Ooops, ik heb dit onderwerp hier niet zien staan. Ik bezoek dit subforum namelijk nooit.

sorryyy. met uitzondering van nu uiteraard.
Enfin, Ton zijn motor was inderdaad naar de vaantjes. Ik wist dat Paul
http://www.csmgf.co.uk/cars/paul_weatherill/paul_weatherill.htm
zijn mgf weg wilde omdat hij een caterham met suzukiof kawasaki -weet ik veel welke- motor had gebouwd. Je weet wel zo´n ding dat van 0-60mph in 3,4 seconden spurt.
http://www.caligari.net/zx12r/rebuild.htmI've got a Kawasaki ZX12R engine in my 7, pushing out about 175 Bhp, in a car that weights about 400Kg, so that's about 400 BHP\Tonne.
In the region on 3.4 seconds 0-60, and 0-100 in under 10 seconds. So quite fast

Also a rev limiter set to 12,000 rpm is nice

Het was niet helemaal duidelijk of het om een trophy 160 of een reguliere VVC ging.
Hij werd door mike gereviseerd en een beetje geport en zo. Ik heb mike er over aangesproken, maar zoals wel vaker herinnerde hij zich de motor wel nog, maar niet meer wat hij er aan had geprutst.
Als toemaatje kreeg Ton er nog een Daytona van de eerste serie erbij. Deze zag er als boven wonder nog zeer goed uit. Ik vermoed dat z´n vrouwtje hem nu al flink heeft opgepoetst. U hoort het goed, de vrouwen aan de slag met polijstpasta en poliermachine. ´t leven kan toch mooi zijn niet?
Enfin, rest nog de Pipercross gesloten luchtfilter en de BBK te monteren en de zaak is rond.
Ik heb even met de auto gereden, en ja, het gaat goed vooruit. Aangenaam is de kracht die op komt zetten na de 4500 toeren. En die blijft eigenlijk komen, ik -niet specialist- voel daar niet echt een verzwakking. Maar goed, wie ben ik. Er zijn hier andere specialisten.
Het zou leuk zijn om deze auto tijdens een van jullie meetings even op de rollen te zetten. Paul heeft het nooit gedaan en is evenzeer nieuwsgierig.
Ik vond dit leuk om te regelen en te doen. Maar het is alweer gebleken dat de goede garages niet voor het rapen liggen. Jammer genoeg.
Allez,
´t amusement