Het forum hier na lezend, komt me veel bekend voor:
* binnendruppelend water, was heel leuk in de file deze week
* de brandstof lucht
* een wisselend stationair toerental, dat ook gekoppeld was met startproblemen en gigantische rookontwikkeling bij de start, nu een week later is dat weer volledig gedaan
* oplichtende remlichten
1 probleem blijft ongedefinieerd, het fluiten van de motor. Vanaf een 5000 toeren, als je lekker aan het trekken bent, is het net of er een riempje doorglipt. Bij stilstand heb je het dus niet. De garagist ontdoet zich van het probleem zoals dommen haas, de verkoper stelt dat je er niet mee boven de 4000 toeren mag gaan, ... die pacifist is waarschijnlijk een kennis van Steve Stevaert.
Heeft er toevallig nog iemand dat probleem ervaren? Of heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?
Nog een leuk ding die we meegemaakt hebben, was de aanhechting van dat oliebijvulding, was losgekomen, en ruste op een rubberen buis, die daardoor bijna doorgesmolten was.
Ok, dit was misschien niet de beste 2de hands die er te vinden was, en ja er zijn wel wat problemen mee, maar het blijft de dikste fun op de weg Een gezond accelleratie gemoed, een fenomenaal remvermogen, een perfecte controle tijdens een slip en een aanvaardbare stabiliteit dicht tegen zijn topsnelheid. Het is waarlijks een grootse kleine wagen...
------------------------Reply van Bruno V------------------------------
De reaktie van de garagist is waarlijk belachelijk. Als je niet boven de 4000 mag komen , kan je beter een diesel kopen, want die gaan van 4000 in het rood en hebben bij lage toeren hun maximum koppel. Maar een mg'tje begint pas vanaf 4000rpm lekker door te trekken tot 6800, om maar te zwijgen van een vvc'tje dat bij 5000 toeren echt wakker wordt en nog een paar honderd toeren hoger kan klimmen. Wat het gepiep is dat je hoort is moeilijk te zeggen als ik het zelf nog niet gehoord heb. Misschien de V-riem, maar die piept vooral bij lagere toeren als hij slap ligt of zelfs bij stationair toerental. Controleer de spanning misschien even van de V-riem voor alle zekerheid, eventueel wat belt dressing op de V-riem spuiten kan ook helpen. Als je dat niet hebt kan je eventueel siliconenspray gebruiken of zelfs kaarsvet kan helpen. Dit laatste breng je aan door een kaars tegen de V-riem te houden als de motor draait. Wel oppassen dat de kaars niet tussen pollie en v-riem raakt. Als de V-riem echter al een glazuurlaag heeft, is vervangen een betere oplossing. Dit laatste natuurlijk als de V-riem hier wel degelijk het probleem is.
Even de vraag doorschuiven naar Paul misschien, of iemand anders ?
------------------------Reply van MGZR 160 ----------------------------
HEY REDRACER
ik zou is nakijken of de inlaatcolecteur pakking niet fit dit kan je nagaan door met startgas of carburatorreiniger over de inlaat te spuiten als het toerental dan varieert is er ergens een fit aan de inlaat .
Dit kan ook dat gefluit zijn dat je hoort bij hogere toeren , en dat van die 4000 toeren is wel echt de beste mop die ik dit jaar al gehoord heb .
over dat binnenlekken , ik zou is nakijken of de afwatering van de verwarming niet dichtzit die zit vooraan een grote zwarte bak aan de pasagierkant een rubberen slangetje .
die stoplichten dat zou wel is het contactje aan het rempedaal kunnen zijn dat geregeld moet worden .
groetjes
PAUL met de mgzr160
------------------------Reply van Erik B --------------------------------
1 probleem blijft ongedefinieerd, het fluiten van de motor. Vanaf een 5000 toeren, als je lekker aan het trekken bent, is het net of er een riempje doorglipt. Bij stilstand heb je het dus niet. De garagist ontdoet zich van het probleem zoals dommen haas, de verkoper stelt dat je er niet mee boven de 4000 toeren mag gaan, ... die pacifist is waarschijnlijk een kennis van Steve Stevaert.
hmmm.... al veel geluiden gehoort en beschreven gezien, maar dit nog niet tegen gekomen. Als de auto stil staat kan je waarschijnlijk wel het probleem simuleren door het toerental op te drijven.... Is er een verschil wanneer je de koppeling induwt ?
ik zou is nakijken of de inlaatcolecteur pakking niet fit
Good thinking.... die pakking durft inderdaad wel eens stuk te gaan. Hou dan in ieder geval ook het niveau van de koelvloeistof in de gaten.
Is die pakking trouwens niet enkele jaren geleden herzien ?
Cheers,
------------------------Reply van MGZR 160-----------------------------
HELLO
die pakking is inderdaad herzien maar dan durven ze nog wel is fitten .
gewoonlijk gaat zo'n pakking ongeveer 2 jaar mee alez mijn ondervinding in de garage .
groetjes
paul
------------------------Reply van Redracer-----------------------------
hmmm.... al veel geluiden gehoort en beschreven gezien, maar dit nog niet tegen gekomen. Als de auto stil staat kan je waarschijnlijk wel het probleem simuleren door het toerental op te drijven.... Is er een verschil wanneer je de koppeling induwt ?
In stilstand is dit niet het geval. Als je ongekoppeld gas geeft, dan haal je rond die toeren na enige tijd enkel de buren uit hun kot. Het is enkel als je gekoppeld aan die toeren komt. En dit aan alle snelheden. Ofte zowel in eerste, tweede, derde , ... We hadden gedacht aan luchtverplaatsing die dit zou veroorzaken aan een bepaalde snelheid, maar het ligt puur aan # toeren als je aan het gaan bent. De killerzone dixit mijn garagist
Verder hebben we de raad van Luc opgevolgd en we zijn es binnengelopen bij Garage Martin in Roeselare. De mensen zijn daar bereid onze voiture onderste boven te keren om een offerte op te maken. Alles lijkt er schoon gepland en georganiseerd, hopelijk kunnen ze ook presteren.
------------------------Reply van Redracer------------------------------
Ben je voorheen bij een gewone garagist langsgeweest om zo'n fantastische diagnose voorgeschoteld te krijgen?
Wel de garagist van de vorige eigenaar was ons eerste toevluchtsoord, en die natuurlijk tracht de gebreken wat weg te steken onder het mom van, tis een Engelse wagen enzoverder... Vooral het feit dat ze ervoor gezorgd hebben dat we toch wel een eind onveilig gereden hebben bevalt ons echt niet. We voelden bij het remmen een stevige trilling en een scheeftrekken, wat gecountered wordt met een, bij een volgend onderhoud moeten we die remblokjes misschien vernieuwen. Twee weken later was er eentje uitgevallen, vreed gezond als je niet kan remmen... Een wagen moet op zijn minst veilig op de baan zitten, dan moet ie veel fun geven en als laatste wat luxe... We zijn benieuwd wat Garage Martin ons zal voorstellen.
Grtz!





