Ik heb een vraag. Vandaag reed ik weg van huis, (dus enigszins koude motor) en ik was amper een kilometer van huis toen de motor en alle electrische onderdelen van mijn auto uitvielen. Dat wil zeggen: de radio werkte niet meer en het klokje is daarmee gereset, de lampen werkten niet meer, evenals de richtingaanwijzers. De alarmlichten (welke dezelfde zijn als de knipperlichten
De stuurbekrachtiging werkte ook niet meer, waardoor ik met mijn volle gewicht aan het stuur moest hangen om de auto door een bocht te krijgen. (Ik had nl. de koppeling ingetrapt, zodat ik de auto rustig uit kon laten rollen.)
Vervolgens ben ik langs de kant van de weg gaan staan en heb ik alle verlichting in het dashboard gecontroleerd. Alles werkte, de radio ging weer aan en ook de controlelampjes werkten.
Hierna heb ik geprobeerd om de auto te starten, dit lukte. Gelukkig!
Toch ben ik verbaasd dat dit gebeurde, de auto had niet een te laag toerental, ik ging in de tweede versnelling de bocht door. Ook heb ik geen andere gekke dingen gedaan of gemerkt tijdens de eerste kilometer.
Weer thuisgekomen heb ik de motor stationair laten draaien, vervolgens de motor gecheckt en de bedrading nagekeken. Alles liep zoals het hoorde. Ik heb geen rare geluidjes of iets dergelijks gehoord of gezien. Het enige wat mijn auto vanaf begin af aan heeft gedaan (ik heb hem pas vanaf 18 juli j.l.) is tikken, waarschijnlijk veroorzaakt door de kleppen. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat dit er iets mee te maken heeft.
Nu is mijn vraag, weten jullie wat dit euvel zou kunnen zijn en waar dit aan zou kunnen liggen? Zou het een eenmalige storing in de stroomcyclus kunnen zijn of is er een ander (ernstiger) probleem?
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik op de linkerbaan van de snelweg rijd en dat dit weer gebeurd...
Ik hoop van harte dat jullie me kunnen helpen!
Alvast bedankt!
Groetjes Tanja
PS. Sorry voor het lange verhaal, maar dit is de beste weergave van wat er is gebeurd.




