MG gerelateerd Video links hier ajb
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: MG gerelateerd Video links hier ajb

    door amnon » zo maart 29, 2015 7:54 pm

    Coen schreefColonMet welke trackday organisatie rij je?

    Verschillend, dit was via Vrijrijden.nl dat is lekker vrijblijvend en ik kom steeds dezelfde mensen tegen, maar ook nieuwe, dus met variërende ervaring en materiaal, maar dat maakt het zo leuk. Verder zijn we een keer naar een open pitlane events van Skylimit events geweest op Spa, maar ook regelmatig via MGCC.NL op Assen, Zandvoort en Lelystad op het midland circuit. Coen, doe een keer mee aan Great British, kan via de Lotus club.
    De eerste keer was op het MG European Event of the year in 2011, ook op Spa en toen waren we verkocht aan het circuit rijden. Als je een keer mee wil draaien (of rijden) met vrij rijden op Zandvoort met ons moet je het maar zeggen.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: MG gerelateerd Video links hier ajb

    door amnon » ma okt 05, 2015 9:32 am

    Gisteren, British Race Festival op Zandvoort:

    Afbeelding
    Link 1

    Wat pech met de stroomvoorziening van de voor camera, die stopte dus halverwege met opnemen, dus dan maar over op de achteruit camera...

    en 2e sessie, met veel, heel veel auto's, Lotus, Jaguar, etc. etc.

    Afbeelding
    Link 2

    Hier wat te enthousiast over de kerbstones waardoor de achter camera onder een hoek kwam te staan en alleen nog maar vleugel filmde...
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: MG gerelateerd Video links hier ajb

    door amnon » ma feb 15, 2016 9:29 am

    Het was weer super afgelopen Zaterdag op Zandvoort, lekker koud, veel power en droge baan met VEEL auto's:
    Afbeelding

    Link van Sessie 9
    Kijk ook even met extra aandacht vanaf 14:50, tegenstuurmomentje tegen de grintbak aan, buitenom bij iemand...
    :shock:
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: MG gerelateerd Video links hier ajb

    door Bruno » ma feb 15, 2016 8:43 pm

    Top, ik heb heel het filmpje met plezier uitgekeken. Jullie maakten alvast mooie reclame voor de MGF. Enkel een Porsche 911 was jullie te snel af, en voor de rest was alles voor jullie gewoon een obstakel, wat mooie inhaalmanoeuvres opleverde. Nu nog iets nauwkeuriger de corde volgen van apex naar apex, en een paar extra seconden kunnen jullie deel zijn. De kegeltjes kunnen hier zeer goed bij helpen alvast.
    Hulde in ieder geval dat jullie jullie MG's echt durven gebruiken, waarvoor ze schijnen gemaakt te zijn en bedankt dat ook jullie, onze passie altijd gedocumenteerd hier delen.
    Dit filmpje zou trouwens niet misstaan op onze Facebook pagina !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: MG gerelateerd Video links hier ajb

    door brusten » ma feb 15, 2016 9:11 pm

    Top filmpje Amnon en wat gaat de mgf toch hard, super gereden ook, zeker als je ziet dat je door enkele chauffeurs serieus moet corrigeren. Ik denk zelfs dat je bochtensnelheid iets hoger lag dan de posche waar hij je op de rechte stukken met zijn vermogen wat echterwege laat. Sterk gereden thumbsup ik heb er alvast van genoten
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: MG gerelateerd Video links hier ajb

    door amnon » do feb 18, 2016 4:42 pm

    Dank jullie. Die Porsche 4S heeft 400 PK, die durfde wat minder hard de bocht door met het gewicht wat ie heeft.
    Ja het is enorm leuk om te doen en het lijkt steeds drukker te worden. Dat is ook een verdienste van iedereen dat er tegenwoordig zoveel auto's de baan op gelaten worden tegelijkertijd. Een paar jaar geleden was dat ondenkbaar, maar omdat er vrij weinig ongelukken gebeuren en iedereen met een zekere mate van discipline rijdt komen er steeds meer.
    Er gebeuren nog steeds dingen hoor, er was een Peugeot die over de kop gegaan was. Daar stond een jongen bij die emotioneel aan het inpraten was op zijn vriendin (ik denk haar auto... :oops: )
    Soms kom je iemand tegen die het circuit de andere kan op wil proberen, zoals deze sessie, zie rode Golf GTI links:
    Afbeelding
    Link.
    Maar er kan zeker nog wat tijd af, het is alleen lastig om je voor een volle ronde te concentreren op snellere rondetijden als er zoveel verkeer is. Als je dan over de streep komt denk je, shit, dit was een heel rondje zonder verkeer...
    Ook leuk dat er nog een andere MG rond reed (anders dan Hubert)
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: MG gerelateerd Video links hier ajb

    door ErikB » do feb 18, 2016 5:25 pm

    Altijd leuk om je verslagen te zien: omwille van de aktie, kwaliteit en montage.
    Dank je wel.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: MG gerelateerd Video links hier ajb

    door Mr. Dj M. » do feb 18, 2016 11:40 pm

    Weer een mooie om gekeken te hebben, leuk dat jullie de boel eigenlijk gewoon zoek reden. Wel jammer van die drukte inderdaad. Net als bij karten vind ik dat heel jammer, blijft altijd een optimum zoeken voor de bedrijven mogelijkheden en klanttevredenheid versus omzet.
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: MG gerelateerd Video links hier ajb

    door amnon » zo maart 06, 2016 10:10 pm

    Deze was uit de oude doos, even in slomo gezet ter lering en vermaak :lol:
    Afbeelding
    Video'tje
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: MG gerelateerd Video links hier ajb

    door Mr. Dj M. » zo maart 06, 2016 11:55 pm

    Door beide bestuurders goed opgevangen gelukkig thumbsup
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: MG gerelateerd Video links hier ajb

    door amnon » vr apr 01, 2016 10:09 am

    Ach, het gaat ook wel eens fout hoor... :lol:
    De sessie na onze was uitgevallen waardoor de onze wat langer was dan de gebruikelijke 20 minuten.
    Het ging de laatste rondjes al steeds minder, het aanremmen in de Tarzan bocht, aan het einde van het rechte stuk.
    We hadden ook nog eens windkracht 9 mee op het rechte stuk, dus geen koeling.
    Enfin, bij late uitrem aktie helemaal geen vertraging meer. Wilde niet eens meer in de ABS en dat op het vuilere deel van de baan (ik kon niet meer naar recht want daar zat een BMW).

    Ik ga nu echt de remvloeistof vervangen (Motul 600), dat was nog niet gebeurt sinds ik de auto heb en waarschijnlijk nog nooit) :oops:
    De grintbak deed geheel zijn werk niet (glad als een biljart laken en ik reed er ook zo weer uit) maar ik was er van overtuigd dat ik het net zou halen voor de bandenstapel, anders had ik op het end nog wel naar rechts gestuurd, maar helaas, ik haalde het net niet:
    Afbeelding
    Maar ik wil jullie het filmpje niet onthouden natuurlijk.
    De groene mini is van een vriendje uit Duitsland, daar wilde ik even achtrer bloijven rijden om opnames te maken voor hem, maar hij verloor zoveel brandstof dat ik bijna bedwelmd raakte van de lucht (dus er maar voorbij).
    Daarvoor reed mijn broer overigens in zijn donkerblauwe BMW 135i (geen standaard meer, 410 PK)
    Afbeelding

    Ook waren we voor het eerst in de Sport klasse, waar jongens met veel meer ervaring zitten en veel rappere auto's, rolbeugels, slicks/semi-slicks (we rijden nog steeds op straatbanden...)

    Video link
    De schade: Linker koplamp is stuk, crashbox denk ik ingedeukt waardoor de bumper een rare vorm heeft. Heb nog niet durven kijken omdat ik bang ben dat de klep dan niet meer wil sluiten en dat wil ik pas bij de garage doen. Valt nog wel mee eigenlijk, alleen balen dat ik zo weinig tijd heb en het seizoen net begonnen is. De trip naar de rollenbank laat ik alvast aan mij voorbij gaan.
    Maar het was weer een super leuke dag en de eerste sessie weer een PR op Zandvoort.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Avatar gebruiker
    Missedisland
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 81
    GeregistreerdCOLON zo jul 19, 2015 8:36 pm
    WoonplaatsCOLON Zwolle, Overijssel, NL

    Re: MG gerelateerd Video links hier ajb

    door Missedisland » za apr 02, 2016 9:51 pm

    Hele toffe video's Amnon! Zonde van de schade, het lijkt op de video toch nog best wel een harde klap. Het kwartje valt nu pas, maar tof dat je er vandaag ook zonder auto nog was op de rollenbank dag
    MGF 1999 Tahiti Blue.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: MG gerelateerd Video links hier ajb

    door ErikB » za apr 02, 2016 11:33 pm

    M'n medeleven ... en ook 'mooi' dat je deze kant van het rijden op circuit laat zien.
    Voor de rest wel een leuke en interessante sessie, niet ?

    Van 180km/h afremmen met, of oververhitte schijven/blokken of kokende remvloeistof is geen sinecure. Als je ziet wat de grindbak maar deed, heb je nog behoorlijk wat geluk, denk ik.
    Als ik de achteruitcamera in de gaten hou, is het rempunt met de BMW ongeveer gelijk ... misschien wat laat voor de Trophy die ondertussen ook al >20 minuten goed aan het doorrijden is. Er zijn sprint wedstrijden die maar 20 minuten duren.

    Tot slot, zit er nu meer vibratie op je camera dan anders ?

    Thanks for sharing
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: MG gerelateerd Video links hier ajb

    door Bruno » za apr 02, 2016 11:50 pm

    Er zijn op circuit slechts 2 soorten piloten : Zij die ooit reeds gecrasht hebben, en zij die die crash vroeg of laat nog moeten meemaken. Ik behoor tot mijn scha en schande meerdere keren ook tot de eerste soort, maar "if it doesn't kill you, it just makes you stronger".
    Alle respect dat je dit ook toont, want dit geeft buiten een deuk in de wagen in eerste instantie, onterecht ook eentje in het ego !
    Ik vind zelfs dat je met een standaard F nog vrij lange stints kan rijden en daarenboven al jaren ongeschonden uit het strijdtoneel komt. Maar hier blijkt echter ook uit dat een standaard wagen eigenlijk niet gemaakt is voor circuit, zeker niet wat de remmerij betreft. Zandvoort valt nog mee, maar Zolder is veel minder vergevingsgezind voor standaard wagens. Alle respect alvast dat jullie toch zo gemotiveerd blijven om met jullie pride en joy, toch af en toe eens wat limieten op te zoeken. Weinigen hier doen jullie dat na !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: MG gerelateerd Video links hier ajb

    door amnon » zo apr 03, 2016 10:06 am

    Dank allen, dat van Zolder zullen we in de oren knopen Bruno :-/°
    Wat de vibratie betreft, dat was mij ook opgevallen inderdaad. Heel jammer. Ik klem altijd een zachte bal tussen de rugleuning van de stoel waar de camera aan vast zit en de achterwand om vibratie tegen te gaan en nu had ik de stoel meer naar voren gezet om meer raam en minder auto te filmen (dat doet ook meer recht aan de snelheidsbeleving van de kijker). Daardoor moet ik hem tussen het raam klemmen en dat heeft eigenlijk averechts gewerkt...
    Mijn eerste gedachte toen ik zag dat er toch schade was, was OK, daar heb ik dus geen zin in. Maar de volgende dag zit je al weer te denken hoe kan ik hem beter maken :D
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten