BUTTON_POST_REPLY 34 berichten
MG gerelateerd Video links hier ajb
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

Re: MG gerelateerd Video links hier ajb

door Bruno » zo apr 03, 2016 11:20 am

Als je het goed wil doen, kan je hem niet beter maken. Je moet immers een keuze maken of je de wagen voor circuitdoeleinden gebruikt of voor de openbare weg. De remmerij voor circuit, remt pas bij genoeg warmte, wat wil zeggen dat op de openbare weg, je totaal geen remkracht zou voelen en er geen zandbakken zijn daar om je af te remmen ;-). De banden voor circuit zijn niet roadlegal en de ophanging voor circuit is op de openbare weg een aanslag op je lichaam.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » zo apr 03, 2016 12:12 pm

Airducts naar de remmen toe ?
    Hoe is de staat van de remblokken achteraan (als er achteraan minder remt dan voorheen, dan is er nog meer werk vooraan te doen) ?
    Lichtere velgen ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » zo apr 03, 2016 3:01 pm

Remblokjes zijn rondom goed als nieuw. EBC Yellowstuff. Ik was over Refstuff zeer tevreden, maar eerste aanrem op openbare weg was nihil. Ik moest altijd een keer of 5 goed trappen voor hij remde, maar op het circuit daarentegen was ik meer tevreden dan de door EBC aangeraden Yellowstuff. Redstuff is eigenlijk voor zwaardere auto's maar bleef op circuit gewoon goed remmen. Nu echter, kan ik alleen zeggen dat het de remvloeistof moet zijn, want Hubert had er geen last van en die had niet lang geleden de vloeistof vervangen...
    Er zijn ook winsten te behalen uit een bredere band voor. Er is veel onderstuur als het hard de bocht om gaat.
    Ik ga niet zo ver als LSD en lichter vliegwiel. Bij koeling met airducts ben ik bang voor eenzijdige koeling en dan kromtrekken van disks. We hebben er zo ook genoeg lol in. Maar het is waar, de laatste twee jaar zijn mijn enige openbare weg kilometers die van en naar circuits en events toe.
    Het blijft een machtige machine hoor.
    :worship(
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » di apr 05, 2016 6:17 pm

Jammer van de schade, maar goed om te lezen dat je er positief naar kijkt en de boel gewoon weer opgelapt gaat worden. Hopelijk is het met nieuwe remvloeistof volgende maal beter thumbsup
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 34 berichten