mg invoeren
  • pietje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON vr aug 28, 2009 2:53 pm
    WoonplaatsCOLON kasterlee
    CONTACTCOLON

    mg invoeren

    door pietje » za aug 29, 2009 11:08 am

    hallo iedereen, ik heb een mg zien staan in nederland die mij zeker aanstaat!
    Nu is mijn vraag, hoe zit het met het invoeren van die wagen en zijn daar extra kosten mee gemoeid?
    Alvast bedankt
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » za aug 29, 2009 11:21 am

    Allereerst van harte welkom op het forum,

    Invoeren van Nederland naar Belgie? maar auto's in Belgie zijn toch veel goedkoper, kan je er daar geen mooie vinden? wat zoek je da kunnen we hier voor je zoeken..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » za aug 29, 2009 11:28 am

    Toevallig had ik ook een gegadigde uit belgie voor mijn (Ex belgische) nu nederlands auto. Nu niet meer wegens HGF :(

    De prijzen voor de mgf's zijn ongeveer gelijk, soms zelfs goedkoper dan in belgie. (bron: kapaza en marktplaats).

    Volgens mij hoef je alleen een invoerkeuring in belgie te doen. Verder geen kosten.
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » za aug 29, 2009 12:12 pm

    als die mg van voor 97 is kan dat een probleem zijn wegens nog geen europees gelijkvormigheidsattest.
    het is hoe dan ook een kostelijke zaak en laat je niets wijsmaken want invoeren aan de douane is geen probleem maar de keuring kan soms moeilijk doen.
    ik zou er toch is over nadenken om in belgie ene te kopen veel simpeler en ik denk dat je een qua kosten goedkoper af bent.

    enfin je moet maar zien
    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • pietje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON vr aug 28, 2009 2:53 pm
    WoonplaatsCOLON kasterlee
    CONTACTCOLON

    door pietje » zo aug 30, 2009 11:37 am

    Ik heb een auto zien staan met een koppaking die stuk is in nederland.
    De prijs is 3600 euro en de bwj 20001!
    Dacht dat dat wel is heel interessant kon zijn.
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » zo aug 30, 2009 1:11 pm

    Dat is wel heel goedkoop voor nederlands begrippen. Ik zou wel goed opletten of er niet meer aan de hand is dan alleen de koppakking.

    Reparatie van een "gewone" HGF zit rond de 1000-1200 euro.

    Zou de verkoper deze wagen laten repareren moet normaal een MGF uit 2001 toch zeker 8000 euro kunnen opbrengen. (mits de auto in goede staat)
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » zo aug 30, 2009 1:20 pm

    pietje schreefColonIk heb een auto zien staan met een koppaking die stuk is in nederland.
    De prijs is 3600 euro en de bwj 2001!
    Dacht dat dat wel is heel interessant kon zijn.


    Ik heb de advertentie gezien. De wagen ziet er netjes uit. Blijft wel de vraag of het met een koppakking is opgelost of dat er een andere motor in moet. Maar in alle gevallen is het niet veel geld.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » zo aug 30, 2009 2:16 pm

    De auto ziet er inderdaad netjes uit op de foto's.
    Jonkman verkoopt vaker F'jes en TF'jes. Bartje01 heeft zijn TF daar ook gekocht en Tukker komt er wel eens langs. Misschien dat je aan hem kan vragen om eens te gaan kijken hoe de auto er IRL uit ziet.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » zo aug 30, 2009 5:24 pm

    let wel op: EX ca 1000,- BPM
    maar als die naar belgie gaat heb je hier geen last van of wel?
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » zo aug 30, 2009 5:43 pm

    BPM is alleen als je de auto op NL kenteken wilt zetten, daar heeft Pietje geen last van omdat hij in België woont.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » ma aug 31, 2009 9:46 pm

    pietje schreefColonIk heb een auto zien staan met een koppaking die stuk is in nederland.
    De prijs is 3600 euro en de bwj 20001!
    Dacht dat dat wel is heel interessant kon zijn.


    bwj 20001 das in het volgende lichtjaar, dat maak ik niet meer mee back to the future :lol: :lol: .
    enfin ik ben maar wat aan het grappen.

    nu serieus het is zoals de andere hier zeggen houdt het op met een koppakking of is de moter geraakt, want mijn fje had ook is een koppakking en na de boel uit elkaar te halen bleek er een cilinderbus gescheurd en dan lopen de kosten natuurlijk hoog op.
    ik zou dat toch is goed aan de verkoper vragen en ook of hij hem eventueel invoert want meestal is het gezegde van "geen probleem om een wagen in te voeren" ik heb is een mg metro ingevoert en ben daar zeven maanden mee bezig geweest en dat heeft mij 650 euro gekost.

    enfin we zien wel, ik zou voor een belgische gaan als ik jou was.

    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » ma aug 31, 2009 10:54 pm

    Dit is inderdaad de auto die bij Jonkman voor de deur staat.

    @mrcarribean
    Invoeren is in Nederland geen probleem omdat de auto niet hoeft te werken, Hij mag niet gestolen zijn en de bpm moet betaald zijn dat is alles. Om te mogen rijden moet er dan een apk op en dat lukt niet met een kapotte pakking.

    Ik ga morgen wel even kijken of het een nette auto is. :P
    Ik zal hem eens vragen of hij hem ook gerepareerd en met garantie wil verkopen. :lol:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma aug 31, 2009 11:04 pm

    Tukker schreefColonIk ga morgen wel even kijken of het een nette auto is. :P
    Ik zal hem eens vragen of hij hem ook gerepareerd en met garantie wil verkopen. :lol:


    Je mag wat mij betreft ook wel een notitieblokje meenemen. :wink:
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » ma aug 31, 2009 11:38 pm

    Tukker schreefColonDit is inderdaad de auto die bij Jonkman voor de deur staat.

    @mrcarribean
    Invoeren is in Nederland geen probleem omdat de auto niet hoeft te werken, Hij mag niet gestolen zijn en de bpm moet betaald zijn dat is alles. Om te mogen rijden moet er dan een apk op en dat lukt niet met een kapotte pakking.

    Ik ga morgen wel even kijken of het een nette auto is. :P
    Ik zal hem eens vragen of hij hem ook gerepareerd en met garantie wil verkopen. :lol:


    jaja van belgie in nederland invoeren is inderdaad geen probleem maar van nederland naar belgie dat is soms wel een groot probleem, invoer gaat nog aan de douane maar dan die technische controle in belgie.
    die weten altijd iets af te keuren.

    en wat betreft die garantie telt dat ook over de grens want ik ken dat.
    enfin ik ga er niet meer over uitwijden, ik heb alleen maar nare ervaringen gehad met ingevoerde auto's tot hiertoe.

    grtz
    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • pietje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON vr aug 28, 2009 2:53 pm
    WoonplaatsCOLON kasterlee
    CONTACTCOLON

    door pietje » di sep 01, 2009 11:15 am

    Het liefst koop ik er eentje van België. Morgen hoop ik te kunnen gaan kijken naar een f uit Mortsel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten