Heeel simpel vraagske.
Op hoeveel km smeer je best een MGF???
Ik heb een hele garage onderhoudboek van de F maar kan er potverdikke niets in terug vinden op hoeveel wat moet vervangen worden.
Ik heb een tijd geleden een pomp via internet gekocht om het MGF veersyteem te onderhouden. Er was een deel vloeistof nog bij de pomp maar als je vele MGF vrienden hebt raakt die op. Daarom de vraag : WAT VOOR VLOEISTOF MOET ER IN HET SYSTEEM Bij de Roververdeler willen ze er mij geen verkopen!!!!!!!!
De gaspedaal van ons Fke gaat verschrikkelijk zwaar.
De gasklep doet het perfect, het moet echt in de kabel zitten.
Iemand enig idee wat het is en hoe op te lossen.
Dikke pech. Distribuitieriem geplaatst en de motor draait, maar enorm hoekig . Ik heb contact opgenomen met een paar mensen uit de revisiebranche en die zeggen , riem over = kleppen krom .
Zodus motor uitbouwen en andere kop opleggen .
Distributieriem met tanden af. Ik heb zojuist alles gedemonteerd en ja hoor de rubberen tandjes scheuren gewoon van de riem. Voor de rest zit er niets geblokkeerd alles draait soepel rond. Ik denk dat ik veel geluk heb gehad dat de tanden gescheurd zijn bij het stilleggen van de motor.
Probleem gevonden samen met broer en vriend . De rotor draait niet meer , dus ook de nokkenas niet,dus de distibitieriem gaat niet meer rond , hij is niet over, maar ligt zonder spanning over de tandwielen. Dus nu weten we wat doen met de hoop dat er niet te veel stukken zijn. Rare van de hele zaak ...
RAAR , de motor heeft onsteking in de hoofdkabel tot de verdeelkop, daarna niks meer , geen enkele bougie , ik heb een andere verdeelkop gezet en ander rotor , geen nieuwe maar wel zo goed als. Waar kan dat probleem nog zitten , benzine krijgt de motor, de stepper heb ik ook vervangen . De ontstekin...
Geef eens een andere benaming voor de lambdasonde???
Ik heb de volledige werkplaatshandboek maar over een lambdasonde praten ze daar niet. Ik zou denken dat het de zuurstof sensor is.
Hey , het is al een tijdje geleden dat ik nog hulp nodig had . Maar hier ben ik weer. Probleem is :gisterenavond thuis gekomen met de F en geen problemen. Vannacht heb ik hem wel buiten laten slapen, en vanmorgen wou hij niet meer starten . Demareren geen probleem , benzine heeft hij ook dat heb gec...