BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Inbouwdiepte luidspreker in de deur en plaats van versterker
  • Avatar gebruiker
    bartje01
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 6:57 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo (O) NL

    Inbouwdiepte luidspreker in de deur en plaats van versterker

    door bartje01 » di jan 20, 2009 5:22 pm

    Wie kan mij vertellen wat de maximale diepte is voor het inbouwen van de grote 16,5 cm luidsprekers in de deuren van mijn MG TF. Ik heb n.l. een compo set van Audio System, de Radion 175, op het oog om aan te schaffen. Deze hebben een diepte van 62 mm. Maar ik weet niet of dit past. Ook zou ik willen weten of het mogelijk is om een versterker op de wand achter de bestuurdersstoel te schroeven. Dit i.v.m. de benzintank die hier achter zit.

    Alvast bedankt voor het meedenken.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » di jan 20, 2009 7:53 pm

    Interessante aanpassing, audio upgraden is altijd leuk maar het moet inderdaad wel passen.

    Ik vraag me echter af wat je met de versterker wilt in een Tf, je hebt dan al een T-bar met speakers achter je. Een eventuele subwoofer kan ik me eventueel nog wel voorstellen, die heeft een eigen versterker nodig. (Lastig met plaatsen denk ik, want dan heb je echt een hele platte sub nodig. En al zijn er hele platte, zo plat..) Voor de speakers in de deuren zou je toch wel genoeg moeten hebben aan de versterker in een goede radio :?:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di jan 20, 2009 8:35 pm

    pfff, die van mij liggen er momenteel uit, maar ergens op de grote stapel op de zolder van m'n sleutelplaats, voor m'n gevoel 62 mm: zal net iets dieper zijn dan de originelen.
    Versterkers worden nogal eens onder de stoel geplaatst.

    Ik geloof helemaal niet in "ICE" in auto's, die zijn gemaakt om mee te rijden en niet om naar muziek te luisteren. Zeker niet in een open (T)F maar succes ermee...
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Geert ZTF
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 16
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON Zulte B.

    door Geert ZTF » di jan 20, 2009 8:37 pm

    Je zou best eerst je deurpaneel afnemen voor de zekerheid en meten hoeveel diepte je hebt. Niet proberen de afdekkapjes van je luidspreker alleen af te nemen, want meestal loopt dit slecht af.
    Het deurpaneel afnemen is niet zo moeilijk hoor.
    De beste plaats voor een versterker is onder de passagierzetel, waarbij de bekabeling mooi onder het tapijt kan gestopt worden.
    Je kan dan verder naar achter om een subwoofer in de koffer te plaatsen.
    Passende en betere luidsprekers achteraan zijn oa. te verkrijgen bij MGF centre. Daarvoor moet de T-bar er wel af.
    -MG TF 135 Royal Blue bj. 2003, sportspack 1en 2, Toninox sportuitlaat, chroompack, lederpack.
    -MG ZT-T Royal Blue 2004
    -MG B Iris Blue 1966
    MG car club Belgium member, MG car club England member
  • JK1985
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 24
    GeregistreerdCOLON ma sep 01, 2008 2:03 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen, Overijssel

    door JK1985 » di jan 20, 2009 10:44 pm

    Versterker kan prima achter de passagierstoel. Heb hem er zelf ook liggen en vast gemaakt met wat dubbelzijdige tape. de stoel zit ook meestal tegen de versterker aan (hij kan dus geen kant op)
    MG TF 135, 11 spoke anniversary velgen, Toyo T1-R.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jan 20, 2009 10:58 pm

    Ik ben dan wel een audiofiel, maar in de MG moet het niet te gek zijn, alhoewel ik toch ook een Focal set heb aan een Alpine radio (Met I-pod) en ...een Alpine versterker. Een subwoofer vond ik erover en de Focal's leveren genoeg bass met de versterker.
    Ondanks de Alpine radio 2X50 watt beloofd, is er toch een hemelsbreed vershil met de extra versterker. Bij mij zit de versterker met parkers vast in de tapijt en isolatiemat achter de zetels. Zeker geen schroeven door de metalen plaat schroeven, want dan is de benzinebak aardig dichtbij.
    Een subwoofer in de koffer gaat niet veel uithalen, want er zit nog een motor tussen koffer en passagiersruimte. Wil je er toch één, kan je er o.a. kopen die achter de zetel passen in spie-vorm. Ik heb deze horen spelen, en dat was echt wel zeer kwaliteitsvol. Merk moet ik eens opzoeken.
    Maar nogmaals, t'mag wel degelijk goed spelen, maar t'mag imo ook niet te veel wegen, daarenboven hoor ik ook graag de Phoenix zijn subwoofer :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » wo jan 21, 2009 1:18 pm

    Denk dat je met deze info wel aardig wat kan Bartje :wink: en ook ik weer wat geleerd 8)
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    ice

    door mgf_stefke » wo jan 21, 2009 8:04 pm

    focal
    heeft subwoofers

    met in gebouwde versterker erin
    en passen achter de zetels
    dit heb ik ook ben trouwens zeer te spreken over
    het geluid dat het geeft
    :wink:
  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door Powerman » do jan 22, 2009 4:42 am

    het onder de stoel plaatsen van de versterker op het tapijt geeft dit geen koelings problemen.

    Heb een Lanzar opti drive plus 100 versterker die ik wil plaatsen


    Bruno heb jij de FOCAL 165 KRX2 speaker set :?:

    ben nl ook nog op zoek naar een paar high end speakers voor mn audio project
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do jan 22, 2009 2:46 pm

    Oei, dat moet ik eens opzoeken eerlijk gezegd. Ze zijn in iedere geval al wel wat jaren oud ondertussen (ik denk dat ze dateren van 1999) maar ze doen het nog steeds super goed.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten