Trip naar de Noordkaap
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Trip naar de Noordkaap

    door camiel456 » zo maart 09, 2014 11:11 pm

    Vrienden,

    Ik ga met een vriend in december de "Noordkaap challange"" rijden.
    Altans, dat is het plan!
    Vanuit Hilversum naar de noordkaap en terug via een lekker route die nog geheel onbekend is!
    http://www.noordkaapchallenge.com
    Leuk!

    We zitten er aan te denken om dit met mn Trophy te doen, Maar.....

    Het is daar natuurlijk koud (-20) en veel sneeuw en kou en nog eens kou.
    Behalve winterbanden, hoe zou ik mijn auto hier nog op voor kunnen bereiden,
    Of is dit juist af te raden met de MG?
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Trip naar de Noordkaap

    door Rob » ma maart 10, 2014 3:29 am

    Normaal moet -20 geen probleem zijn maar of de Trophy nu de meest geschikte auto is voor zoiets waag ik te betwijfelen. Of is dat net de uitdaging voo je.
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Trip naar de Noordkaap

    door Andros » ma maart 10, 2014 12:01 pm

    Pak hier inderdaad lekker een Land Rover voor oid. Maar om met een middenmotor achterwielaangedreven sportwagen die toch te gaan doen in de winter, dat balanceert een beetje tussen "dapper" en "idioot". Ik wil zelf ook nog eens met de MG die kant op maar echt liever in de zomer. Al was het maar om daar gewoon licht te hebben en de middernachtzon en het noorderlicht te aanschouwen.
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: Trip naar de Noordkaap

    door amnon » ma maart 10, 2014 2:45 pm

    De enige reden die ik kan verzinnen om het te doen met je Trophy is de splitter voor, kun je lekker sneeuwschuivertje spelen :-)}

    Als je mee gaat doen, het was leuk dat er een rode Trophy bezitter op het Forum was. Wordt je volgende auto ook weer een MG?
    Camiel, dat ga je toch niet doen hè...?
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Avatar gebruiker
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

    Re: Trip naar de Noordkaap

    door Bart-K » ma maart 10, 2014 5:15 pm

    Lijkt me een supertrip!!

    Maar ik zou dit niet met je eigen trophy doen, als je het per sé met een MG wilt doen (natuurlijk, waarom niet!!) dan zou ik hiervoor een budget Fje aanschaffen, desnoods in de UK waar ze helemaal niets kosten.
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

    You can be a child once, but immature all your life...

    https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Re: Trip naar de Noordkaap

    door Sjonnie » ma maart 10, 2014 7:51 pm

    Of je troggelt deze van de huidige eigenaar af. Toch een MG en ook nog AWD. Wat wil je nog meer :wink:

    Draadje hier te lezen: http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=631953

    Greetz,

    Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Trip naar de Noordkaap

    door Tukker » di maart 11, 2014 5:41 pm

    Het heet niet voor niets een challenge!

    Het lijkt mij een mooie uitdaging met de MG:

    Voorbereiding:
    - Koelvloeistof tot -30 minimaal.
    - gaten langs softtop afdichten. (hardtop is voor watjes)
    - Accu duur test
    - rijhoogte verhogen
    - remvloeistof vervangen (vocht)
    - Brandstof filter vervangen (vocht)
    - grote beurt
    - Info zoeken winter trails



    reserve delen:
    - Olie
    - Koelvloeistof
    - plug radiateur
    - Tools
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Re: Trip naar de Noordkaap

    door camiel456 » di maart 11, 2014 9:20 pm

    Nou kijk, ik ga dit met een vriend van me doen. En we kennen elkaar goed al een aantal jaren.
    Dus we willen dit wel met een andere auto doen. Maarja, Kosten enzo. Dat is gewoon duur om weer iets aan te schaffen voor 2 weken.
    Maar we weten ook dat we dit waarschijnlijk niet optijd regelen waardoor we alsnog met de MG gaan.
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Trip naar de Noordkaap

    door luigi1515 » wo maart 12, 2014 8:03 pm

    Als je het met de F gaat doen vind ik het wel echt gaaf!
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Trip naar de Noordkaap

    door brusten » wo maart 12, 2014 8:33 pm

    als het sneeuw geen halve meter hoog ligt heb je een kans anders ben je wel gejost denk ik :lol:
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Re: Trip naar de Noordkaap

    door camiel456 » wo maart 12, 2014 10:22 pm

    Het lijkt ons top om met een oude Mini te gaan.

    Het is al eens gereden met een oude saab 900 en oude mini etc.
    Dus het ''kan''wel!

    Maar als er veel sneeuw en ijs ligt. (wat er ligt want het is de noordkaap!)
    Dan ben ik bang dat we vaak achterste voren staan met de MG, wat wel gevaarlijk is op hoge snelheid in bochten.....
    Ook met winterbanden natuurlijk.
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Trip naar de Noordkaap

    door Bruno » wo maart 12, 2014 10:45 pm

    Als je dan toch fun wil, sterker nog als je het maximum van fun wil behalen voor een trip als deze. Is er niks dat een Bowler overstijgt. Kan je misschien wel huren ergens :wink:

    Neem nu één van de eerste generaties hierin; een Wildcat : http://www.youtube.com/watch?v=dLvlfAyduvA
    je kan ook voor modernere versies gaan, zoals een EXR uiteraard, maar ik zou met de eerste al genoegen nemen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Re: Trip naar de Noordkaap

    door camiel456 » wo maart 12, 2014 11:12 pm

    Hahahaha ja super! Graag! maar toch wel Budget overstijgend! :P
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Trip naar de Noordkaap

    door brusten » wo maart 12, 2014 11:13 pm

    Bruno sarcastje :lol: :lol: :lol:
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Trip naar de Noordkaap

    door Tukker » vr maart 14, 2014 11:57 am

    Bruno schreefColonAls je dan toch fun wil, sterker nog als je het maximum van fun wil behalen voor een trip als deze. Is er niks dat een Bowler overstijgt. Kan je misschien wel huren ergens :wink:



    Wat is dan nog de challenge? :? Je slaapt ook al in een hotel. :lol:



    WAAR SLAPEN WE?

    Een tent kun je achterin gooien maar is lastig mocht de temperatuur stevig dalen. Daarom hebben we prima slaapplekken uitgekozen waar we ’s avonds klassieke apres ski’s kunnen houden. Het wisselt tussen cabins en hotels waar je slaapt tussen 10 en 35 euro per persoon.

    WAT IS HET INSCHRIJFGELD?

    Het inschrijfgeld voor onze budget charity trips bedraagt normaal gesproken 480 euro per persoon. Maar omdat de Noordkaap Challenge een kleine twee weken duurt kost deelname aan deze trip slechts 360 euro pp.

    WAT MOET IK DOEN?

    Deze Challenge heeft alles in zich van een easy entry: laag inschrijfgeld, 12 dagen onderweg, geen visum nodig, instap met eigen auto en minimale tuning. Het is een korte Challenge die je in principe met iedere APK gekeurde auto op winterbanden kunt rijden. Winterbanden zijn verplicht in een aantal landen en een noodzakelijke aanvulling voor het hoge Noorden.
    Verder raden we aan je auto met extreme koelvloeistof te vullen en mocht je ze hebben liggen een aantal verstralers voor op de bumper. Mocht je verder willen gaan dan kun je ook nog denken aan olie te mengen met antivries (60/40 verhouding). Dit geeft bescherming tot circa minus 50 graden Celsius. Ruitenwisservloeistof tot minus 65 graden Celsius. Extra (gel) accu. Banden met wintercapaciteiten, mogelijkheid om spikes te plaatsen. Siliconen spray voor deurrubbers tegen vastgevroren deuren. Start- en deurspray. Ramen voor vertrek behandelen met Rain Off tegen ijsvorming. Zover de auto. Vergeet niet warme kleding, een warme slaapzak en natuurlijk een fles Beerenburg mee te nemen.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten