Rijstijl MGF (T) rijders
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door ErikB » di okt 02, 2012 12:57 pm

    Fran rijdt volgens het principe er is voor alles een tijd, een plaats en een auto.

    De nightfire red F is een plezier auto, gemodificeerd voor performantie en ingezet voor typsiche "driving events". Als de bestuurster er zin in heeft, is het een geweldige combinatie.

    De ZT-T wordt dagelijks gebruikt in centrum Antwerpen en op een gigantisch drukke E17... Veel te snel en te kort achter elkaar rijden is er 's avonds en 's ochtends (als er nog geen file is) de stijl. Soms is het gewoon wat aanmodderen rechts of in het middenvak, hangt van het moment en zaken zoals graad van vermoeidheid af.

    De MG1100 is gewoon charmant om mee te toeren. Trap je op zijn staart dan is het sensatie in de auto, maar in dagelijks druk verkeer zou het belachelijk zijn. Dit jaar is het model 50jaar oud, sportief rijden is er gigantisch sneller op geworden.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door Luc » vr okt 05, 2012 10:47 am

    nooit boven de 1800 toeren en altijd op het rechtervak.

    amper 48 jaar jong
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door Kasper » vr okt 05, 2012 12:22 pm

    De F is bedoelt voor toeren door het (buiten)land en de opzet van het onderstel is dusdanig dat dit op de Nederlandse paden met drempels geen plezier is. Ritten die wat meer van mens en machine vragen, zijn het motto. We komen dus ook nooit boven, de eerder genoemde, 1800 toertjes en houden ons altijd aan de locale regels.

    De C is, anders dan de niet-C rijders altijd zeggen, met wat tweaks een fantastische stuurauto. Dit machine is perfect voor een ontspannen tourtje door het landschap, snellere wegen gaat goed ik houdt een colonne F-jes vlot bij, behalve met stoppen. Indien veilig en gewenst is een de auto over te halen tot een stukje overstuur in de bocht, TopGear junior stijl.
    Het is geen toerenmotor dus hooguit 1400 toertjes, en ook hier kennen we de regels van algemeen locaal gedrag.

    De TF, daar heb ik niet zo heel veel over te zeggen, ik mag meestal navigeren maar de berijdster heeft meestal wel zin in het vlot ronden van bochtjes. Aangenaam verpozen op de bijrijdersstoel. Het is een automaat, ik zit er naast, geen idee over toeren en regels. Ik ga er vanuit dat dat wel goed zit. (anders zou ik niet instappen)

    De boodschappensleper. Geen idee van performacie. Ben meestal aan de stoplichten als laatste weg en ga behoedzaam door de bocht om de spulletjes heel thuis te brengen. Deze auto heeft een sportief imago, maar dat is voor de buitenwereld die niet weet wat sportieve auto's zijn. Voor mijn gevoel kun je de grootste zeebonk in deze auto nog zeeziek laten worden. (AR 156 1.8 t-spark met volledig Ti onderstel)

    Leeftijd; nog iets meer dan een jaartje aan de juniorzijde van een halve eeuw.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door Rob » vr okt 05, 2012 8:17 pm

    Rob schreefColonMijn vrouwlief heeft eens ooit gezegd dat ik rij als een oud wijf. Ik ga zelden harder als 90 km/h op de autosnelweg en nooit harder als 50 km/h binnen de bebouwde kom.



    Was dit topic eigenlijk al vergeten maar afgezien van de eerste zin heb ik niet echt de waarheid gesproken.
    Zoals Kasper al zei zijn de Nederlandse wegen niet echt voor de F gemaakt (of andersom).
    Dus op een geschikte Zwitserse of Italiaanse bergpas wil ik best op het gas. De F nodigt wel uit voor het draaien van bochtjes op een snelheid waar de standaard auto niet mee kan en ikzelf doe niets liever. Op de autobaan beheers ik me meestal en rij ik zelden harder dan 150 omdat ik nogal gehecht ben aan mijn rijbewijs.
    Bij onze oosterburen rij ik normaliter 170/180.
    Ben trouwens blij toe dat mij lieve vrouw stoïcijns naast me blijft zitten als ik me uitleef alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

    Met de Lexus rij ik beheerst, op de snelweg rond de 150 en anders 10 tot 20 km boven de snelheidslimiet. deze auto nodigt totaal niet uit tot sportief rijden. Deze auto nodigt nergens toe uit. Gewoon comfortabel van A naar B en verder niks. Als de dealer vraagt hoe de auto bevalt zeg ik steevast, waardeloos. Dan zie je pas iemand stom kijken :lol:

    Oja, lichamelijk 51 jaar, mentaal ?
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door crazywolf » za okt 06, 2012 12:41 pm

    Zodra de motor enig temperatuur toont sportief tot uhm te snel? :p

    Heb nog niet lang een trophy en deze komt zeer regelmatig aan de 7000toeren als ik er in rondrij ... enkel is da best moeilijk ivm snelheid toch nog redelijk te houden dan :-/°

    Ben recent 30 geworden :proost:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door luigi1515 » ma okt 15, 2012 4:32 pm

    Zoals een paar ook al zeiden ligt het een beetje aan de dag. Maar meestal heb ik een vrij normale rijstijl, en waar het kan laat ik hem ook wel eens gaan. Bovendien ligt het er ook aan wie er naast zit :mrgreen: Ben 22!
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door BlackFox » ma okt 15, 2012 5:30 pm

    Gelukkig weet je ondertussen ook alvast dat er een leven bestaat boven de 3000 toeren :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door luigi1515 » ma okt 15, 2012 5:33 pm

    En jij eentje onder de 8000 toeren :devil-( Geintje moet kunnen he, maar inderdaad, die dag ging er een wereld voor me open thumbsup
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door BlackFox » ma okt 15, 2012 6:23 pm

    Ja zwijg me er van, dan rij je eens onder de 6000 toeren en dan gaat de motor stuk :-s :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door luigi1515 » ma okt 15, 2012 7:18 pm

    Ghehe, maar alles komt goed kerel!!
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door Arjan » di okt 16, 2012 5:11 pm

    Afhankelijk wie er naast me zit, weertype en hoe m'n dag is :wink: Daargaans rustig en (grotendeels) volgens de verkeersregels. Maar als het ff kan...

    41 en da's niet het aantal km/per uur :D
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • kris2
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 74
    GeregistreerdCOLON zo sep 02, 2012 6:44 pm
    WoonplaatsCOLON Jéhonville

    Re: Rijstijl MGF (T) rijders

    door kris2 » zo okt 28, 2012 6:30 pm

    De F is mijn dagelijkse auto, hoe ik rij hangt een beetje af van de dag.
    Ik woon in de Ardenne. Veel bochten, bergop en bergaf. De uitnodiging om wat hoger in toeren te gaan ligt in de wegen hier. Zeker met het weinige verkeer.
    De Duitse autostrades zijn niet ver, samen met de zon komt de verleiding om daar een beetje te gaan spelen.
    Als ik 's nachts op een lege autostrade vanuit Vlaanderen terug rijdt kan het ook snel gaan.
    Leeftijd, sinds mijn 50 verjaar ik al een jaar of 3 niet meer.
    MGF VVC Charcoal

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten