BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Tikkend geluid uit dashbord
  • RONALD4LIFE
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 1
    GeregistreerdCOLON di apr 05, 2005 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Tikkend geluid uit dashbord

    door RONALD4LIFE » di apr 05, 2005 2:47 pm

    Sinds kort komt er een tikkend geluid uit mijn dashbord (alsof de hele tijd het knipperlicht aanstaat). Hoe sneller ik rij, hoe sneller het tikken. Behalve dat dit vrij irritant is doet ook mijn kilometerteller het niet meer en trilt de snelheidsmeter op het ritme van het tikken. Ik ben van plan het dashbord uit elkaar te halen. Weet iemand misschien hoe dit het beste gedaan kan worden?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di apr 05, 2005 4:26 pm

    Het lijkt me op een probleem met de EPAS. Daar kun je bij door enkel het zekeringkastje (enkel de kap, niet het hele ding) eruit te halen en de twee kapjes om de stuurkolom weg te halen.

    suc6 !
    Building >200BHP K-series
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » di apr 05, 2005 6:30 pm

    had ook zoiet, het bleek de kabel van de Km-teller te zijn die niet helemaal vast zat op de klok zelf. Ik heb geen foto maar als je omgekeerd in je zetel gaat liggen met een zaklamp in je mond, na het verwijderen van de afscheming van de electrische kast en zo, dan zie je de kabel erin toekomen. Haal die er eens af en steek hem terug op zijn plats totdat je een kleine klik hoort. Dan nog eens kijken of deze kabel niet teveel geplooid wordt in het vooronder en het zou opgelost moeten zijn. Op die manier moet je de hele mickmack niet demonteren want het is niet zo simpel, alles spant een beetje

    't amusement.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di apr 05, 2005 6:57 pm

    MGF_TV schreefColonalles spant een beetje


    tja, om ´t dashboard te verwijderen beginne men bij de T-bar :shock:
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » wo apr 06, 2005 12:19 am

    ...te verwijderen beginne men bij de T-bar...

    Oef :shock: echt waar ja?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo apr 06, 2005 12:22 am

    Demor schreefColon
    ...te verwijderen beginne men bij de T-bar...

    Oef :shock: echt waar ja?


    Het niveau stijgt op het forum... :wink:
    Lotus Elise S2 111s
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » wo apr 06, 2005 8:08 am

    Jupi, eerst doe je de kap open natuurlijk, ge moet de mensen niet verwarren 8)
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo apr 06, 2005 6:43 pm

    Demor schreefColonOef :shock: echt waar ja?


    Reken maar. Misschien krijg je het er uit als enkel de omranding van de raampilaar eraf rukt? Maar mijn ervaring heeft me geleerd, dat je eerst de T-bar, dan de middenconsole, dan de pilaarafdekking en dan pas het dashboard moet doen om breuken te vermijden.

    succes mate
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » vr apr 08, 2005 8:17 am

    Ik heb afgelopen zomer het dashbord verwijderd omdat ik ook een tikkend geluid had, wat bleek er lag een stekker van de kabelboom tegen de binnenzijde van me chasis te tikken......

    Het is geen leuk werkje maar je kan het doen in een uurtje of 4, ik heb het gedaan zonder de midden console te verwijderen, dus je kan je handrem etc laten zitten. Wel moet de omlijsting van de klok,radio enz eraf. Maar pas op wanneer je het dashboard eraf schuift, er zitten scherpe bevestigingen aan de zijstukken links en rechts van de radio omlijsting doe hier iets omheen om eea te beschermen. Ik zou eerst de tips opvolgen die je eerder hebt gehad voordat je eraan begint en wees voorzichtig zoals eerder vermeld eea breekt snel af.

    Succes MPMGF
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten