jaar, op voorwaarde dat ze nieuw-nieuw zijn als je ze koopt. Als ze al jaren op stock liggen ben je helemaal de pineut.

    eigenlijk zouden je banden maximaal 3904 mogen vermelden als datumcode nu.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo sep 23, 2009 11:11 am

    15k met achterbanden, die slijten recht. 25-30k met voorbanden, die slijten iets scheef. Ik rij wel met 0graden5minuten toe-in spoor rondom. Dit zorgt ervoor dat de banden aan de buitenkant relatief meer slijten en compenseert daarmee een klein deel van de extra slijtage aan de binnenkant.

    Er is naar mijn ervaring een verschil tussen pins en druk eraf. Met druk eraf heb je meer overhellen in de bochten ivm slappere veren en dus verder ingedrukte veren wat meer camber betekend dus meer schuin slijten.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » wo sep 23, 2009 12:37 pm

    Sander schreefColonEr is naar mijn ervaring een verschil tussen pins en druk eraf. Met druk eraf heb je meer overhellen in de bochten ivm slappere veren en dus verder ingedrukte veren wat meer camber betekend dus meer schuin slijten.

    makes sense!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » wo sep 23, 2009 2:11 pm

    Zolang je geen banden hebt met extreem stijve wangen en de camber niet te extreem wordt zal deze tov de sporing maar een zeer geringe bijdrage leveren aan het schuin afslijten van de banden.
    Door overhellen in de bocht wordt de camber ook weer deels gecompenseerd door de carrosserie. Meer inveren is meer overhellen is meer compensatie. Ook rolt de band van de velg waardoor de wang aan de buitenzijde als het ware langer wordt en aan de binnen zijde opkrult.

    Met de sporing wordt de flexibiliteit van de ophanging opgevangen.
    De voorwielen worden afgeremd (weerstand) en "buigen" naar achteren terwijl de drijvende wielen naar voren "buigen".
    Daarom wordt veelal op de aangedreven achterwielen uitspoor toegepast (De F is hierop een uitzondering. De reden daarvan is terug te vinden in de achterwiel ophanging) en op niet aangedreven voorwielen toespoor.

    Naast sporing en camber zijn ook caster, kpi en schuurstraal van invloed. Deze zijn sowieso niet instelbaar en hebben invloed op de stand van de wielen (met name voor) tijdens de bochten. Verder heeft je rijgedrag niet alleen invloed op de algehele slijtage maar ook hoe de band slijt.

    Slijten je banden scheef af laat de sporing dan af of bijstellen. Zeker wanneer de hoogte tussen de 34 en 37 cm zit. Die paar mm die de band schuin staat door camber wordt echt wel in de wangen opgevangen. De lucht in de band zorgt immers voor een gelijkmatige druk verdeling.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • henk47
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 14
    GeregistreerdCOLON do okt 08, 2009 2:55 am
    WoonplaatsCOLON Veldhoven

    omhoog dat ding...

    door henk47 » vr okt 09, 2009 12:34 am

    Pas aangemeld, geweldige site!
    Ik heb een groene F die rijdt als een cart, en sinds kort een rode F die veel prettiger veert. Hoorde van een dealer dat je normaliter een vuist tussen de band en onderkant voorscherm moet kunnen steken... Bij de rode lukt dat, de groene heeft nog niet de helft van die ruimte. Het is een echte hobbelaar die dus binnenkort opgepompt zal worden. :D
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: omhoog dat ding...

    door Carl » vr okt 09, 2009 9:48 am

    henk47 schreefColonPas aangemeld, geweldige site!
    Ik heb een groene F die rijdt als een cart, en sinds kort een rode F die veel prettiger veert. Hoorde van een dealer dat je normaliter een vuist tussen de band en onderkant voorscherm moet kunnen steken... Bij de rode lukt dat, de groene heeft nog niet de helft van die ruimte. Het is een echte hobbelaar die dus binnenkort opgepompt zal worden. :D


    idem hier, alleen zijn het twee groene, een lhd en een rhd :-)

    welkom op het tofste mgf forum !
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: omhoog dat ding...

    door Kasper » vr okt 09, 2009 10:08 am

    henk47 schreefColonPas aangemeld, geweldige site!
    Ik heb een groene F die rijdt als een cart, en sinds kort een rode F die veel prettiger veert. Hoorde van een dealer dat je normaliter een vuist tussen de band en onderkant voorscherm moet kunnen steken... Bij de rode lukt dat, de groene heeft nog niet de helft van die ruimte. Het is een echte hobbelaar die dus binnenkort opgepompt zal worden. :D


    PAS OP, de groene heeft wellicht lowering pins, daar je schrijft dat de auto stug is en een zeer goede wegligging heeft. Hiermee wordt de auto een stuk beter handelbaar maar vaak wat stugger. Laat de hoogte checken in combinatie van de druk in het hydraulisch systeem (400 - 430 a 450 PSI ongeacht wat de garagist tegen je zegt!, Die weten daar niets van en meten alleen met een duimstok, zij lezen namelijk alleen oude instructies!)
    Voor je rode dient de hoogte ca. 367 +/- 10 mm bij 17 grC te zijn, met lowering pins (wellicht de groene) kom je met een juiste druk ca 30 mm lager uit. Beide gemeten alleen bij de voorwielen.
    (zo die waarden zijn een stuk beter dan "een vuist" (dan staat je auto namelijk altijd scheef)
    Laat daarna de auto wel uitlijnen!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • henk47
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 14
    GeregistreerdCOLON do okt 08, 2009 2:55 am
    WoonplaatsCOLON Veldhoven

    Re: omhoog dat ding...

    door henk47 » vr okt 09, 2009 10:31 am

    Kasper schreefColon
    henk47 schreefColonPas aangemeld, geweldige site!
    Ik heb een groene F die rijdt als een cart, en sinds kort een rode F die veel prettiger veert. Hoorde van een dealer dat je normaliter een vuist tussen de band en onderkant voorscherm moet kunnen steken... Bij de rode lukt dat, de groene heeft nog niet de helft van die ruimte. Het is een echte hobbelaar die dus binnenkort opgepompt zal worden. :D


    PAS OP, de groene heeft wellicht lowering pins, daar je schrijft dat de auto stug is en een zeer goede wegligging heeft. Hiermee wordt de auto een stuk beter handelbaar maar vaak wat stugger. Laat de hoogte checken in combinatie van de druk in het hydraulisch systeem (400 - 430 a 450 PSI ongeacht wat de garagist tegen je zegt!, Die weten daar niets van en meten alleen met een duimstok, zij lezen namelijk alleen oude instructies!)
    Voor je rode dient de hoogte ca. 367 +/- 10 mm bij 17 grC te zijn, met lowering pins (wellicht de groene) kom je met een juiste druk ca 30 mm lager uit. Beide gemeten alleen bij de voorwielen.
    (zo die waarden zijn een stuk beter dan "een vuist" (dan staat je auto namelijk altijd scheef)
    Laat daarna de auto wel uitlijnen!


    Ik laat ze onderhouden bij Damen en Kroes in Boxtel. Is echte MG fan. Daar komt de rode VVC vandaan, is in perfecte conditie (je betaalt wel wat meer maar dan heb je ook wat...)
    De groene is een ingevoerde, gekocht bij handelaar Hans Moers in Panningen. Conditie veel en veel minder (was ook 2 1/2 duizend goedkoper...) maar het is wel een bonafide handelaar die tot op heden alles netjes heeft laten repareren. Dat zie je niet vaak. De geschiedenis van dat wagentje ken ik dus niet; hij loopt overigens perfect.
    Alleen die opmerking over de wegligging die klopt niet: ik schreef hij rijdt als een cart maar dan bedoel ik meer het stuiterige gedrag aan de voorkant!
    groeten en bedankt voor de zeer snelle reacties (over snel gesproken, die VVC wil écht wel vooruit! :P )
    Henk
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr okt 09, 2009 10:51 am

    Klopt helemaal dan D&K een echte liefhebber is van Britse auto's ze hebben in Boxel ook bergen ervaring met klassiekers.

    Zonder Damen en Kroes te kort te willen doen, ik ken de mensen en koop er ook met enige regelmaat X-Part en klassieker onderdelen, geldt waarschijnlijk mijn opmerking ook! Zij volgen de instructies van weleer, kennis, finetuning en ervaringen gaan voort, wat op papier staat en aangeleerd door een monteur helaas niet. Vele MGF's zijn in de loop van de jaren aangepast, daar kunnen zij bij een dealer niet altijd goed mee omgaan omdat er daar geen kennis over aanwezig is. Juist hier verwachte ik aan jouw omschrijving te zien dat het hier om een gemodificeerde auto ging.

    Ik vind wel dat ze bij D&K de auto's altijd erg HOOG afstellen, wellicht heeft de monteur grote handen en is de vuist dus evenzo :wink:

    Ook mijn auto is bij een (andere) oud MG-Rover dealer in onderhoud en ik wil consequent invloed hebben op de manier van onderhoud en afstellen, daar ik er mee moet rijden, niet de monteur!

    Als je auto aan de voorzijde "stuitert" is er misschien wat anders aan de hand en ben je met mijn input over de hoogte en druk bij Karel Damen en zijn mensen in goede handen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    Re: omhoog dat ding...

    door Nem58 » vr okt 09, 2009 11:28 am

    henk47 schreefColonPas aangemeld, geweldige site!
    Ik heb een groene F die rijdt als een cart, en sinds kort een rode F die veel prettiger veert. Hoorde van een dealer dat je normaliter een vuist tussen de band en onderkant voorscherm moet kunnen steken... Bij de rode lukt dat, de groene heeft nog niet de helft van die ruimte. Het is een echte hobbelaar die dus binnenkort opgepompt zal worden. :D


    Mijn auto wordt ook onderhouden door Damen & Kroes. Laatst heb ik mijn auto daar laten afstellen. Van een buikschuiver is het nu een 4x4 geworden. De vuisten van de monteur zijn echte kolenschoppen.

    Maar buiten dat geen enkele klacht over D&K... integendeel van de andere specialist waar Kasper het onderhoud laat doen. Deze wist in de korte tijd dat mijn auto daar in onderhoud was voor 400 euro aan boetes te rijden!! (neem aan dat we tenminste dezelfde bedoelen.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
BUTTON_POST_REPLY 45 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten