Rijstijl MGF (T) rijders
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Rijstijl MGF (T) rijders

    door Gydotron » ma okt 01, 2012 12:23 pm

    Zelf ben ik iemand van het rustige rijtype en spreek de nodige pk's eigenlijk zelden of nooit aan.
    Dit weekend zijn we er even uit geweest en zijn we vanuit Cadzand via de polders helemaal naar huis gereden. Een erg mooie en rustige streek. Ik vind het zalig om rustig te rijden en de omgeving op te nemen.

    Ik vraag me af wie in welke categorie zit, nml de sportieve rijder of de ontspannen rijder?
    Ik ben eigenlijk ook wel eens benieuwd welke leeftijd bij welke rijstijl.

    Ik ben 52 jaar en zoals reeds gezegd, rustig en toeristisch rijder.

    En nu jullie....


    Grtn Guido
    MGF
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door Sander » ma okt 01, 2012 1:00 pm

    Dat hangt bij mij sterk van de wagen F.

    1) Met de Yaris kan ik niet hard rijden omdat de wagen daar niet toe uitnodigt. Hard rijden met de Yaris is 130. Terwijl hij toch perfect 180 loopt. (100pk)

    2) De F wordt al wat sportiever gereden. Het is leuk om af en toe een stukje wat sportiever te rijden, maar ook naar het strand cruisen is ultiem.

    3) De ZR is evil. Zeker na de chiptuning hangt hij enorm aan het gas. Een paar millimeter gaspedaal vertaald in een verslavende acceleratie waar je meer van wilt. Het is de meest lastige wagen die ik ooit heb gehad om je in te gedragen. Misschien ook omdat het een wolf in schaapskleren is, krijg je minder respect van mede weggebruikers, waardoor je sneller de behoefte hebt jezelf te bewijzen.

    4) De Lotus is dubbel. Nodigt uit tot knallen, zoals de ZR, maar is ook super vet om rustig (exhibitionistisch) mee te cruisen, omdat de meeste medeweggebruikers je respecteren en waarderen en bijzonder vinden. Toen ik met een R8 reed werd ik omsingeld door golfjes met petjes en beschoten door blackberries. De (gele) Lotus trekt zwermen met kinderfietsjes aan. De R8 is een minimaal even bijzondere verschijning en trok evenveel aandacht maar het type aandacht daarin ervoer ik toch als een stuk negatiever.


    En oja, 32 ;)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door BlackFox » ma okt 01, 2012 2:34 pm

    Zodra de motor warm is: gas erop!
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door Tukker » ma okt 01, 2012 3:11 pm

    Sportief en rustig afhankelijk van wie er op de bijrijdersstoel zit. :D

    ruim veertig.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door Andros » ma okt 01, 2012 6:25 pm

    Bijna 25 en zoals sommigen hier weten heb ik soms nogal een zware rechtervoet :no: :devil-(
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Rijstijl MGF (T) rijders

    door Ultimate » ma okt 01, 2012 6:41 pm

    24: Ligt aan me dag, over het algemeen sportief en snel in en uit de bochten.
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door Bart-K » ma okt 01, 2012 6:49 pm

    28, helemaal afhankelijk van de dag en de weg.
    Soms rustig toeren en soms alles uit de kast :twisted:
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

    You can be a child once, but immature all your life...

    https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door Gydotron » ma okt 01, 2012 7:42 pm

    Misschien even vermelden dat ik altijd een rustig rijder ben geweest.

    Vandaag een Peugeot 407 SW met 2.0 HDI motor gekocht. Amper 12000,- km op de teller en een rij vol opties.
    Ik zal er de eerste maand of 2 niet mee mogen rijden, volgende week wordt ik geopereerd voor een hernia aan mijn nek.
    Afbeelding

    Grtn Guido
    MGF
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door MGTF2002 » ma okt 01, 2012 8:14 pm

    Mijn rijstijl ligt aan mijn eigen gemoedsrust en wie er naast me zit.

    Meestal lekker rustig toeren. Maar op z'n tijd wil ik, bij warme motor, ook wel eens lekker doortrekken.
    Het hoeft voor mij niet hard te gaan. Maar soms is het testen van de wegligging en het geluid ook fun.
    De wilde haren zijn al weg. dus voor mijn kapsel hoeft het niet zo.

    Eric, Bijna 50.
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door Rob » ma okt 01, 2012 8:21 pm

    Mijn vrouwlief heeft eens ooit gezegd dat ik rij als een oud wijf. Ik ga zelden harder als 90 km/h op de autosnelweg en nooit harder als 50 km/h binnen de bebouwde kom.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door ttdesign6 » ma okt 01, 2012 9:16 pm

    Als het zaakje goed op temperatuur is ga ik er graag goed vandoor, zeker op de snelweg. Over het algemeen ben ik een doorrijder, maar aangezien het beestje me veel waard is rij ik altijd met mate.

    Tom, 23
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door Tukker » ma okt 01, 2012 9:23 pm

    Rob schreefColonMijn vrouwlief heeft eens ooit gezegd dat ik rij als een oud wijf. Ik ga zelden harder als 90 km/h op de autosnelweg en nooit harder als 50 km/h binnen de bebouwde kom.


    Zo te lezen heeft zij gelijk. ;)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door etienne » ma okt 01, 2012 10:11 pm

    Ik hou van doorrijden en waar ik kan trek ik hem ook flink door 8)

    Etienne 43 lentes.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door Bruno » di okt 02, 2012 12:39 am

    Met de Mercedes gezapig, als een bompa (op enkele uitzonderingen na).
    Met de C70 rustig, tenzij op de autosnelweg, want hernemen doet hij zalig.
    Van de F zijn gaspedaal kan ik niet afblijven en dus wordt deze zeer sportief bereden (ik wil alle paardjes wakker houden).

    Met de ZR en de 114 op circuit als een oud wijf :wink:

    en ik ben 44 !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door Ronald MG TF » di okt 02, 2012 12:53 am

    Een vrij normale tot sportieve rijstijl....
    Hou me verder redelijk aan de max snelheden....

    Op circuit... de limietjes opzoeken.... :mrgreen:

    Ben 55 jaar jong...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten