



ErikB schreefColonMisschien is het bij deze ook interessant om de kilometerstand te vermelden. Schokdempers dalen langzaam, haast onopgemerkt in kwaliteit ... pas bij het vervangen gaat men de verbeterde wegligging weer merken.
Het cruciale gegeven is echter of dit gedrag voorheen ook al werd opgemerkt.
De TF is vrij hard en misschien wel bonkerig afgeveerd, maar dit is niet gelijk aan het vaak toeslaan van de vering. Als de schokdempers defect zijn, gaat de auto ook makkelijk nawiegen/stuiteren .... Oefen een kracht uit op de stilstaande auto zodat ie inveert en kijk na het loslaten of ie nog blijft naveren. Misschien wel de belangrijkste functie van de schokdemper is om dit nastuiteren tegen te gaan.
- Worden de schokdempers nog als OK bevonden: dan moet er misschien overwogen worden om een setje andere veren te plaatsen.
- Worden de schokdempers als de schuldige aangeduid, dan zou ik verkiezen ze alle 4 te vernieuwen. Een TF die vooraan strakker in de bocht ligt en achteraan een beetje zwalpt (achteraan hebben ze evenveel kilometers erop zitten) is niet optimaal.




Buiten Veste schreefColonSorry maar alle begin moeilijk, zeker als je senior bent.






Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.