MG-F fluitend motortje Oct 4th, 2003
  • Redracer

    MG-F fluitend motortje Oct 4th, 2003

    door Redracer » ma maart 22, 2004 11:31 pm

    Vorige week vond ik onder de ruitenwisser van ons rode trots, een naamkaartje van dees website. Dat was een schoon geste van -wie-het-ook-mag-zijn

    Het forum hier na lezend, komt me veel bekend voor:

    * binnendruppelend water, was heel leuk in de file deze week
    * de brandstof lucht
    * een wisselend stationair toerental, dat ook gekoppeld was met startproblemen en gigantische rookontwikkeling bij de start, nu een week later is dat weer volledig gedaan
    * oplichtende remlichten

    1 probleem blijft ongedefinieerd, het fluiten van de motor. Vanaf een 5000 toeren, als je lekker aan het trekken bent, is het net of er een riempje doorglipt. Bij stilstand heb je het dus niet. De garagist ontdoet zich van het probleem zoals dommen haas, de verkoper stelt dat je er niet mee boven de 4000 toeren mag gaan, ... die pacifist is waarschijnlijk een kennis van Steve Stevaert.

    Heeft er toevallig nog iemand dat probleem ervaren? Of heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?

    Nog een leuk ding die we meegemaakt hebben, was de aanhechting van dat oliebijvulding, was losgekomen, en ruste op een rubberen buis, die daardoor bijna doorgesmolten was.

    Ok, dit was misschien niet de beste 2de hands die er te vinden was, en ja er zijn wel wat problemen mee, maar het blijft de dikste fun op de weg Een gezond accelleratie gemoed, een fenomenaal remvermogen, een perfecte controle tijdens een slip en een aanvaardbare stabiliteit dicht tegen zijn topsnelheid. Het is waarlijks een grootse kleine wagen...

    ------------------------Reply van Bruno V------------------------------
    De reaktie van de garagist is waarlijk belachelijk. Als je niet boven de 4000 mag komen , kan je beter een diesel kopen, want die gaan van 4000 in het rood en hebben bij lage toeren hun maximum koppel. Maar een mg'tje begint pas vanaf 4000rpm lekker door te trekken tot 6800, om maar te zwijgen van een vvc'tje dat bij 5000 toeren echt wakker wordt en nog een paar honderd toeren hoger kan klimmen. Wat het gepiep is dat je hoort is moeilijk te zeggen als ik het zelf nog niet gehoord heb. Misschien de V-riem, maar die piept vooral bij lagere toeren als hij slap ligt of zelfs bij stationair toerental. Controleer de spanning misschien even van de V-riem voor alle zekerheid, eventueel wat belt dressing op de V-riem spuiten kan ook helpen. Als je dat niet hebt kan je eventueel siliconenspray gebruiken of zelfs kaarsvet kan helpen. Dit laatste breng je aan door een kaars tegen de V-riem te houden als de motor draait. Wel oppassen dat de kaars niet tussen pollie en v-riem raakt. Als de V-riem echter al een glazuurlaag heeft, is vervangen een betere oplossing. Dit laatste natuurlijk als de V-riem hier wel degelijk het probleem is.
    Even de vraag doorschuiven naar Paul misschien, of iemand anders ?

    ------------------------Reply van MGZR 160 ----------------------------
    HEY REDRACER

    ik zou is nakijken of de inlaatcolecteur pakking niet fit dit kan je nagaan door met startgas of carburatorreiniger over de inlaat te spuiten als het toerental dan varieert is er ergens een fit aan de inlaat .
    Dit kan ook dat gefluit zijn dat je hoort bij hogere toeren , en dat van die 4000 toeren is wel echt de beste mop die ik dit jaar al gehoord heb .

    over dat binnenlekken , ik zou is nakijken of de afwatering van de verwarming niet dichtzit die zit vooraan een grote zwarte bak aan de pasagierkant een rubberen slangetje .

    die stoplichten dat zou wel is het contactje aan het rempedaal kunnen zijn dat geregeld moet worden .

    groetjes
    PAUL met de mgzr160
    ------------------------Reply van Erik B --------------------------------

    1 probleem blijft ongedefinieerd, het fluiten van de motor. Vanaf een 5000 toeren, als je lekker aan het trekken bent, is het net of er een riempje doorglipt. Bij stilstand heb je het dus niet. De garagist ontdoet zich van het probleem zoals dommen haas, de verkoper stelt dat je er niet mee boven de 4000 toeren mag gaan, ... die pacifist is waarschijnlijk een kennis van Steve Stevaert.




    hmmm.... al veel geluiden gehoort en beschreven gezien, maar dit nog niet tegen gekomen. Als de auto stil staat kan je waarschijnlijk wel het probleem simuleren door het toerental op te drijven.... Is er een verschil wanneer je de koppeling induwt ?


    ik zou is nakijken of de inlaatcolecteur pakking niet fit



    Good thinking.... die pakking durft inderdaad wel eens stuk te gaan. Hou dan in ieder geval ook het niveau van de koelvloeistof in de gaten.
    Is die pakking trouwens niet enkele jaren geleden herzien ?

    Cheers,


    ------------------------Reply van MGZR 160-----------------------------
    HELLO

    die pakking is inderdaad herzien maar dan durven ze nog wel is fitten .
    gewoonlijk gaat zo'n pakking ongeveer 2 jaar mee alez mijn ondervinding in de garage .

    groetjes

    paul

    ------------------------Reply van Redracer-----------------------------

    hmmm.... al veel geluiden gehoort en beschreven gezien, maar dit nog niet tegen gekomen. Als de auto stil staat kan je waarschijnlijk wel het probleem simuleren door het toerental op te drijven.... Is er een verschil wanneer je de koppeling induwt ?



    In stilstand is dit niet het geval. Als je ongekoppeld gas geeft, dan haal je rond die toeren na enige tijd enkel de buren uit hun kot. Het is enkel als je gekoppeld aan die toeren komt. En dit aan alle snelheden. Ofte zowel in eerste, tweede, derde , ... We hadden gedacht aan luchtverplaatsing die dit zou veroorzaken aan een bepaalde snelheid, maar het ligt puur aan # toeren als je aan het gaan bent. De killerzone dixit mijn garagist

    Verder hebben we de raad van Luc opgevolgd en we zijn es binnengelopen bij Garage Martin in Roeselare. De mensen zijn daar bereid onze voiture onderste boven te keren om een offerte op te maken. Alles lijkt er schoon gepland en georganiseerd, hopelijk kunnen ze ook presteren.

    ------------------------Reply van Redracer------------------------------
    Ben je voorheen bij een gewone garagist langsgeweest om zo'n fantastische diagnose voorgeschoteld te krijgen?


    Wel de garagist van de vorige eigenaar was ons eerste toevluchtsoord, en die natuurlijk tracht de gebreken wat weg te steken onder het mom van, tis een Engelse wagen enzoverder... Vooral het feit dat ze ervoor gezorgd hebben dat we toch wel een eind onveilig gereden hebben bevalt ons echt niet. We voelden bij het remmen een stevige trilling en een scheeftrekken, wat gecountered wordt met een, bij een volgend onderhoud moeten we die remblokjes misschien vernieuwen. Twee weken later was er eentje uitgevallen, vreed gezond als je niet kan remmen... Een wagen moet op zijn minst veilig op de baan zitten, dan moet ie veel fun geven en als laatste wat luxe... We zijn benieuwd wat Garage Martin ons zal voorstellen.

    Grtz!
  • mgke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON ma jul 06, 2009 7:57 pm
    WoonplaatsCOLON roeselare

    ?

    door mgke » ma jul 06, 2009 9:08 pm

    hey is het dan terug opgelost ik rij ook met een mgke en heb ook dat probleem ik heb nog maar de kompakking vervangen waterpomp spanner en de riemen dan gat ik dat geluid.heb ook eens een test gedaan zonder de riem en het gefluit is er nog altijd nu heb ik nog 2 dingen waar het kan aan liggen dichting van uitlaat of de distru wat was het van u ?
  • Steffie
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 353
    GeregistreerdCOLON ma apr 20, 2009 11:07 am
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht (NL)
    CONTACTCOLON

    door Steffie » di jul 07, 2009 10:19 am

    ik heb voordat ik mijn MG kocht met verschillende proefgereden. 2 exemplaren hadden dit ook. Wat mij opviel is dat ze allebei bouwjaar 97 hadden. Geen idee wat het is. Leek wel een soort turbofluit
    MG F 1.8 Abingdon Helemaal strak gemaakt en opnieuw gespoten!
    Blue Flame Performance Exhaust
    Nieuw setje glimmend walnoot
    52mm Throttle Body + K&N
    Mooi nieuw strak kapje. kleur creme! met dank aan Hame
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di jul 07, 2009 10:32 am

    Het zou kunnen dat de steen van de katalysator eruit is geslagen, dan krijg je dat ook.
    Building >200BHP K-series
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    door DannyVVC » di jul 07, 2009 10:36 am

    een wisselend stationair toerental, dat ook gekoppeld was met startproblemen en gigantische rookontwikkeling bij de start, nu een week later is dat weer volledig gedaan


    wat was hier de oplossing voor dan??
    Wishlist:
    alu 52mm TB, Respray

    Done: Hardtop, witte pinkers, KH-splitter, 75th ann velgen, black lexus taillights, K&N, Exhaust
  • mgke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON ma jul 06, 2009 7:57 pm
    WoonplaatsCOLON roeselare

    hey

    door mgke » di jul 07, 2009 5:22 pm

    ik wel de oplossing ook wel eens horen want ik wil van dat gefluit af
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » di jul 07, 2009 5:43 pm

    Die van mij fluit ook gewoon hoor en is vrij normaal voor een F. Boven de 4500 toeren gaat hij los. En het is wel grappig. Niet aan storen.
  • mgke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON ma jul 06, 2009 7:57 pm
    WoonplaatsCOLON roeselare

    hey

    door mgke » di jul 07, 2009 5:45 pm

    er moet daar toch iets mis mee zijn dat kan toch niet standaart zijn
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » di jul 07, 2009 5:46 pm

    Er is al vaker over gesproken hoor. Ik zoek het even op.
  • mgke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON ma jul 06, 2009 7:57 pm
    WoonplaatsCOLON roeselare

    hey

    door mgke » di jul 07, 2009 5:48 pm

    voeg me anders een toe op msn en stuur me de link eens honda_crx82@hotmail.com
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » di jul 07, 2009 5:53 pm

    Als je het fluiten tijdens het stationair draaien te horen krijgt dan kan het je dynamo zijn. Maar hoog in zijn toeren fluit een F altijd. Dat hoort er bij.

    Er zit op dit forum een heel handige zoek functie. Vul Fluiten in en je komt wel wat tegen. :wink:

    En MSN. :roll: Dat is zo 1983 :lol:
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » di jul 07, 2009 9:23 pm

    Tiens, die van mij fluit niet... Mis ik nu iets ?? :-)
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » di jul 07, 2009 9:34 pm

    Die van mij ook niet.
    maar ingeval van zou ik in de eerste plaats de tandriem spanning en het lager van de tandriemspanner verdenken.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jul 07, 2009 10:37 pm

    De lager van de spanrol van de D-riem durft inderdaad al eens wat lawaai te maken, maar die zou dat dan ook stationair moeten doen, en niet alleen bij hoge toeren. Als het echt op een fluitje lijkt bij high revs, is het inderdaad de katalystator of uitlaat (Originele exemplaren hiervan durven dat al eens te hebben). Niks om je zorgen over te maken, integendeel, ik heb het altijd juist stoer gevonden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • mgke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON ma jul 06, 2009 7:57 pm
    WoonplaatsCOLON roeselare

    hey

    door mgke » wo jul 08, 2009 12:52 pm

    vandaag terug telefoon gekregen van garage caland met slecht nieuws mijn mgke was binnen voor de gefluit nu ik kreeg telefoon met de zin halle we hebben slecht nieuws we hebben u mgke getest en hebben er mee in de dijk gereden sorry u mgke is pertotal goed e heb er 1 week mee kunnen rijden die zal het straks wel gaan horen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten