Goede raad Ontsteking, Uitlaat
  • joengenduvel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 68
    GeregistreerdCOLON ma sep 03, 2007 11:21 am
    WoonplaatsCOLON Wellen ,Limburg , België
    CONTACTCOLON

    Goede raad Ontsteking, Uitlaat

    door joengenduvel » vr mei 22, 2009 2:55 pm

    Ik heb last van een beetje een slechte ontsteking.
    Nu wil ik graag de bougiekabels, de bougies en de rotor arm vervangen.
    Is dit goed zelf te doen?
    Ik heb wat gelezen over magnecore en zo maar, omdat ik met een 1.6 zit wist ik niet of dat verschil zou maken.

    Ook ben ik een van de pijpjes na de laatste demper verloren.
    Ik wil dus een nieuwe uitlaat, wat zijn de alternatieven en wat raden jullie aan?

    Alvast bedankt voor de hulp.
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » vr mei 22, 2009 2:58 pm

    bougies, bougiekabels zijn makkelijk te vervangen via de grote klep. ik denk dat de rotor ook geen probleem moet zijn.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » vr mei 22, 2009 3:32 pm

    Ik zou dan ook de verdelerkap meepakken.

    Magnecores hoef je in principe nooit meer te vervangen als deze erop zitten.

    Andere uitlaat, wat wil je? Meer geluid met optrekken of ook dat je het tijdens het rijden hoort. Kijk ook eens op youtube, zodat je wat uitlaten kunt horen. Het beste is natuurlijk om een uitlaat IRL te horen.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr mei 22, 2009 3:37 pm

    zoals Rick al zegt, zit er veel verschil in het geluid wat een sportuitlaat produceert.

    Hou je van diepe, donkere klanken of juist meer van het schellere, racy sound?
    Ook zijn er sportuitlaten die een wat bescheidener geluid produceren.
    Het is dus net wat je zoekt.
  • joengenduvel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 68
    GeregistreerdCOLON ma sep 03, 2007 11:21 am
    WoonplaatsCOLON Wellen ,Limburg , België
    CONTACTCOLON

    door joengenduvel » vr mei 22, 2009 5:45 pm

    wat een snelle reacties.
    Ja de uitlaat is een beetje zoeken.

    Welk type bougie moet er in een F en is er verschil in de magnecor setjes? buiten mpi vs vvc. Bestaan er alternatieven voor de rotor arm en verdeler kap of is OEM beter?
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » za mei 23, 2009 11:22 am

    Volgens mij is er geen verschil tussen de Magnecors setjes buiten de MPI en VVC.

    Er zijn volgens mij geen alternatieven voor de rotor arm en verdelerkap, dat zijn de kosten ook niet. Volgens mij ben je € 20,- samen ervoor kwijt.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • joengenduvel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 68
    GeregistreerdCOLON ma sep 03, 2007 11:21 am
    WoonplaatsCOLON Wellen ,Limburg , België
    CONTACTCOLON

    door joengenduvel » do jun 11, 2009 5:28 pm

    Blijkbaar heeft een 1.6i dezelfde ontsteking als een vvc.
    Waar kan ik dan best beginnen zoeken als ik slechte ontsteking heb? Ik dacht aan de bougies. Welke types hebben jullie steken?
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » do jun 11, 2009 5:42 pm

    is een 1.6 met mems 2 en 3 geleverd?

    Dat maakt namelijk wel wezenlijk verschil.
    dus met of zondor rotor en verdeelkap.
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • joengenduvel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 68
    GeregistreerdCOLON ma sep 03, 2007 11:21 am
    WoonplaatsCOLON Wellen ,Limburg , België
    CONTACTCOLON

    door joengenduvel » vr jun 12, 2009 10:26 am

    zonder verdeelkap.
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Re: Goede raad Ontsteking, Uitlaat

    door Erwin-VVC » vr jun 12, 2009 11:42 am

    joengenduvel schreefColonIk heb last van een beetje een slechte ontsteking.
    Nu wil ik graag de bougiekabels, de bougies en de rotor arm vervangen.
    Is dit goed zelf te doen?
    Ik heb wat gelezen over magnecore en zo maar, omdat ik met een 1.6 zit wist ik niet of dat verschil zou maken.

    Ook ben ik een van de pijpjes na de laatste demper verloren.
    Ik wil dus een nieuwe uitlaat, wat zijn de alternatieven en wat raden jullie aan?

    Alvast bedankt voor de hulp.


    Voor mij persoonlijk zeg ik de Daytona uitlaat ! klinkt erg mooi en niet te hard of te schel. Past wel bij de auto.(VVC)
  • joengenduvel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 68
    GeregistreerdCOLON ma sep 03, 2007 11:21 am
    WoonplaatsCOLON Wellen ,Limburg , België
    CONTACTCOLON

    door joengenduvel » vr jun 12, 2009 2:46 pm

    Ik heb een Remus uitlaatje besteld.
    Deze kwam met een certificaat zodat ik er ook mee door de keuring kan.
    Ik verwacht deze binnen 2 weken te hebben.

    Alleen de ontsteking moet dus nog beter. Als iemand ideeën heeft hoor ik ze graag.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » vr jun 12, 2009 3:12 pm

    joengenduvel schreefColonIk heb een Remus uitlaatje besteld.
    Deze kwam met een certificaat zodat ik er ook mee door de keuring kan.
    Ik verwacht deze binnen 2 weken te hebben.

    Alleen de ontsteking moet dus nog beter. Als iemand ideeën heeft hoor ik ze graag.


    Waar heb je die uitlaat besteld als ik vragen mag?
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • joengenduvel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 68
    GeregistreerdCOLON ma sep 03, 2007 11:21 am
    WoonplaatsCOLON Wellen ,Limburg , België
    CONTACTCOLON

    door joengenduvel » vr jun 12, 2009 3:18 pm

    Rally shop diest.
    Ben er voor mijn vorige auto ook al eens geweest en was er tevreden over.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » vr jun 12, 2009 7:01 pm

    Heb je ook een foto van de uitlaat? Ben wel benieuwd hoe die eruit ziet.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • joengenduvel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 68
    GeregistreerdCOLON ma sep 03, 2007 11:21 am
    WoonplaatsCOLON Wellen ,Limburg , België
    CONTACTCOLON

    door joengenduvel » za jun 13, 2009 9:16 am

    Nee, ik heb hier nog geen foto van. Van zodra hij aankomt post ik wel een foto.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten