WIE : tips voor aansluiten druppellader
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    WIE : tips voor aansluiten druppellader

    door PieterV » do feb 26, 2009 8:10 pm

    Ik heb vandaag de CTEK7000 druppellader gekocht. Werkt al meteen fantastisch. Heeft div. functies waaronder natuurlijk het druppelladen. Daarnaast ook "sneeuwvlok stand" voor het laden onder koudere omstandigheid / "supply" als een zg. voedingstand / "recond" om een volledig ontladen accu snel weer te laden (10 min.).

    Wie heeft er ervaring met dit apparaat :?:

    Ik heb de polen van de lader vastgemaakt aan accu met de accuboutjes. vandaaruit loopt er een kable met een klik-aansluiting. Om te voorkomen dat ik na elk ritje de "motor"kap moet openen om aan te sluiten, zoek ik naar een tip om ergens een "buiten-aansluiting" te maken.
    Wie heeft daar ervaring mee :?:
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do feb 26, 2009 8:57 pm

    Ik heb een CTEK3600 en ben er zeer over te spreken. Deze winter was hij stuk geraakt en ik heb zonder probleem een nieuwe gekregen ondanks dat de mijne al +2 jaar oud was.
    Ik heb ook al gedacht aan een stekkertje te plaatsen, maar heb dit voorlopig nog niet gedaan, omdat ik 2 wagens aan de druppellader dien te hangen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » do feb 26, 2009 10:01 pm

    Ik ga er van uit dat de TF een NIET geschakelde sigaretten aansteker heeft (spanning blijft er op als je het contact UIT zet). Hierdoor kan je met een plug de auto aan de lader hangen. Is wat makkelijker dan elke keer je klep open en dicht doen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do feb 26, 2009 10:04 pm

    Ik ken het probleem inderdaad ook, in een kleine stalling is het ook iedere keer een heel probleem om de procedure:

    Van het alarm, achterklep open, voorklep open, aansluiten, voorklep tegen de aanslag dicht, achterklep dicht, met de sleutel op slot....

    Te doorlopen.


    Ik heb eigenlijk nog altijd het idee dat een losse sigarettenaansluiting (ik voedt m'n tripmaster en tom tom met een constante voeding direct van de accu, zo is een 12v plug weggewerkt onder het dashbord de perfecte aansluiting is voor een druppellader.

    Een stuk vriendelijker om je auto aan 12V voeding te hangen.
    (gek, het zit zo in m'n auto en toch volg ik altijd methode 1 :oops: )
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do feb 26, 2009 10:37 pm

    Ik ben ook wel benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft.
    Op deze site was ik een handleiding tegengekomen om een druppellader in te bouwen. Als voorbeeld gebruiken ze een oude AR Spider. Je zit dan alleen nog met het probleem om een buiten-aansluiting te maken.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do feb 26, 2009 10:48 pm

    Je moet er wel vanuit gaan dat de ruimte in het vooronder niet waterdicht is, daar zul je dus met de acculader rekening mee moeten houden.

    Wat verder van belang is: staat de auto binnen in een afgesloten garage of buiten.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do feb 26, 2009 10:50 pm

    Ik zit eraan te denken om de acculader in de opbergbox te zetten, daar komt dan geen water bij.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do feb 26, 2009 10:51 pm

    Een Ctek is wel spatwaterdicht, maar ik begrijp het probleem niet.
    Er zit bij een Ctek een kabel bij welke je tussen de batterijbornen schroeft en aan de andere kant voorzien is van een stekker waar je de Ctek in kan pluggen.
    Monteer deze stekker ergens op een onzichtbare plaats in de grille bv. en klaar !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do feb 26, 2009 10:56 pm

    Dat wist ik niet dat de Ctek spatwaterdicht is.
    Ik heb de Ctek 3600 besteld, maar nog steeds niet binnen. :evil:
    Vandaar dat ik ook niet weet hoe ik het beste de Ctek in de F kan plaatsen en waar ik de stekker kan plaatsen. Zodra ik de Ctek binnen heb en het een beetje weer is ga ik er mee aan de slag.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    door PieterV » do feb 26, 2009 11:05 pm

    Bruno schreefColonEen Ctek is wel spatwaterdicht, maar ik begrijp het probleem niet.
    Er zit bij een Ctek een kabel bij welke je tussen de batterijbornen schroeft en aan de andere kant voorzien is van een stekker waar je de Ctek in kan pluggen.
    Monteer deze stekker ergens op een onzichtbare plaats in de grille bv. en klaar !


    Hier heb ik ook aan zitten denken. Dan kan de Ctek gewoon in mijn garage blijven en hoef ik slechts de stekkers te verbinden met elkaar. Volgens de leverancier kan ik de kabels die aan de accu waren verbonden, gewoon met een kroonsteenje doorverlengen.

    Wat me het moeilijkste lijkt om op een nette manier de stekker weg te werken en vast te zetten. Moet ook even de weg van de accu naar de grille ofzo weten te vinden. (is voor mij allemaal onbekend terrein..)
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Avatar gebruiker
    mgeeke
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 146
    GeregistreerdCOLON za okt 14, 2006 9:37 pm
    WoonplaatsCOLON ZINGEM (OUDENAARDE)

    door mgeeke » do feb 26, 2009 11:16 pm

    Ik heb de optimate 3 druppellader aan de TF gekoppeld, werkt al 2 jaar zonder probleem.
    Heb het kabeltje aan de batterij polen bevestigt met aan het andere uiteinde klik connectie, de lader blijft steeds aan de muur hangen juist voor de TF. Moet dus wel de klep nog openen, de fiche tussen de bumpergaten laten slingeren lijkt me niet zo goed in verband met lakschade of andere schade door wijving tussen de onderdelen.

    Kun je dan als je aan de fiche die aan de batterij hangt een sigarettenplug monteren en deze daar dan in de sigaretten houder opladen in plaats van aan de batterij?
    MG TF 80th Anniversary Starlight Silver, Burgundy Red kap, Grenadine alcantara/Black leder interieur, 16" darkchrome, EVC klep open, chrome thrunk inserts, chrome lights, alu brushed dash kit, chrome airvents, chrome lighter, chrome ashtray, chrome pedals, silver carbon gear knob, silver carbon door pod inserts, chrome door pod surrounds, chrome meter en clock rings, chrome belt guides en tidies
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » vr feb 27, 2009 12:48 pm

    Iets zegt mij dat je de stekker zo moet plaatsen dat hij vanzelf en zonder schade verbreekt als je doorrijdt zonder hem uit te trekken..... :roll: :roll:
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr feb 27, 2009 1:15 pm

    mgeeke schreefColon...Kun je dan als je aan de fiche die aan de batterij hangt een sigarettenplug monteren en deze daar dan in de sigaretten houder opladen in plaats van aan de batterij?


    Bij een Mk1 zeker niet omdat de houder is afgesloten als het contact af staat. Bij een Mk2 weet ik het niet.
    Vandaar dat ik een directe voeding heb voor een separate 12V aansluiting in de auto.
    (De standaard 12V aansluiting zit in de F niet op de meest prettige plaats om de voeding van je tom tom vandaan te halen)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    mgeeke
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 146
    GeregistreerdCOLON za okt 14, 2006 9:37 pm
    WoonplaatsCOLON ZINGEM (OUDENAARDE)

    door mgeeke » vr feb 27, 2009 1:28 pm

    Ja oke, maar als de sigarettenaansteker nu altijd stroom heeft kun je dan via deze dan de batterij van de wagen laden i.p.v. rechtstreeks aan de batterij?
    MG TF 80th Anniversary Starlight Silver, Burgundy Red kap, Grenadine alcantara/Black leder interieur, 16" darkchrome, EVC klep open, chrome thrunk inserts, chrome lights, alu brushed dash kit, chrome airvents, chrome lighter, chrome ashtray, chrome pedals, silver carbon gear knob, silver carbon door pod inserts, chrome door pod surrounds, chrome meter en clock rings, chrome belt guides en tidies
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » vr feb 27, 2009 1:38 pm

    mgeeke schreefColonJa oke, maar als de sigarettenaansteker nu altijd stroom heeft kun je dan via deze dan de batterij van de wagen laden i.p.v. rechtstreeks aan de batterij?


    Ja dat kan gewoon. MK1 is geschakeld dus contact uit geen spanning op de sigaretten aansteker. En volgensmij is het bij de MK-2 en daarna niet het geval. Je kan dan gewoon een lader er op zetten.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten