BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
Fje maakt raar geluid
  • draakje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON za maart 27, 2004 5:09 pm
    WoonplaatsCOLON Eindhoven (NL)

    Fje maakt raar geluid

    door draakje » za apr 02, 2005 8:32 am

    Het klinkt alsof er een steentje onder (voor) in de auto ligt dat rolt op ijzer. Ik hoor het in bochten, het rolt helemaal van links naar rechts. Mijn garage (geen MG dealer) heeft al gekeken maar niets kunnen vinden (raadde aan de radio wat harder te zetten, d-uh). Iemand van jullie een idee? Ik ga er anders mee naar een MG garage maar voordat ik allerlei zoek-uren moet gaan betalen en ze het ook niet kunnen vinden, dacht ik, ik vraag jullie om raad.

    Daarnaast, iemand een tip waar ik een seat lowering kit kan aanschaffen en is dat duur? Mijn man stapt nl. niet graag bij mij in de auto en dat is natuurlijk helemaal niet goed!

    Overigens wil ik ook eens laten kijken naar de vloer-bekleding, die is achter de versnelling/gas/rem een beetje aan het verslijten. Kan dit worden vervangen? En dan nog iets: wil ook een nieuwe versnellingspook aanschaffen + hoes om handrem is aan het slijten. Zijn er adressen die jullie aanraden?

    Alvast bedankt voor raad!! :lol:

    Groetjes, Yvonne, Eindhoven
  • draakje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON za maart 27, 2004 5:09 pm
    WoonplaatsCOLON Eindhoven (NL)

    door draakje » za apr 02, 2005 8:37 am

    um.. voor alle volledigheid: 't is een MGF amaranth uit 1998 (geen VVC)
    Gr, Yvonne
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    Re: Fje maakt raar geluid

    door Jupilerman » za apr 02, 2005 9:54 am

    draakje schreefColonHet klinkt alsof er een steentje onder (voor) in de auto ligt dat rolt op ijzer. Ik hoor het in bochten, het rolt helemaal van links naar rechts.

    In de bochten kunnen de banden tegen de plastiek wielkasten schuren, wat dat effect ook kan hebben. Maar als het van links naar rechts rolt? Onder je dashboard zit een overdwarse verstevingsbuis. Die loopt van de linker naar de rechterzijde. Het gebeurt wel eens dat er een stukje van de las breekt. Maar dan hoor je meer een krakend geluid ipv rollend. Komt het geluid van binnen of van buiten?

    draakje schreefColonDaarnaast, iemand een tip waar ik een seat lowering kit kan aanschaffen

    Bij Brow & Gammons.http://www.ukmgparts.com/
    Maar verwacht geen wonderen. De zitting van de zetels hangt vast a/h frame met ijzeren staafjes met haakjes op de uiteinden. Die staafjes worden vervangen door veertjes. dwz dat er al wat gewicht in de zetel moet zitten om hem te laten doorzakken. dus, de zitting komt pas lager te staan eens je er inzit. Ik vermoed dat jij stoelen wil die zowieso lager staan.


    draakje schreefColon vloer-bekleding, die is achter de versnelling/gas/rem

    Ik vrees dat je hier het volledige vloertapijt zal moeten vernieuwen.
    Eveneens bij Brown&Gammons. Maar je kan eveneens bij Maarten
    http://www.mgfnl.nl/ langsgaan

    draakje schreefColonwil ook een nieuwe versnellingspook

    Laat je verleiden tot de slick shift:? Afbeelding
    draakje schreefColonhoes om handrem

    Ook bij Maarten of B&G voor standaardkleuren. Voor een afwijkend kleurenpalet. http://www.ictnv.be
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » za apr 02, 2005 10:16 am

    ...raadde aan de radio wat harder te zetten.....

    :lol: kostelijk :lol:

    Seat Lowering kit: http://newtoncomm.co.uk/servlet/NewtonProduct?display=1051&car=1
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za apr 02, 2005 6:12 pm

    Welkom op het forum !

    Ik denk dat je dit met een versnellingspook bedoelt:
    http://www.mgfnl.nl/Onderdelen_nieuw/interieur/8_versnellingspoken_en_handremmen/versnellingspoken_en_handremmen.html

    Kijk voor het steentje eens in het subframe, dat bestaat uit lange holle buizen met grote ronde gaten erin :)

    Overigens kun je voor diverse onderdelen eens een kijkje nemen op ebay.co.uk:
    http://search.ebay.co.uk/mgf_W0QQsojsZ1QQfromZR40

    Zoeken op mgf, mg f, mg tf en mgtf levert vaak een hoop op.
    Building >200BHP K-series
  • draakje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON za maart 27, 2004 5:09 pm
    WoonplaatsCOLON Eindhoven (NL)

    door draakje » za apr 02, 2005 7:54 pm

    Hallooo!
    Hartelijk dank voor jullie snelle reacties. Bij Maarten heb ik inmiddels hoezen in bestelling gedaan voor de handrem/versnellingspook. Op Ebay heb ik een supermooie leren momo 'knop' gevonden, maar ik wacht nog even met bieden (heb jullie nu niet op ideeën gebracht hè :lol: ) Ook op ebay een nieuwe vloerbedekking voor een heel leuke prijs. Nog ff wachten. Erg leuk trouwens, dat ebay afstruinen 8)

    Over dat geluid, het komt van buiten. Ik heb alle bakjes al eens open gehad of daar misschien iets inlag maar dat is het niet. Het komt volgens mij niet van binnen en ik heb zelf het idee dat het aan de voorkant is, maar tja...

    Um.. ik wil niet al te blond overkomen (want dat ben ik niet) maar Sander, wat bedoel je met het subframe?
    Groetjes van Yvonne
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo apr 03, 2005 12:02 am

    Als je onder de auto kijkt zul je zien dat er zowel voor als achter een "los" frame hangt waar de ophanging van de wielen aan vast zit. Dat frame bestaat uit holle "buizen" waar goed een steentje heen en weer in kan rollen.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo apr 03, 2005 12:07 am

    Sander schreefColonAls je onder de auto kijkt zul je zien dat er zowel voor als achter een "los" frame hangt waar de ophanging van de wielen aan vast zit. Dat frame bestaat uit holle "buizen" waar goed een steentje heen en weer in kan rollen.

    Klopt, maar het lijkt me sterk dat er ten eerste een steentje in zou geraken en dan ook in zou blijven, en ten tweede dat het zoveel lawaai zou maken dat je het binnen kan horen.
    Het kan eigenlijk zoveel zijn, en als je het zelf nog niet gehoord hebt is een diagnose stellen nog eens, eens zo moeilijk. Bv. als eens aan de deuren gedacht, ligt daar niks los in ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » zo apr 03, 2005 10:48 am

    Een afgebroken windowstopper bijv.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo apr 03, 2005 11:13 pm

    zou kunnen....maar dan zou het wel te merken zijn aan de raamstelling natuurlijk.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • dtr
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON do okt 12, 2006 6:45 pm
    WoonplaatsCOLON Oost-Vlaanderen

    door dtr » wo jun 20, 2007 9:26 pm

    ik heb momenteel hetzelfde 'probleem'

    in de bochten hoor je duidelijk een steentje (?) van links naar rechts rollen ergens vooraan de wagen...

    iemand reeds enig idee waar dat 'steentje' zich zou kunnen schuilhouden ?

    dank
    MG TF '03 elegance
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten