BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Hoe is het het met .....?
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hoe is het het met .....?

door Coen » ma jun 29, 2020 10:25 am

Inmiddels alweer lange tijd terug waren we met best een grote club die dagelijks hier posten. Nu in 2020 is het helaas een stuk stiller geworden en zijn er nog maar een paar over. Zijn ze allemaal nog MG eigenaar? En spreken we ze nog wel eens?

Wall of fame:
    - Sander
    - Bruce
    - Rick
    - ttdesign6 (Tom)
    - MGF (Jarno)
    - RemcovanKuilenburg
    - Remieme / em-gee-efke
    - Brooklands (Ad)
    - Carl
    - Demor (Lars)
    - Mr. Dj M.
    - Camiel456
    - Jupilerman
    - En zo nog wel een aantal.
    Lotus Elise S2 111s
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

Re: Hoe is het het met .....?

door Kasper » ma jun 29, 2020 11:58 am

Hoi Coen,
    Tja Facebook heeft op het gebied van forums, niet alleen hier, maar bijna alle, veel kapot gemaakt. En het trieste is dat FB-fans niet begrijpen dat hun speeltje niet geschikt is om kennis te verzamelen, op te bouwen en zo beschikbaar te houden voor later. Hier zijn nog een paar “gekken” die tijd, geld en energie in het behoud van wat we hebben stoppen. Geholpen door een paar trouwe sponsoren.

Grappig is wel dat van het hele lijstje dat jij opnoemt ik wel weet dat het MG-tje er nog is en/of dat ze nog steeds MGF.be een warm hart toe dragen. Het gevoel van MGF.be proberen we wel levend te houden via FB, door de sociale kant wat meer daar te plaatsen, maar dit trekt geen nieuwe mensen naar hier om kennis op te doen. Plompverloren worden vragen neergekwakt met veel onzin reactie tot gevolg en uiteindelijk teleurgestelde aspirant-leden.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

door Sjonnie » ma jun 29, 2020 7:27 pm

Tja, het is niet van 2020 maar al vanaf 2018 een stuk stiller.

Ik kom letterlijk dagelijks op de site om te kijken of er nog wat gebeurt en of ik met mijn beperkte kennis van de F een bijdrage kan leveren. Helaas kom ik daar tekort.

De meer generieke onderwerpen (show your ride, meetings en dergelijke) over de (T)F zijn zo goed als uitgestorven.

Moest het een geruststelling zijn: ook The75andZTClub is aanmerkelijk stiller de afgelopen maanden behoudens een paar die-hards (en dat zijn er meer dan hier ;) )

We kunnen er weinig aan veranderen of het moet zijn dat de FB'ers hier de groepsleden op FB (heet dat zo?) overhalen deze site te bezoeken.

Greetz,

Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

If it don't fit use a hammer!
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » za jul 04, 2020 1:29 am

Blij dat ik nog niet als vermist ben opgegeven.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » za jul 04, 2020 9:56 am

Het is hier dan wel een stuk rustiger, dat is jammer, maar we worden hier niet na iedere posting door “commercials” belaagd ;) En dat is wel heel prettig.
    De commerciele impact is iets wat we met het toetreden tot FB niet hadden voorzien.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di jul 07, 2020 10:04 am

En een posting van een week of een uur eerder vind je even makkelijk terug
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387

door Sjonnie » di jul 07, 2020 6:15 pm

Als ik sommige reacties hier lees, vraag ik mij bijna af: Wat doen jullie nog op VreesBoek?? :lol:

Call2Action: Haal alle slachtoffers van de VreesBoek groep over om (weer) naar het forum te komen!

Problem solved :mrgreen:
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)

ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

door Bart-K » do jul 09, 2020 11:25 pm

Helaas een teken van deze tijd vrees ik...
    Mensen willen alles snel en makkelijk op hun telefoon en forums werken daar niet altijd even goed op.

Gelukkig zijn er nog altijd enkele die-hards die de forums in leven houden want ik denk dat deze uiteindelijk de facebook-hype gaan overleven.
    Wat dat betreft zitten we in Nederland en Belgie wel goed want zowel mgf.be als mg-r.nl zijn in handen van mensen die deze forums nog tot ver in de toekomst in de lucht zullen houden.

Misschien een tip om weer eens wat evenementen op poten te zetten zodat mensen weer wat meer bezig zijn met het genieten van hun MG en daardoor ook de forums weer meer gaan bezoeken.
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

You can be a child once, but immature all your life...

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo jul 15, 2020 11:34 pm

strak plan.

Een forum online houden is één ding, maar het IRL contact zorgde ervoor dat het forum ook echt leefde en dat er een doel was om in te loggen....
    Evenementen waren in het seizoen vaak voorkomend, en de meeste leden organiseerden dan ook zelf ritten voor de anderen. Talloze ritten hebben we met MGF.be gereden. Dit is inderdaad ook al een eeuwigheid geleden. Het ene helpt het andere maw en vice versa.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » wo aug 05, 2020 10:31 am

Helaas geen MG meer voor mij maar kom nog geregeld hier.
    Voor mij geen FB, tiktok of whatsapp. ben wel klaar met zuckerberg alleen jammer dat de rest van de wereld het niet begrijpt.

Er staat hier een hoop info die zeker bewaard moet blijven.
    Hopelijk keert het tij

afgelopen week nog een cafeetje opgezocht welke wij ooit hebben aangedaan met een toerrit van Rick. (Boscafe Merlijn) :D
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » zo okt 04, 2020 5:55 pm

Ook nog in leven hier. Nog steeds in het bezit van de TF al staat deze al enige tijd stil. Een gratis wagen van de zaak is daarvan de oorzaak en omdat ik voor het werk al dagelijks rond rij heb ik niet echt veel zin om daarbuiten nog veel op de baan te zitten. Zeker dit jaar ligt alles op zn gat om bekende redenen, wellicht dat de TF volgende zomer nog eens buiten komt. We gaan het zien en zoals sommigen hier al hebben aangegeven, het forum is redelijk dood door alle mensen die naar FB trokken. Erg spijtig maar ja, wat doen we eraan...
    De nachtspotter!
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387

door Sjonnie » zo okt 04, 2020 6:11 pm

Andros schreefColon*snip* Erg spijtig maar ja, wat doen we eraan...

Euh.. af en toe wat posten hier? ;)

Ik geef toe dat de F ook niet de kilometers maakt die hij eigenlijk verdient maar dat weerhoudt me er niet van dit forum dagelijks te bezoeken.

Misschien dat de meeting in juli 2021 voor wat meer activiteit zorgt :love:

Greetz,

Jan

Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » di dec 15, 2020 5:32 pm

Gelukkig zijn er nog wel een aantal aanwezig hier maar het is echt stukken minder. Ik heb me nooit aangemeld voor de Facebookgroep van MGF.be, ik vond het maar niets dat het verschoof van het forum naar Facebook en wilde het hier graag levendig houden. Misschien ga ik dan niet met m'n tijd mee maar dat vind ik niet erg ;-)
    Lotus Elise S2 111s
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1