
Nem58 schreefColonuhm, ik heb toch bijna 30k km gereden met mijn bandjes... en heb nu alweer 15k afgelegd met mijn "nieuwe" banden die nog lang niet aan vervanging toe zijn.



heb wel eens 8.000 km gehoord (en dan niet als klacht)Carl schreefColon....
Wie durft er cijfers geven van bandenverbruik met verlaagde setup?



Sander schreefColonEr is naar mijn ervaring een verschil tussen pins en druk eraf. Met druk eraf heb je meer overhellen in de bochten ivm slappere veren en dus verder ingedrukte veren wat meer camber betekend dus meer schuin slijten.



henk47 schreefColonPas aangemeld, geweldige site!
Ik heb een groene F die rijdt als een cart, en sinds kort een rode F die veel prettiger veert. Hoorde van een dealer dat je normaliter een vuist tussen de band en onderkant voorscherm moet kunnen steken... Bij de rode lukt dat, de groene heeft nog niet de helft van die ruimte. Het is een echte hobbelaar die dus binnenkort opgepompt zal worden.

henk47 schreefColonPas aangemeld, geweldige site!
Ik heb een groene F die rijdt als een cart, en sinds kort een rode F die veel prettiger veert. Hoorde van een dealer dat je normaliter een vuist tussen de band en onderkant voorscherm moet kunnen steken... Bij de rode lukt dat, de groene heeft nog niet de helft van die ruimte. Het is een echte hobbelaar die dus binnenkort opgepompt zal worden.

Kasper schreefColonhenk47 schreefColonPas aangemeld, geweldige site!
Ik heb een groene F die rijdt als een cart, en sinds kort een rode F die veel prettiger veert. Hoorde van een dealer dat je normaliter een vuist tussen de band en onderkant voorscherm moet kunnen steken... Bij de rode lukt dat, de groene heeft nog niet de helft van die ruimte. Het is een echte hobbelaar die dus binnenkort opgepompt zal worden.
PAS OP, de groene heeft wellicht lowering pins, daar je schrijft dat de auto stug is en een zeer goede wegligging heeft. Hiermee wordt de auto een stuk beter handelbaar maar vaak wat stugger. Laat de hoogte checken in combinatie van de druk in het hydraulisch systeem (400 - 430 a 450 PSI ongeacht wat de garagist tegen je zegt!, Die weten daar niets van en meten alleen met een duimstok, zij lezen namelijk alleen oude instructies!)
Voor je rode dient de hoogte ca. 367 +/- 10 mm bij 17 grC te zijn, met lowering pins (wellicht de groene) kom je met een juiste druk ca 30 mm lager uit. Beide gemeten alleen bij de voorwielen.
(zo die waarden zijn een stuk beter dan "een vuist" (dan staat je auto namelijk altijd scheef)
Laat daarna de auto wel uitlijnen!


henk47 schreefColonPas aangemeld, geweldige site!
Ik heb een groene F die rijdt als een cart, en sinds kort een rode F die veel prettiger veert. Hoorde van een dealer dat je normaliter een vuist tussen de band en onderkant voorscherm moet kunnen steken... Bij de rode lukt dat, de groene heeft nog niet de helft van die ruimte. Het is een echte hobbelaar die dus binnenkort opgepompt zal worden.
Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.