BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
OEPS! te laag?
  • Rene Ramone
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 22
    GeregistreerdCOLON zo jan 02, 2005 5:34 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen, Holland

    OEPS! te laag?

    door Rene Ramone » wo mei 11, 2005 10:49 pm

    Ik vrees dat dit weer een "verlaagd" verhaal wordt.
    Ik moet zeggen dat ik toch wel erg veel plezier heb ik het verherbouwen van mijn liefs mgf....Ik was echter de "Parijs -dakar" hoogte , die de auto na bezoek aan de dealer had verworven, zat. De lowering knuckles komen ooit nog wel en ik dacht "1 cm lager moet kunnen". Afspraak gemaakt met de plaatselijke uitlijner, en fijn aan de slag......
    Afijn, u raadt het al..... De auto is nu bijna 3 cm lager dan vanmorgen en morgenochtend moet ik naar de uitlijnboer. Het staat geweldig....
    Wat zouden jullie doen? Is dit teveel voor de "vloeistof methode"?
    MGF VVC 1997 amaranth. airco, 52mmtb, K&N, Rollbar,rood leer
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do mei 12, 2005 12:22 am

    In theorie wel, je banden zullen sneller slijten enz...echter, ik rij al jaren zo en ik vind de wegligging ook beter dan wanneer de wagen als een "koekoek" op zijn poten staat, ondanks ik weet dat dat eigenlijk niet strookt met de theorie. Een stel lowering knuckels is echter geen overbodige luxe, maar ik heb ze dus nog niet (gemist).
    Staat hij te hoog, gaat de wagen met hogere snelheden zweven, zelfs met splitter. Ik voel de wagen perfect aan als hij lager ligt, en heb nog geen problemen ondervonden als hij lager ligt dan voorgeschreven, alleen boet je wat comfort in (who cares). Ik heb er dus best een setje banden extra voor over... en heu, af en toe een nieuwe splitter... :cry:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » do mei 12, 2005 2:56 pm

    En wat spuitwerk :(

    Komt bekend voor.

    Johan
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr mei 13, 2005 9:00 am

    Het 'gevaar' schuilt hem niet echt in het erger afslijten van de banden (wat inderdaad een probleem is bij 'slechte' wielafstelling). Zo een bol van de ophanging bestaat uit twee delen, een deel vloeistof en een deel gas, beiden van elkaar gescheiden. Als de F wordt verlaagd, dan gebeurt dit dikwijls door het verwijderen van vloeistof uit het systeem. Dit heeft als effect dat het evenwicht tussen de druk geleverd door het gas en de druk geleverd door de vloeistof verstoord wordt.

    Bij het verlagen met de zgn. Lowering Knuckles wordt de druk van vloeistof en gas behouden, en wordt een ander stukje in de opganging een stukje korter waardoor de auto korter bij het asfalt komt te liggen.

    ---- In de eerste levensjaren van de F werd er regelmatig gemeld dat een ophanging faalde door een 'defecte bol'. Eigenaardig genoeg is dit nu al een hele tijd geleden dat ik dit nog gehoord heb. Zijn de zwakke items ondertussen vervangen ? ----
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr mei 13, 2005 12:54 pm

    Klopt volledig, vandaar dat ik natuurlijk ook lowering knuckels aanhaalde in mijn vorige post (ik zou er dringend eens moeten aanschaffen), maar ik doe het dus al enkele jaren zonder knuckels en zonder problemen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten