












Bruno schreefColonAls je dan toch fun wil, sterker nog als je het maximum van fun wil behalen voor een trip als deze. Is er niks dat een Bowler overstijgt. Kan je misschien wel huren ergens![]()
WAAR SLAPEN WE?
Een tent kun je achterin gooien maar is lastig mocht de temperatuur stevig dalen. Daarom hebben we prima slaapplekken uitgekozen waar we ’s avonds klassieke apres ski’s kunnen houden. Het wisselt tussen cabins en hotels waar je slaapt tussen 10 en 35 euro per persoon.
WAT IS HET INSCHRIJFGELD?
Het inschrijfgeld voor onze budget charity trips bedraagt normaal gesproken 480 euro per persoon. Maar omdat de Noordkaap Challenge een kleine twee weken duurt kost deelname aan deze trip slechts 360 euro pp.
WAT MOET IK DOEN?
Deze Challenge heeft alles in zich van een easy entry: laag inschrijfgeld, 12 dagen onderweg, geen visum nodig, instap met eigen auto en minimale tuning. Het is een korte Challenge die je in principe met iedere APK gekeurde auto op winterbanden kunt rijden. Winterbanden zijn verplicht in een aantal landen en een noodzakelijke aanvulling voor het hoge Noorden.
Verder raden we aan je auto met extreme koelvloeistof te vullen en mocht je ze hebben liggen een aantal verstralers voor op de bumper. Mocht je verder willen gaan dan kun je ook nog denken aan olie te mengen met antivries (60/40 verhouding). Dit geeft bescherming tot circa minus 50 graden Celsius. Ruitenwisservloeistof tot minus 65 graden Celsius. Extra (gel) accu. Banden met wintercapaciteiten, mogelijkheid om spikes te plaatsen. Siliconen spray voor deurrubbers tegen vastgevroren deuren. Start- en deurspray. Ramen voor vertrek behandelen met Rain Off tegen ijsvorming. Zover de auto. Vergeet niet warme kleding, een warme slaapzak en natuurlijk een fles Beerenburg mee te nemen.
Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.